Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@10:11:29 GMT

فهرست ۲۰ نفره کارگزاران برای انتخابات ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۵۰۶۱۹

فهرست ۲۰ نفره کارگزاران برای انتخابات ۱۴۰۰

محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران از تدوین فهرست ۲۰ نفره این حزب از شخصیت های سیاسی کشور برای انتخابات ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش مشرق، حزب کارگزاران سازندگی از اولین احزاب اصلاح طلب بود که اواسط شهریورماه امسال با تشکیل دو کارگروه برای رایزنی با احزاب و شخصیت‌ها و دیگری برای تدوین برنامه‌های حزب و بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای احتمالی پا به میدان انتخابات ۱۴۰۰ گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله شخصیت های این حزب که نامشان برای کاندیداتوری بر سر زبان ها افتاد، اسحاق جهانگیری معاون اول روحانی و محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران است.

بیشتر بخوانید: احتمال برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری طی ۲ روز

محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی این حزب چندی پیش در مصاحبه ای اعلام کرده بود که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نمی شود. در مورد جهانگیری نیز، محمد عطریانفر در مصاحبه با تسنیم، درباره او و عارف چنین گفته بود:  "اینها برادران شایسته‌ای هستند که می‌شود مطرح شوند ولی باید اجازه بدهیم که در زمان خودش ببینیم که مناسب‌ترین شرایط برای مناسب‌ترین گزینه چیست و کیست."

بیشتر بخوانید: برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ با هماهنگی‌ وزارت بهداشت

امروز نیز محسن هاشمی در مصاحبه ای با بیان اینکه در چند ماه گذشته، در جلسات شورای مرکزی و کمیته سیاسی حزب کارگزاران، تصمیم گرفته شد که این حزب بعنوان یکی از احزاب شاخص اصلاح‌طلب، در انتخابات ریاست‌جمهوری فعال باشد و از کاندیدای این طیف حمایت کند، اظهار داشت: فهرست بلندی از کاندیداهای احتمالی ریاست‌جمهوری که می‌توانند مورد حمایت اصلاح‌طلبان باشند، تهیه شده تا ضمن گفت‌وگو با آنان میزان جدی‌بودن حضورشان در انتخابات و همچنین دیدگاه‌های‌شان بررسی شود.

وی اسامی این فهرست را چنین برشمرد: سیدحسن خمینی، اسحاق جهانگیری، محمدرضا خاتمی، محمدرضا عارف، محمدجواد ظریف، علی مطهری، رضا اردکانیان، علی لاریجانی، مسعود پزشکیان، محمدجواد آذری جهرمی، محمدباقر نوبخت، سورنا ستاری، عبدالناصر همتی،  علی‌اکبر صالحی، محمد صدر، مجید انصاری و عبدالواحد موسوی‌لاری. معصومه ابتکار و شهیندخت مولاوردی نیز در این فهرست قرار دارند.

هاشمی با اشاره به اینکه تاکنون با برخی از این چهره‌ها گفت‌وگو انجام شده، خاطرنشان کرد: به‌دلیل شرایط بیماری کرونا، برنامه‌ریزی جلسات و ملاقات‌ها با کندی پیش می‌رود ولی رویکرد ما این است که پس از گفت‌وگو با این شخصیت‌ها و انجام بررسی‌های لازم، فهرست کوتاه را در دو ماه آینده، یعنی اوایل بهمن ماه اعلام کنیم.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ شورای مرکزی حزب کارگزاران عبدالناصر همتی لاریجانی حزب کارگزاران معصومه ابتکار محمد صدر شورای شهرتهران اصلاح طلب اصلاح طلبان انتخابات انتخابات 1400 ریاست جمهوری محسن هاشمی شخصیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۰۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان گفت: برای حمایت از بانوان کاندیدا در دور دوم انتخابات، تلاش می‌کنیم تعداد بیشتری از آنان را در فهرست خود قرار دهیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، منوچهر متکی سخنگو و رئیس هیئت اجرایی شورای وحدت در نشست هیئت عالی این شورا برای تصمیم‌گیری درباره نحوه مشارکت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس تصمیمات اخذ شده فهرست نامزدهای شورای وحدت در سراسر کشور از جمله حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس به مردم ارائه می‌شود.

وی افزود: در این نشست با نظر قاطع اعضا، مصوب شد با توجه به اینکه تمامی نامزدهای راه‌یافته به مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه تهران بزرگ را آقایان تشکیل داده و هیچ نامزدی از بین بانوان موفق به کسب آرای لازم در دور نخست نشد، شورای وحدت با در نظر گرفتن اصل تخصص و تعهد کلیه نامزدها، اولویت خود را به حمایت از بانوان قرار داده و تلاش می‌کند تعداد بیشتری از بانوان نامزد دارای صلاحیت در دور دوم انتخابات را در فهرست خود قرار دهد.

منتخب تهران در مجلس دوازدهم با تاکید بر لزوم مشارکت مؤثر مردم در دور دوم انتخابات، یادآور شد: شورای وحدت استان‌ها در تمام حوزه‌هایی که انتخابات در آن‌ها به دور دوم کشیده، حضور فعال دارد و به وظایف خود در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی، عمل و فهرست نامزدهای مورد حمایت خود را اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • پائز، کاپیتان را از تیم ملی والیبال خط زد!
  • جامعه روحانیت مبارز سال ۸۴ به خاطر حجاب از هاشمی رفسنجانی حمایت نکرد!
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود
  • اعلام لیست ۳۰ نفره تیم ملی والیبال ایران؛ موسوی و غفور از لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ جاماندند
  • لیست ۳۰ نفره والیبال ایران در لیگ ملت‌ها؛ موسوی و غفور قید تیم ملی را زدند
  • اسامی تیم ملی والیبال برای حضور در لیگ ملت‌ها
  • عقب‌نشینی یوفا: لیست‌‌های اروپایی 26 نفره شد