Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-29@07:45:44 GMT

ممنوعیت انجام سی تی اسکن بدون تجویز دکتر

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۵۱۷۰۰

ممنوعیت انجام سی تی اسکن بدون تجویز دکتر

به گزارش افکارنیوز،

پزشک فوق تخصص ریه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: اطلاعات ارائه شده ناشی از سی تی اسکن ریه فقط مربوط به همان روز، ساعت و لحظه است و فرد مبتلا در خصوص درگیری ریه در روزهای دیگر هیچ اطلاعی دریافت نخواهد کرد.

دکتر بیوک مرادخانی نسبت به نگرانی در خصوص درگیری و آسیب ریه که با درصدهای مختلف اعلام می شود، هشدار و توضیح داد: اگر فردی درصد آسیب ریوی اعلام شده بالایی دارد، دلیل بر مشکلات زیاد و اگر فردی درصد پایین تری داشته باشد دلیل بر مشکلات کم نیست .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که میزان اشباع اکسیژن فرد از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار داشت: فردی ممکن است با ابتلا به بیماری کووید 19 و درگیری ریه اشباع اکسیژن خوبی داشته باشد ، اما به طور کلی تا حدودی بین درگیری ریه و افت اشباع اکسیژن ارتباط وجود دارد اما همیشگی و دایمی نیست.

این عضو هیات علمی دانشگاه سنجش میزان اکسیژن فرد مبتلا را ضروری دانست و عنوان کرد: سی تی اسکن به دلیل آن که اشعه خیلی بالایی دارد، انجام آن به ویژه با فاصله زمانی بسیار کم توصیه نمی شود .

دکتر مرادخانی اضافه کرد: افرادی که در تماس با فرد دارای بیماری کووید 19مثبت بودند و یا PCR آن ها مثبت گزارش شده نیاز به انجام سی تی اسکن ندارند.

وی خاطرنشان کرد: بررسی میزان اشباع اکسیژن به طور سریال و روزانه برای افراد دارای بیماری زمینه ای، برونشیت و آسم ، سابقه عمل جراحی و یا افرادی که علایم خطر دارند و یا بدون بیماری زمینه ای پیشرفت در بیماری کووید آن ها مشاهده شده ، توصیه می شود.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سی تی اسکن ریه آسیب ریوی کرونا تشخیص کرونا سی تی اسکن ریه اشباع اکسیژن سی تی اسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۱۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت مرحومه دکتر «پرستو بخشی» در دست بررسی است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا فارسی نژاد در سخنانی، اظهار داشت: پیکر مرحومه «پرستو بخشی» روز یکشنبه به سالن تشریح منتقل و معاینات لازم انجام شده است.

وی بیان داشت: لازمه تعیین علت فوت، مشخص‌شدن نتایج آزمایش‌ها و تجمیع این نتایج است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان، بیان کرد: باتوجه‌به لزوم مشخص‌شدن نتایج آزمایش‌ها برای تعیین علت فوت مرحومه، علت فوت با تجمیع نتایج آزمایش‌ها، معاینات ظاهری و کالبدگشایی پیکر، انجام و به مرجع قضائی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6064592

دیگر خبرها

  • علت فوت مرحومه دکتر «پرستو بخشی» در دست بررسی است
  • توضیح وزارت بهداشت درباره خانم دکتر بخشی/ علت مرگ هنوز توسط پزشکی قانونی اعلام نشده است
  • توضیح وزارت بهداشت درباره خانم دکتر بخشی
  • سختگوی وزارت بهداشت : علت مرگ دکتر بخشی هنوز مشخص نیست
  • هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست
  • دکتر پرستو بخشی خودکشی کرد؟ | واکنش رسمی وزارت بهداشت به مرگ یک متخصص قلب | نام این پزشک متخصص زن در لیست سیاه وزارت بهداشت بود؟
  • سختگوی وزارت بهداشت:علت مرگ دکتر بخشی هنوز مشخص نیست
  • روحانی: تمام وزرا را بدون استثنا با رهبری چک کردم | سردار سلیمانی درخواست وزیر دفاع سپاهی کرد
  • هیات نظارت متا خواستار حذف ممنوعیت کلمه «شهید» شد
  • اسکن سه‌بعدی به اکتشافات ایستگاه فضایی بین‌المللی یاری می‌رساند