Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@20:53:41 GMT

حباب قیمت خانه در اطراف تهران ترکید

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۵۱۹۳۷

حباب قیمت خانه در اطراف تهران ترکید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا، قیمت مسکن در شهرهای اطراف تهران به تبعیت از پایتخت مقداری افت کرد. بررسی‌های میدانی نشان می دهد نرخ‌های پیشنهادی در شهرهای جدید پردیس و هشتگرد ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است. در شهر پاکدشت نیز معاملات کساد شده و دیگر از نرخ‌های کاذب خبری نیست. در عین حال در هر سه شهر یاد شده حدود نیمی از فروشندگان و حدود ۹۰ درصد خریداران عقب نشینی کرده و تمایلی به انجام معامله ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین لحاظ خرید و فروش راکد شده است.

از سوی دیگر هیجانات سیاسی در برداشت از آینده تاثیر گذاشته و برخی دلالان برای فروش به تکاپو افتادهاند. البته برخی دلالان از ارایه وضعیت واقعی بازار خودداری میکنند و سعی دارند چشم انداز آینده را افزایشی نشان دهند. با این وجود افزایش عرضه مسکن نشان می دهد نگرانی هایی نسبت به کاهش قیمت در افق پیش رو وجود دارد.

یکی از مشاوران املاک در شهر جدید هشتگرد گفت: قیمت واحدهایی که تا دو هفته قبل حدود ۴۰۰ میلیون تومان فروخته می شد به ۳۷۰ میلیون تومان رسیده اما خریدار نیست. البته برخی مالکان هم در این شرایط تمایلی برای فروش ندارند اما تعدادی دیگر برای فروش عجله دارند. وضعیت کلی بازار به نفع خریداران است. از سوی دیگر به دلیل اینکه قیمتها در هشتگرد به اندازه پردیس رشد نداشته، هنوز ظرفیت قیمتی آن تکمیل نشده و نمی توان انتظار افت قیمت بیش از این مقدار را داشت.

از شهر جدید پردیس هم خبر می رسد که نرخهای پیشنهادی ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است. افت قیمت در برخی واحدهای میلیاردی تا ۱۵۰ میلیون تومان می رسد. چند روز پیش نیز مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید از  کاهش ۱۰ درصدی قیمت مسکن در پردیس  خبر داد.

در شهر پاکدشت معاملات به حالت تعلیق درآمده است. واسطه های ملکی در پاکدشت می گویند که خریداران انتظار افت قیمت دارند و فروشندگان در انتظار افزایش قیمت هستند. با این حال دیگر از نرخهای کذایی خبری نیست و قیمتها واقعی شده است. در برخی فایلها قیمت تا ۵ درصد کاهش نشان می دهد. به طور کلی بازار مسکن پاکدشت در رکود به سر می برد.

پربیننده ترین قیمت مسکن در تهران/ با ۲ میلیارد کجای پایتخت می‌توان خانه خرید؟ قیمت مسکن در ارزان‌ترین منطقه تهران (جدول معاملات یک ماه اخیر) نرخ‌های عجیب مسکن در قلب تهران! با ۳ میلیارد کجای تهران می‌توان خانه خرید؟ خبری مهم برای متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن خرید مسکن بازار مسکن گرانی مسکن بازار مسکن تهران سهام عدالت قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۱۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش چشمگیر تورم قم در سال گذشته

ایسنا/قم استاندار قم گفت: براساس آماری که از سوی معاون اول رییس جمهور مطرح شده، تورم استان قم در ماه‌های آخر سال ۱۴۰۲ کاهش چشم‌گیری داشته است.

سید محمد آقامیری ظهر امروز ۷ فروردین ماه به مناسبت فرا رسیدن سال نو در دیدار با آیت الله علی‌رضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: در تورم ماهانه استان قم ۲/۶ درصد و در تورم سالانه ۶ درصد کاهش داشته‌ایم.

استاندار قم با اشاره به اینکه مدیریت استان در سالی که گذشت در دو جبهه فرهنگی و معیشتی اقداماتی را انجام داد، عنوان کرد:‌ مردم قم با حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زدند.

وی افزود:‌ در جشن‌ نیمه شعبان نیز اگرچه تهدیدهای بسیاری صورت گرفت، اما توانستیم در سلامت کامل این مراسم را برگزار کنیم. 

استاندار قم در ادامه با بیان اینکه انتخابات خوبی را پشت سر گذاشتیم، عنوان کرد: استان قم بالاترین نرخ رشد مشارکت در انتخابات در کشور را کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه متوسط حدود ۵۰ درصد مشارکت در استان قم داشتیم، اظهار کرد:‌ پس از انتخابات نیز موضوع چهارشنبه آخر سال بود که توانستیم بدون حتی یک نفر فوتی این مراسم را پشت سر بگذاریم.

استاندار قم با بیان اینکه سال گذشته از نظر اقتصادی رکوردهای خوبی زدیم، افزود: تعداد واحدهای صنعتی در دست احیا 185 مورد است، ۱۱۰ واحد جهاد کشاورزی استان نیز در مسیر احیا قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۷۸۰ نفر از مراجعات مردمی موفق به اخذ تسهیلات شدند، اظهار کرد: شعار سال ۱۴۰۳ را یک دستور می‌دانیم و تمام موارد، اهداف و مسیر حرکت این شعار را برای مدیران استان تبیین کرده‌ایم.

استاندار قم با بیان اینکه باید مدیران یک اقدام جهادی و جهشی در دستورکار قرار دهند، اظهار کرد: دراین راستا یک جلسه وبیناری با حضور رئیس جمهور نیز برای مدیران برگزار شد.

آقامیری با بیان اینکه در حوزه مسکن نیز اتفاقات خوبی در قم رقم خورده است، اظهار کرد: امروز استان قم از رتبه ۱۷ مسکن توانسته به رتبه دوم برسد و اگر وام‌های مسکن پرداخت شود، رتبه نخست را کسب خواهیم کرد.
 
وی با اشاره به اینکه سال آینده، سال انتخابات است، گفت: هدف ما مشارکت بالای ۷۰ درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری است و از امسال باید اقداماتی را دنبال کنیم. 

در ادامه این جلسه آیت‌الله اعرافی نیز با اشاره به اینکه حرم مطهر، جمکران و حوزه علمیه اضلاع اصلی هویت قم هستند، عنوان کرد: تمام امور باید با محوریت این سه رکن انجام شود.

وی با بیان اینکه شهرسازی باید به گونه‌ای باشد که همشهریان و زائران به راحتی بتوانند به حرم مطهر دسترسی داشته باشند، تصریح کرد: در طرح‌های مختلف محوریت کانونی حرم مطهر حفظ شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه باید ظرفیت گردشگری و زیارت قم ارتقا پیدا کند، تصریح کرد: علاقه‌مندان حرم مطهرکریمه اهل بیت(ع) در قم در سراسر دنیا وجود دارند که باید با استفاده از این ظرفیت جهش بزرگی در عرصه زیارت رقم زد.

وی اضافه کرد: در عرصه مسکن نیز دولت با قراردادن زمین و تسهیلات به دنبال افزایش مشارکت مردمی باشد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اتفاق عجیب برای تارا و شاهین/ قیمت این دو خودرو در بازار ترکید!
  • بازار بی سرپناه مسکن
  • بازار بی‌سرپناه مسکن
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)
  • کاهش چشمگیر تورم قم در سال گذشته
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید + جدول
  • نتایج یک تحقیق: واحدهای مسکونی در بریتانیا نسبت به کشورهای پیشرفته کیفیت و کمیت پایین‌تری دارند
  • پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ / جدیدترین قیمت خانه در تهران
  • قیمت مسکن در اقتصادهای پیشرفته مقرون به صرفه است؟