Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@13:08:55 GMT

شرط ارزان شدن موبایل چیست؟

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۵۲۰۵۵

شرط ارزان شدن موبایل چیست؟

ساعت 24-به گفته دبیر انجمن وارد کنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، شرط اینکه در آینده موبایل ارزان شود این است که هم‌زمان با روند کاهش قیمت دلار، تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی افزایش یابد، فرآیند ثبت سفارش هم تسریع و محدودیت سقف و سابقه شرکت‌های واردکننده هم برداشته شود.

امیر اسحاقی در گفت‌وگویی با اشاره به وضعیت فعلی بازار موبایل، اظهار کرد: با توجه به اینکه تقاضای فصلی کاهش پیدا کرده، بازار دچار رکود یا تعادل نسبی شده و از نظر قیمتی هم وضعیت تقریبا متناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در بازار موبایل شاهد آرامشیم اما در بازار تبلت با توجه به اینکه هنوز تقاضا ادامه دارد و عموم بیش از ۸۰ درصد از تبلت مورد نیاز کشور به صورت غیررسمی و از طریق قاچاق وارد می‌شود و طرح رجیستری هم برایش اجباری نیست، وضعیت هنوز به ثبات و آرامش نرسیده است.

وی با بیان اینکه نوسان قیمت دلار و نرخ ارز در قیمت بسیاری از کالاها، خصوصا کالاهای حوزه تکنولوژی که سریع به فروش می‌رسند، بسیار مولفه حساسی است، افزود: این نوسانات قاعدتا در چرخه‌ای بین دو هفته تا یک ماه بعد از تغییرات ارز، در سطح کلان عمده‌فروشی و بازار روز که کالاها به‌روز جابه‌جا شود، اثر می‌گذارد. اما در حوزه بازرگانی با توجه به اینکه فرآیند ثبت سفارش، تخصیص و تامین ارز و واردات یک فرآیند حداقل ۶۰ روزه و حداکثر ۱۰۰ روزه شده، قطعا تخصیص ارز کالایی که الان در بازار وجود دارد، در ماه‌های گذشته صورت گفته و خریدش با نرخ‌های قبلی است.

دبیر انجمن وارد کنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی ادامه داد: از آنجایی که در حوزه موبایل، قیمت تمام‌شده بر اساس نرخ ارز نیمایی حاصل از صادرات محاسبه می‌شود که صادرکنندگان در سامانه نیما عرضه می‌کنند، ما شاهد نوسان آن چنانی در قیمت‌های این سامانه نبوده‌ایم. قاعدتا اثر ثباتی که در بازار ارز اتفاق افتاده و کاهشی که شاهد بودیم، باید در بازار یک ماه تا یک ماه نیم آینده خود را نشان دهد.

اسحاقی در ادامه با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با افزایش تقاضا، بازار به تعادل برسد،‌ گفت: شرط اینکه در آینده شامل ارزانی موبایل باشیم، این است که هم‌زمان با روند کاهش دلار، تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی افزایش پیدا کند، فرآیند ثبت سفارش هم تسریع و مشکل و محدودیت سقف و سابقه شرکت‌های واردکننده هم برداشته شود، یعنی دولت و مشخصا بانک مرکزی و وزارت صمت، از حالا میزان ارز مورد نیاز برای سه ماه آینده را تخصیص دهند و این فرآیند را تسریع کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق بیفتد، قاعدتا در آن زمان نسبت تعادلی ادامه خواهد داشت و شاهد بهبود قیمت‌ها هم خواهیم بود. اما اگر فرآیند تخصیص ارز به همین کندی که در حال حاضر پیش می‌رود باشد، خیلی نباید انتظار تغییرات آن چنانی داشته باشیم.

دبیر انجمن وارد کنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در حوزه تولید بیان کرد: قصد داریم از تولیدکنندگان داخلی موبایل و تبلت کمک بگیریم و فرآیند را برای آنها تسهیل کنیم. اگر سایر حوزه‌های زنجیره توزیع، از جمله اقساطی کردن کالا و خصوصا اپراتورها هم بتوانند در این زمینه کمک کنند، قاعدتا می‌توان دستگاه‌های ارتباطی از جمله تبلت و موبایل را با قیمت‌های مناسب‌تری به سطح گسترده‌تری از جامعه رساند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: تخصیص ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۲۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزان‌ترین گوشی ناتینگ به‌زودی رونمایی می‌شود

برند زیرمجموعه‌ ناتینگ در حال آماده‌شدن برای عرضه‌ اولین گوشی خود با قیمت ارزان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، برند زیرمجموعه ناتینگ در حال آماده‌شدن برای عرضه اولین گوشی خود با قیمت ارزان است، شماره‌مدلی که ادعا می‌شد به مدل پرچم‌دار گوشی ناتینگ در سال ۲۰۲۴، یعنی ناتینگ فون ۳، ارتباط دارد، ظاهراً به اولین گوشی برند CMF مربوط است.

موبایلی با شماره‌مدل A015 را Android Headlines کشف کرده و برند منتسب به این شماره‌مدل ناتینگ است. این امر به گمانه‌زنی‌هایی منجر شد که گوشی جدید می‌تواند ناتینگ فون ۳ باشد.

ناتینگ فون ۱ شماره‌مدل A063 و ناتینگ فون ۲ شماره‌مدل A065 داشت؛ به‌همین‌دلیل، شماره‌مدل A015 برای ناتینگ فون ۳ از همان ابتدا غیرمنطقی به‌نظر می‌رسید.

زمانی‌که شماره‌مدل A015 در وب‌سایت صدور گواهی BIS ظاهر شد، A015 را زیرِ نام تجاری Nothing CMF فهرست کرد.

CMF by Nothing تاکنون محصولات مقرون‌به‌صرفه‌ای مانند هدفون و ساعت هوشمند عرضه کرده است و A015 اولین گوشی هوشمند این برند خواهد بود. احتمالاً قیمت گوشی جدید نیز مانند بقیه محصولات این زیربرند مقرون‌به‌صرفه باشد.

کد خبر 747420

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • افت قیمت در اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی + جدول
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • ارزان‌ترین گوشی ناتینگ به‌زودی رونمایی می‌شود
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • ساینا، کوئیک،دنا پلاس و تارا اتوماتیک ارزان شدند؛ قیمت خودروهای مونتاژی چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت ها
  • خودروهای برقی چینی ارزان شد