Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@20:49:59 GMT

نتایج کنکور دکتری علوم پزشکی اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۵۲۵۵۲

نتایج نهایی آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی داروسازی و دندانپزشکی امروز اول آذر اعلام شد.

به گزارش مهر، آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) سال ۱۳۹۹ گروه علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی در روزهای ۱۰، ۱۱ و ۱۲ مرداد برگزار شد. از تعداد ۱۸ هزار و ۲۴۱ نفر داوطلب ثبت نام کننده در آزمون، ۱۳ هزار و ۶۷۳ نفر (حدود ۷۵ درصد) در جلسه آزمون حاضر شدند و ۴ هزار و ۵۶۸ نفر (حدود ۲۵ درصد) غایب بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اعلام نتایج اولیه تعداد ۳ هزار و ۳۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته محل شدند که از این تعداد ۳ هزار و ۲۷۱ نفر انتخاب رشته محل خود را انجام دادند.

۱ هزار و ۵۸۷ نفر (۵۹۷ نفر مرد و ۹۹۰ نفر زن) در آزمون پذیرفته شده‌اند.

ظرفیت دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در دوره‌های روزانه، شهریه پرداز و دانشگاه آزاد اسلامی یک هزار و ۸۲۰ نفر اعلام شده بود.

نتایج آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) سال ۱۳۹۹ گروه علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی Sanjeshp.ir قابل مشاهده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: هفته بسیج طرح معیشتی مجلس ایمن الظواهری محدودیت های کرونایی نتایج کنکور دکتری علوم پزشکی اعلام هفته بسیج طرح معیشتی مجلس ایمن الظواهری محدودیت های کرونایی علوم پایه پزشکی بهداشت و تخصصی دکتری تخصصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۲۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی رئیس نظام پزشکی از عدم تمایل پزشکان به ۳ رشته‌ تخصصی

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: آمار ورودی دستیاری برخی رشته‌های تخصصی مانند اطفال، بیهوشی و طب اورژانس بسیار نگران‌کننده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد رئیس‌زاده در مراسم روز علوم آزمایشگاهی که در سالن همایش رازی برگزار شد، نسبت به مسائل و چالش‌های جدی جامعه پزشکی کشور هشدار داد و خطاب به مسئولین کشور اظهار کرد: چنان‌چه فرصت حل چالش‌ها و مسائل مرتبط با وضعیت جامعه پزشکی کشور را از دست بدهیم، نظام سلامت کشور در بسیاری از حوزه‌های پزشکی و سلامت دچار بحران خواهد شد و در چنین شرایطی حل این بحران‌ها به سادگی امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی با بیان این که آمار ورودی دستیاری برخی رشته‌های تخصصی مانند اطفال، بیهوشی و طب اورژانس بسیار نگران‌کننده است، بیان کرد: مفهوم هرکدام از این آمارها این است که ما در آینده دچار چالش خواهیم شد و باید هر چه سریع‌تر چاره‌اندیشی کنیم.

رئیس‌زاده در ادامه صحبت‌هایش افزایش ظرفیتهای پزشکی را ساده ترین و کم‌اثرترین روش چاره‌جویی در حوزه کمیت و کیفیت مسائل جامعه پزشکی عنوان و تصریح کرد: همه مسئولین باید بدانند چاره مشکلات جامعه پزشکی فقط در افزایش ظرفیت‌ها نیست بنابراین به همه مسئولین عزیز کشور و به بزرگان جامعه پزشکی عرض می‌کنم؛ پیش از آنکه این کلان چالش‌ها به بحران لاینحل تبدیل شود چاره‌ای بیاندیشند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه طرح چنین مباحثی از سوی جامعه پزشکی از منظر حفظ سلامت مردم است، اظهار کرد: مسئولین مسائل و چالش‌های جامعه پزشکی را واکاوی کنند و مشکلات حوزه‌های مختلف از جمله دارو، علوم آزمایشگاه، پزشکی،ندانپزشکی، داروسازی و همه رشته‌های علوم پزشکی را در یابند ما هم در این مسیر مساعدت‌شان می‌کنیم چرا که وظیفه ما بازگویی و هشدار به موقع مسائل و چالش‌ها است.

"بیهوشی، طب اورژانس و کودکان" کم‌طرفدارترین تخصص‌های پزشکی

رئیس‌زاده در ادامه جامعه علوم آزمایشگاهی را چشم‌های بینا و تیزبین جامعه پزشکی در تشخیص انواع بیماری‌ها دانست و به انجمن‌های فعال و هیئت مدیره‌های انجمن‌ها در این حوزه یادآور شد که از رصد تحولات آینده در حوزه علوم آزمایشگاهی غافل نشوند.

وی با بیان اینکه مباحثی مانند هوش مصنوعی و نقشه ژنتیک، علوم آزمایشگاهی دنیا را دچار تغییرات جدی و بنیادین خواهد کرد، گفت: اگر ما از رصد این تحولات غافل بمانیم جایگاه خوبی را در آینده علوم آزمایشگاهی نخواهیم داشت. بنابراین درخواست دارم متناسب با نیاز کشور در این حوزه‌ها آینده نگاری شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به جایگاه حکیم اسماعیل جرجانی به عنوان یکی از مفاخر بزرگ کشور در بخشی از صحبت‌هایش در این مراسم حفظ و زنده نگه داشتن یاد مفاخر کشور را بسیار ارزشمند خواند و گفت: حکیم جرجانی اولین پزشک در دوران اسلام است که کتاب عظیم و مرجع "ذخیرهٔ خوارزمشاهی" را به عنوان جامع‌ترین متن پزشکی به زبان فارسی کتابت کرد. او حق بزرگی به کردن ما ایرانیان و فارسی زبانان در سراسر دنیا دارد، این کتاب بعد از "الحاوی" و "قانون ابن سینا" جامع‌ترین کتاب دوره خودش بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت
  • انتخاب رشته بیش از ۳۲۷ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • تعیین ظرفیت پذیرش در آزمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی
  • پیشتازی ۲۶ درصدی داوطلبان زن در نوبت اول کنکور
  • جزییات شرکت در رشته‌های خاص و آزمون عملی کنکور
  • خطر خالی ماندن ظرفیت دستیاری برخی رشته‌های تخصصی
  • نگرانی رئیس نظام پزشکی از عدم تمایل پزشکان به ۳ رشته‌ تخصصی
  • جزئیات شرکت در رشته‌های خاص و دارای آزمون عملی کنکور اعلام شد
  • اعلام جزییات شرکت در رشته‌های خاص و دارای آزمون عملی کنکور