Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@08:18:45 GMT

چگونه با حفظ سلامتی، چاق شویم؟

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۵۳۱۰۷

چگونه با حفظ سلامتی، چاق شویم؟

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، جالب است بدانیم طبق نظریات کارشناسان، چاق شدن به مراتب سخت‌تر از لاغر شدن است؛ زیرا وزن اضافه کردن به روش صحیح به مراتب بیشتر از لاغری به مراقبت و دقت نیاز دارد. اگر به روش درست وزن اضافه نکنید ممکن است کبدتان چرب شود و به مشکلات قلبی و عروقی دچار شوید. در ادامه شما را با مواد غذایی سالم و مجاز در رژیم غذایی اضافه وزن صحیح آشنا می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توصیه می‌شود که برنامه‌ی ورزشی مرتب روزانه داشته باشید. یک ساعت بعد از ورزش، بدن در سطح‌ بالای جذب مواد غذایی قرار دارد و می‌توانید از این فرصت طلایی برای اضافه وزن استفاده کنید؛ اما اگر در این ۱ ساعت مواد غذایی کافی نخورید ممکن است دچار کاهش وزن شوید.

 

۱. موز: یکی از میوه‌های پر کالری موز است که با مواد مغذی مورد نیاز موجب رشد ماهیچه و افزایش وزن می‌شود. شما مجاز هستید در روز تنها یک عدد موز مصرف کنید؛ زیرا با توجه به پتاسیم موجود در موز، مصرف بیشتر از یک عدد موز شما را عصبی و پرخاشگر می‌کند.

 

 

۲. شیر: شیر منبعی غنی از کلسیم است که به تراکم استخوان‌های شما کمک بسیاری می‌کند. در ضمن شیر، چربی قابل توجهی هم دارد که موجب افزایش وزن می‌شود. روزانه ۱ الی ۲ لیوان شیر به همراه عسل و وانیل می‌تواند در اضافه وزن کمک بسیاری کند.

 

۳. برنج: یکی از بیشترین مواد تشکیل دهنده برنج، نشاسته است که در بدن تبدیل به گلوکز می‌شود. سپس به صورت کربوهیدرات در اطراف شکم ذخیره شده و موجب چاقی می‌گردد.

 

۴. کره بادام‌زمینی: این کره بیشتر به ورزشکاران توصیه می‌شود؛ زیرا به علت دارا بودن چربی بالا، انرژی بیشتری برای ادامه ورزش به آنها می‌دهد. همچنین موجب اضافه وزن در افرادی که ورزش نمی‌کنند، می‌گردد.

 

۵. گوشت قرمز: گوشت قرمز بیشتر از گوشت سفید موجب افزایش وزن می‌شود؛ اما به علت تولید اسید اوریک در بدن توصیه نمی‌شود. می‌توانید در هفته ۲ الی ۳ وعده خود را به گوشت قرمز اختصاص دهید.

 

۶. میوه‌های خشک شده: میوه‌های خشک شده قند بیشتری دارند و موجب افزایش وزن می‌شوند.

 

۷. سیب‌زمینی: سیب‌زمینی به علت دارا بودن مقادیر بالای نشاسته می‌تواند در افزایش وزن کمک بسیاری کند. سه روز در هفته، ۲ سیب زمینی سایز کوچک بعد از ورزش توصیه می‌شود.

 

۸. تخم‌مرغ کامل: شاید دیده باشید که ورزشکاران تنها سفیده تخم‌مرغ را می‌خورند. زرده تخم‌مرغ دارای کلسترول بالایی است که یک عدد آن در روز نقش خوبی در روند افزایش وزن خواهد داشت.

 

۹. کاکائو تلخ و ماهی‌های روغنی مانند سالامون نیز برای افزایش وزن سالم موثر هستند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سلامتی چاق لاغر افزایش وزن اضافه وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۳۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حجت الاسلام محمدخلیل‌پور   اظهار کرد: رهنمودها و نصیحت‌های امام جمعه محترم شهر ارومیه باید سرلوحه کارهای مجموعه مدیریت شهری قرار داده شود.

وی افزود: با اینکه جز کلان شهری‌های کشور نیستیم ولی هزینه‌های متناسب با کلانشهرهای کشور را در هر حال پرداخت می‌کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به معضل ترافیک گفت: تعاملات دستگاه‌های ذیربط برای رفع معضل ترافیک در شهر ارومیه یک امر ضروری است.

خلیل‌پور تصریح کرد: راکد بودن ساخت و ساز در شهر باعث افزایش جرایم اجتماعی و افزایش شغل‌های کاذب در شهر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه صنعت ساخت و ساز یکی از اساسی‌ترین مباحث اشتغال در شهر ارومیه است به عنوان نماینده مردم در شورا از امام جمعه محترم درخواست مساعدت برای ابلاغ طرح تفصیلی جامع شهری که ارومیه را به عنوان کلان‌شهر معرفی می‌کند، داریم.

خلیل‌پور تاکید کرد: با این کار می‌توانیم ضمن ایجاد اشتغال از جذب کمک‌های دولتی در مباحث مربوط به مسائل ترافیکی و… بهرمند شویم که نقش بسزایی در رونق ساخت و ساز و اشتغال‌زایی و چرخه اقتصادی و توسعه شهر دارد.

 

دیگر خبرها

  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود
  • رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود
  • جنجال «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و آیا برای سلامتی مفید است یا مضر؟!
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • مواد توهم‌زا موجب تسریع در روند مرگ سلولی می‌شود
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید