Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@15:58:42 GMT

۷ بوستان ویژه بانوان در سطح شهر قم احداث‌ شد

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۵۳۱۴۴

۷ بوستان ویژه بانوان در سطح شهر قم احداث‌ شد

گروه استان‌ها- شهردار قم بابیان اینکه در ۵ سال گذشته ۱۰۳ پارک شهری در قم افتتاح شد، گفت: ۷ بوستان بانوان در سطح شهر احداث‌شده که در سال ۹۴ دو بوستان بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید‌مرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در آئین افتتاح و رونمایی و آغاز عملیات پروژه‌های شهرداری قم اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم که توفیق داد امروز چهارمین مرحله از پروژه‌های شهرداری را افتتاح می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این پروژه‌ها به ارزش 10 هزار میلیارد ریال در حوزه‌های خدماتی، عمرانی و فضای سبز و سرمایه‌گذاری با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی افتتاح و آغاز عملیات اجرایی می‌شود.

شهردار قم بابیان اینکه اجرای این پروژه‌ها در قالب برنامه‌های 1400 قم است، بیان کرد: ازجمله پروژه‌های زیست‌محیطی که در برنامه قم 1400 پیش‌بینی شد پارک کوهستانی شهر قم است که شامل 9 بوستان است.

در 5 سال گذشته 103 پارک شهری در قم افتتاح شد

سقائیان نژاد بابیان اینکه در 5 سال گذشته 103 پارک شهری در قم افتتاح شد، تصریح کرد: مدیریت شهری توانست در 5 سال گذشته 103 پارک شهری در قم افتتاح و تعداد این پارک‌ها را به 308 عدد برساند، سرانه فضای سبز قم در شهریورماه سال 94 ، 13.8 مترمربع به ازای هر شهروند بود که در پایان شهریور 99 مساحت کل فضای سبز قم 900 هکتار افزایش یافت و به رقم سرانه 20.3 به ازای هر شهروند رسید.

وی  بابیان اینکه 7 بوستان بانوان در سطح شهر احداث‌شده که در سال 94 دو عدد بود، گفت: یکی از بوستان‌های این پارک بزرگ کوهستانی باغ پرندگانی است که افتتاح می‌شود، مساحت این پارک 110 هزار مترمربع است و بیش از هزار گونه پرنده را جای در خود جای‌داده است و هزینه آن بیش از 300 هزار میلیارد ریال است.

شهردار قم: بوستان‌های شهر قم برای حفظ سلامتی شهروندان تا اطلاع ثانوی تعطیل است+فیلمشهردار قم: نقاط بحرانی در سیلاب‌ها باید مورد بررسی و رفع مشکل قرار گیرندانتقاد شهردار قم از کاهش اختیارات شوراها و مجموعه مدیریت شهری در تصمیم‌گیری‌ها

بوستان شهید زین‌الدین در 30  هزار مترمربع و در پنج طبقه احداث‌شده است

شهردار قم عنوان کرد: افتتاح این پارک بستری برای گذران اوقاف فراقت زائران و مردم کشورمان است، پروژه دیگری که افتتاح می‌شود بوستان شهید زین‌الدین است 30 هزار مترمربع و در پنج طبقه احداث‌شده که در کنار هم بوستان یادمان شهدا قرار دارد که اخیراً 6090 درخت بانام شهدای قم  در آن غرس شد.

سقائیان نژاد تصریح کرد: پروژه‌های دیگر که افتتاح می‌شود 100 هزار مترمربع فضای شهری در قالب 4 بوستان است، آغاز عملیات و اجرای دو پروژه سرمایه‌گذاری در قالب مجتمع تجاری و مسکونی با 9 هزار میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر هم‌سطح نماز افزود: بعد از احداث اتوبان 9 کیلومتری آیت‌الله بروجردی که پردیسان را از بن‌بست خارج کرد، ساماندهی و ایمن‌سازی این معبر لازم بود که به همین منظور احداث تقاطع سه سطحه نماز در دستور کار قرار گرفت.

شهردار قم گفت: رونمایی از سند تمبر و یادمان سرانه 20 مترمربع فضای سبز به ازای هر شهروند است، وجود مرقد مقدس حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و بیوت مراجع نشان‌دهنده جایگاه عظیم شهر مقدس قم است.

سقائیان نژاد خاطرنشان کرد: همه فعالیت‌ها در قم با همکاری و همدلی شورای اسلامی شهر، شهرداری، سازمان‌های خدماتی و با خودباوری و کار جهادی و توکل به خدا انجام می‌شود.

انتهای پیام/452/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: افتتاح می شود سقائیان نژاد هزار مترمربع آغاز عملیات سال گذشته شهردار قم احداث شده پروژه ها احداث شد فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۳۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی قم گفت: یکی از اقدامات مدیریت شهری برای حفظ باغ‌های، تدوین شناسنامه باغات موجود در شهر قم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سید مجتبی سبحانی ثابت امروز _چهارشنبه پنجم فروردین_ در نشست خبری رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم که در آستانه روز شورا در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: در سال اول دوره ششم شورای اسلامی شهر قم، سیاست‌گذاری‌ها و اهداف تعیین شد و مطابق این سیاست‌ها حرکت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری قم متناسب با این سیاست‌ها تعیین می‌شود، افزود: در زمینه آتش‌نشانی و سیستم‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری آتش‌نشانی که با جان شهروندان در ارتباط است، پیگیری‌های مطلوبی شده و فرایندها در زمینه تسریع خدمات به شهروندان انجام شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی قم با تاکید بر اینکه کیفی‌سازی و ابنیه‌سازی فضای سبز در دستور کار کمسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم قرار دارد، تصریح کرد: سیستم آبیاری و کاشت درختان مثمر در بوستان‌های سطح شهر در حال پیگیری است و بودجه لازم برای توسعه زیرساخت‌ها در بوستان‌ها مثل تقویت مجموعه‌های فرهنگی که فعالیت دارند، تعریف و پیش بینی شده است.

سبحانی با اشاره به اهمیت حراست از باغات شهر قم، ادامه داد: در راستای حفظ تمام باغ‌های سطح شهر درخواست تدوین شناسنامه داده شده است.

وی با بیان اینکه دفن شهیدان گمنام در بوستان‌های شهری بسیار اثرگذار بوده، اضافه کرد: به‌منظور حفظ هویت فرهنگی شهر در بوستان‌ها، ۵ نقطه از سطح شهر شناسایی و شهیدان گمنام در این پنج نقطه دفن شدند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی قم با اشاره به پروژه نقاط آب‌گرفتگی در سطح شهر عنوان کرد: در ابتدا بیش از ۲۵ نقطه در هر منطقه شهر، درگیر این معضل آب‌گرفتگی بودند که پس از شناسایی ،۸۰ درصد از این نقاط رفع شد.

سبحانی معیشت مردم را از اهم موضوعات دانست و گفت: سیاست‌گذاری‌های خوبی در سازمان میادین و تره‌بار شهرداری قم در حال انجام است تا بتوانیم در بازارها وارد شویم و در شکست نرخ قیمت‌ها تأثیرگذار باشیم.

کد خبر 747541

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد
  • هتل در بوستان‌های جنگی تهران احداث می‌شود؟
  • یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران ساخته می شود | راه نجات بوستان های جنگلی تهران از نظر یکی از مدیران شهری
  • فاز سوم بوستان خضر در قم احداث می‌شود
  • جزئیات جدید از احداث هتل در بوستان‌های جنگی تهران
  • گلایه عضو شورای اسلامی از احداث نشدن باغات بانوان در سطح شهر شیراز
  • گلایه عضو شورای اسلامی شهر شیراز از احداث نشدن باغات بانوان در سطح شهر شیراز