Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@08:33:06 GMT

چرا از قابل معامله شدن پالایشی یکم خبری نیست؟

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۵۴۹۷۸

به گزارش بورس تابناک، پالایشی یکم، دومین صندوق سرمایه‌ گذاری دولت ETF است که شامل باقی‌مانده سهام دولت در چهار پالایشگاه تهران، تبریز، اصفهان و بندرعباس می‌شود.

پذیره‌نویسی این صندوق ۳۰ شهریورماه به پایان رسید و انتظار می‌رفت پس از یک ماه یعنی از ۳۰ مهرماه قابل معامله باشد.

این درحالی است که ارزش صندوق پالایشی یکم تحت تاثیر روزهای نزولی بازار قرار گرفت و برخی خریداران این صندوق از کاهش ارزش سرمایه خود گلایه داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اینکه شاخص کل و نمادهای پالایشی طی هفته ای که گذشت روندی صعودی داشتند اما هنوز ارزش این نمادها از زمان پذیره نویسی کم تر و بازده خرید حدودا منفی ۱۳ درصد است.

در این راستا، مریم شاه حسینی - مدیر امور ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی - در گفت و گو با ایسنا، درمورد قابل معامله شدن پالایشی یکم اظهار کرد: این صندوق درحال حاضر قابلیت معامله دارد و کار شرکت سپرده گذاری مرکزی تمام شده است. درواقع نماد باید از سوی بورس بازگشایی شود.

بورسی ها نیز در جواب پیگیری های ایسنا اعلام کردند صندوق پالایشی یکم باید پاسخگو باشد و صندوق نیز به ایسنا اعلام کرد که هنوز اطلاع دقیقی از زمان بازگشایی پالایشی یکم وجود ندارد!

البته پیش از این دلیل این تاخیر عدم اعمال افزایش سرمایه شتران و شپنا در پرتفوی صندوق اعلام شده بود و همچنین برخی بر این باورند که صندوق پالایشی یکم زمانی که به نمادهای پالایشی صعودی شدند و صندوق به ارزش زمان پذیره نویسی رسید، قابل معامله خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: هفته بسیج رضا ملک زاده محدودیت های کرونایی پالایشی یکم صندوق ETF پذیره نویسی ETF شتران هفته بسیج رضا ملک زاده محدودیت های کرونایی پالایشی یکم قابل معامله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۴۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۷ قبضه کُلت کمری در پیرانشهر

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از کشف ۱۷ قبضه اسلحه کلت کمری در شهرستان پیرانشهر خبر داد.

ناصر عتباتی با اعلام این خبر گفت: حسب هماهنگی‌های اطلاعاتی و فنی  به عمل آمده دادستانی پیرانشهر با پلیس اطلاعات تعداد ۱۷ قبضه اسلحه کلت کمری به همراه مقداری فشنگ از داخل یک خودرو کشف شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی؛ وی افزود: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و تحت قرار بازپرس رسیدگی کننده قرار گرفت و خودروی وی هم در این راستا توقیف شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • کشف ۱۷ قبضه کُلت کمری در پیرانشهر
  • تلاش اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت تحقق شعار «ارزش‌مدار، کارآفرین و ثروت‌ساز» باشد/ تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • حصه نقدی واگذاری بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها امروز پرداخت می‌شود
  • وزیر اقتصاد تشریح کرد؛ جزئیات معامله ۶ هزار میلیاردی سرخ‌آبی‌ها با پتروشیمی و بانک‌ها
  • جزییات معامله ۶ هزار میلیاردی سرخ‌آبی‌ها با پتروشیمی و بانک‌ها
  • مبلغ کل فروش بلوک سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد
  • زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد