Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیقلی ایمانی نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به شایعات اخیر مبنی بر کاهش سطح زیر کشت گندم و عدم رغبت کشاورزان به تولید اظهار کرد: برخی افراد با اظهار نظر غیرکارشناسی مبنی بر کاهش سطح زیرکشت گندم و جایگزینی کشت جو به جای گندم به این شایعات دامن می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در تاریخ واردات گندم، واردات ۸ تا ۱۰ میلیون تن گندم بی سابقه بوده است، افزود: در برخی رسانه‌ها عنوان شده که تاکنون گندم و جو کشت نشده است و دولت قصد دارد که ۸ تا ۱۰ میلیون تن گندم وارد کند، درحالیکه تاکنون واردکننده این میزان گندم نبودیم.

ایمانی ادامه داد: بنابر آخرین آمار تا تاریخ ۲۸ آبان ۳ میلیون و ۹۴۳ هزار هکتار گندم کشت شد که امسال تا این تاریخ ۱۲ هزار هکتار بیشتر کشت شده است.

بیشتر بخوانید

یارانه جدید برای کشاورزان/ آیا طرح جدید وزیر جهاد حلّال مشکلات کشاورزیست؟

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه سطح زیرکشت گندم به ۶ میلیون هکتار خواهد رسید، گفت: گرچه از الان به سبب تاثیرگذاری عوامل متعدد نظیر سیل، سرما، بارندگی و ... نمی‌توان برآورد دقیقی از تولید داشت، اما سطح زیرکشت به اهداف برنامه می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان در تکاپوی کشت گندم هستند، بیان کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و نرخ پایین خرید تضمینی، کشاورزان باید پیگیر اصلاح قیمت خرید تضمینی باشند تا تولید با سود معقولی بدست کشاورزان برسد.

به گفته این مقام مسئول، با وجود افزایش قیمت نهاده‌های تولید، دولت باید تلاش کند تا قیمت خرید تضمینی اصلاح شود.

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران  پرداخت کشاورز کارت را اقدامی مناسب دانست و گفت: گرچه بانک ۱۲ درصد سود از کشاورز کارت می‌گیرد، اما در تامین نقدینگی به کشاورزان کمک می‌کند.

به گفته ایمانی، پرداخت کشاورز کارت به سبب خرید نهاده‌های مورد نیاز در افزایش عملکرد و  درآمد کشاورزان‌تاثیر بسزایی دارد که این امر علاوه بر پوشش این سود، منفعتی برای کشاورز در بر دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: اظهار نظر مسئولان و تشکل‌ها باید کارشناسی و علمی باشد تا انگیزه برای کشاورزان ایجاد شود و ارائه برخی اظهار نظر‌ها مبنی بر عدم کارایی کشاورز کارت، تولیدکنندگان را بی انگیزه می‌کند.

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران درباره اینکه امیدی به اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم است، بیان کرد: با توجه به شورایی که در قانون شکل گرفته، در صورت تایید شورای نگهبان قیمت خرید تضمینی در مجلس بر مبنای آنالیز هزینه‌های تولید، تورم و قیمت بازار جهانی و داخلی اصلاح خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: اگر قیمت خرید تضمینی بر مبنای هزینه های تولید اضافه شود، سود ۱۲ درصدی کشاورز کارت باید لحاظ شود، لذا به نفع کشاورزان است که با دریافت کشاورز کارت، نهاده مورد نیازشان را بخرند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشت گندم واردات گندم قیمت خرید تضمینی کشاورز کارت سطح زیرکشت کشت گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۵۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم به ۳۳۰ هزار تن رسید

علیقلی ایمانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: براساس آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت ۳۳۰ هزارتن گندم با ارزش حدود ۵ همت از گندمکاران خریداری شده است.

به گفته او، علی رغم آنکه ۲۵ روز از اولین تحویل گندم به مراکز خرید می گذرد، تاکنون ریالی از وجه گندم پرداخت نشده است، درحالیکه صراحتا در مصوبه خرید آمده که بازرگانی دولتی ۲۴ ساعت پس از تحویل مکلف به پرداخت مطالبات است.

هاشمی ادامه داد: با توجه به آنکه برداشت نسبت به سال گذشته زودتر آغاز شده، میزان خرید نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر شرایط مساعد بارندگی و بارش های نرمال و بالاتر از نرمال و هوای خنک برآورد می شود که در صورت اصلاح قیمت و تحویل جایزه گندم و همچنین پرداخت به موقع وجه گندم، میزان خرید از ۱۱ میلیون تن فراتر رود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • پرداخت یارانه به کشت پنبه راهکاری برای تحقق خودکفایی
  • خرید تضمینی گندم به ۳۳۰ هزار تن رسید