Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در بیانیه‌ای به اقدام دولت آمریکا در به رسمیت شناختن تولیدات شهرک‌های غیر قانونی صهیونیست‌نشین واکنش نشان داد و آن را مقدمه‌ای برای اشغال باقی اراضی فلسطینیان دانست.
 
در ادامه بیانیه حماس آمده است: «این تصمیم دولت آمریکا که در آن غزه و کرانه باختری دو منطقه جدای از هم از لحاظ اداری بیان شده، مقدمه‌ای برای جداسازی مردم فلسطین و خدمت به طرح‌های توسعه طلبانه اشغالگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
 
جنبش حماس تأکید کرد که عجله دولت آمریکا برای اجرای طرح‌های خود پیش از ترک کاخ سفید، بیانگر تندروی این دولت است و هر تصمیمی که در راستای منافع مردم فلسطین نباشد و حقوق ثابت و استقلال و حق بازگشتش را تضمین نکند، هرگز به بار نخواهد نشست.
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۵۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سانچز: برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تلاش می‌کنیم

تهران- ایرنا- پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا سه‌شنبه تاکید کرد که کشورش برای عضویت کشور مستقل فلسطینی در سازمان ملل تلاش خواهد کرد.

به گزارش مشرق، شماری از کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله اسپانیا، ایرلند، اسلوونی و جمهوری مالت حامی به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی هستند و پیشتر اعلام کرده بودند که به طور مشترک در این راستا تلاش خواهند کرد.

نخست وزیر اسپانیا پیشتر روز جمعه گفت که در اروپا نشانه‌های «واضحی» از آمادگی کشورهای منطقه برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین وجود دارند.

پدرو سانچس نخست وزیر اسپانیا پیش از این در میانه کارزار دیپلماتیک خود برای جلب حمایت از به رسمیت شناختن کشور فلسطین با یوناس گار استور، همتای نروژی خود در اسلو دیدار کرده بود.

نخست وزیر اسپانیا پیشتر هشدار داده بود که واکنش نامتناسب رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه، عامل تهدیدکننده و بی ثباتی در خاورمیانه و جهان است.

نخست وزیر اسپانیا همچنین موضوع تشکیل کشور مستقل فلسطین را در دیدار هفته گذشته خود از کشورهای اردن، عربستان و قطر مطرح کرد و به خبرنگاران گفت که اسپانیا، فلسطین را تا پایان ماه ژوئن (خرداد) به عنوان کشور به رسمیت می شناسد.

سانچس به قانونگذاران کشور خود گفت: جامعه بین المللی در صورتی که موجودیت فلسطین را به رسمیت نشناسد، کمکی به تشکیل کشور مستقل فلسطین نخواهد کرد.

وی افزود: «پاسخ کاملا نامتناسب» (رژیم) اسرائیل باعث «زیر پا گذاشتن قوانین بشر دوستانه ای شده که چند دهه قدمت داشته و اسرائیل با این اقدام ثبات خاورمیانه و کل جهان را تهدید می کند».

«یوناس گار استوره» نخست وزیر نروژ جمعه گفت که اسلو برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین آماده است و افزود، «جدول زمانی نهایی» برای این تصمیم مشخص نشده است اما گفت که در هفته‌های آینده تلاش‌ها و هماهنگی‌ها با کشورهای دیگر برای رسمیت شناختن فلسطین «تشدید» خواهد شد.

سیمون هریس نخست وزیر جدید ایرلند نیز جمعه گفت کشورش به مرحله به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی بسیار نزدیک شده و مایل است این تصمیم را همگام با اسپانیا و سایر کشورهای همفکر اتخاذ کند.

اگرچه اتحادیه اروپا به اتفاق آرا از به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی حمایت نکرده است، اما از زمان شروع جنگ در غزه، ایرلند و اسپانیا بارها آمادگی خود را برای به رسمیت شناختن فلسطین ابراز کرده‌اند و تلاش هایی را برای تشدید موضع اتحادیه اروپا در قبال رژیم صهیونیستی در واکنش به جنایات هولناک این رژیم آغاز کرده‌اند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • حماس: واکنش ایران ثابت کرد دوران عربده‌کشی صهیونیست‌ها پایان یافته است
  • واکنش ایران ثابت کرد دوران عربده‌کشی صهیونیست‌ها پایان یافته است
  • سانچز: برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تلاش می‌کنیم
  • صهیونیست‌ها خانه‌های اسرای فلسطینی را در کرانه باختری منفجر کردند
  • اسپانیا: برای عضویت فلسطین در سازمان ملل تلاش خواهیم کرد
  • سازمان ملل: اسراییل حمله شهرک نشینان به فلسطینیان را متوقف کند
  • حماس خواستار تشدید مبارزه با شهرک‌نشینان صهیونیست شد
  • فراخوان حماس برای تشدید مقاومت مردمی در کرانه باختری
  • ترس شهرک نشینان صهیونیست از ورود پهپاد ها به سرزمین‌های اشغالی
  • فراخوان حماس برای تشدید تقابل با اشغالگران در کرانه باختری