Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه سعودی از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام حمایت کرد و گفت که تغییر در ریاست جمهوری آمریکا روابط ریاض و واشنگتن را تغییر نخواهد داد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه عربستان سعودی از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دفاع کرد و گفت که ریاض روابط خوبی با آنکارا دارد.

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی شنبه‌شب در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت که این کشور از عادی‌سازی کامل روابط با رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند ولی باید قبل از آن، توافق صلح دائمی که ایجاد کشور فلسطین را تضمین کند، محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه عربستان سعودی در این گفت‌وگو اظهار داشته است که ریاض همواره از عادی‌سازی روابط با تل‌آویو حمایت کرده است.

بن فرحان همچنین مدعی شد که عربستان سعودی روابط دوستانه و خوبی با ترکیه دارد و عربستان سعودی به دنبال راهی برای پایان دادن به اختلافات با قطر است ولی این راه حل به گفته او، باید همه نگرانی‌های امنیتی قانونی را برطرف کند

لینک کوتاه: asriran.com/003Ayd

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزیر خارجه سعودی عادی سازی روابط عربستان سعودی وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۶۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل استعفا کرد

«آنل شلین» که در اداره دموکراسی، حقوق بشر و کار وزارت خارجه آمریکا کار می‌کرد، چهارشنبه به روزنامه واشنگتن پست گفت که وی بار‌ها نگرانی‌های خود را درباره انتقال تسلیحات به اسرائیل مطرح کرده بود، اما بی‌نتیجه بود.

پیش از این، جاش پل مسئول امور سیاستی و نظامی وزارت خارجه آمریکا ماه اکتبر در اعتراض به کمک‌های تسلیحاتی کشورش به رژیم صهیونیستی برای استفاده در جنگ علیه غزه استعفا کرده بود.

طارق حبش نیز از دیگر مقامات دولت آمریکا بود که در مخالفت با حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی استعفا کرد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست دوشنبه گزارش داد که شماری از کارمندان دولت آمریکا قصد دارند به خاطر جنگ غزه و در اعتراض به حمایت دولت این کشور از رژیم صهیونیستی استعفا کنند.

پیش‌تر یکصد کارمند وزارت خارجه آمریکا در یادداشتی رئیس‌جمهوری این کشور را به انتشار اطلاعات گمراه‌کننده در جنگ غزه متهم کرده و اظهار کرده بودند که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب جنایت جنگی شده است.

همچنین بیش از ۱۳۰ تن از کارکنان وزارت امنیت داخلی آمریکا در نامه‌ای از دولت این کشور خواسته بودند که برای آتش‌بس فوری در غزه اقدام کند.

بیش از ۷۰۰ تن از کارکنان بالغ بر ۳۰ آژانس و وزارتخانه آمریکا هم در ماه نوامبر در نامه‌ای به جو بایدن رئیس جمهوری این کشور از وی درخواست کردند تا از آتش‌بس در غزه حمایت کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سفر وزیر خارجه اوکراین به هند
  • یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل استعفا کرد
  • واکنش تند عربستان به اقدام اسرائیل
  • واکنش تند عربستان به اقدام اسرائیل | اراضی فلسطین فورا باید بازگردانده شود
  • حمله وزیر تندرو نتانیاهو به بایدن
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای وزرای خارجه انگلیس و پاکستان