Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته یک کارشناس سازمان هواشناسی کشور، امروز در بیش از ۲۰ استان کشور باران می‌بارد.

کبری رفیعی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز در استان‌های کهکیلویه‌وبویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، خوزستان، نیمه شمالی فارس، اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، یزد، گیلان، مازندران، گلستان و سمنان بارش باران را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به اینکه همچنین از بعد ظهر امروز در خراسان جنوبی و کرمان بارش باران رخ می‌دهد، ادامه داد: امروز‌های برای استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، کردستان، قزوین، زنجان، مرکزی، همدان، کرمانشاه، لرستان، البرز و تهران بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود و به تدریج میزان بارش در این مناطق کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: امروز و فردا در کدام استان‌ها باران می‌بارد؟

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش‌هایی که در مناطق جنوبی کشور رخ می‌دهند، همراه با رعد‌وبرق است، اظهار کرد: در مناطق سردسیر و کوهستانی انتظار بارش برف را داریم.

رفیعی با اشاره به اینکه فردا برای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش باران پیش‌بینی می‌شود، افزود: بارش‌ها در مناطق مرتفع و کوهستانی به شکل برف است و فردا در ارتفاعات استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش باران و برف رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه فردا در جنوب کرمان، شرق هرمزگان و شرق تنگه هرمز بارش باران و گاهی رعد‌وبرق اتفاق می‌افتد، متذکر شد: سه‌شنبه مجددا در گلستان، گیلان، مازندران، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده باران رخ می‌دهد و برای بخش‌هایی از کرمان، سیستان‌وبلوچستان و شرق هرمزگان بارش باران و گاهی رعد‌وبرق پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه این سامانه بارشی در اواخر وقت چهارشنبه از جنوب کشور خارج می‌شود، گفت: از اواخر وقت روز چهارشنبه سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود.

رفیعی با بیان اینکه از روز یکشنبه تا سه‌شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی شده‌اند، عنوان کرد: با توجه به وزش باد شدیدی که در سواحل داریم ،دریای خزر روز دوشنبه مواج و طوفانی می‌شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت آب وهوایی پایتخت توضیح داد: آسمان تهران امروز ابری است و بارش پراکنده در این شهر رخ می‌دهد و آسمان پایتخت به تدریج نیمه ابری می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: هواشناسی هواشناسی کشور

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هواشناسی هواشناسی کشور بارش باران رخ می دهد پیش بینی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۸۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی ها در خراسان جنوبی ادامه دارد

کارشناس هواشناسی گفت: بر اساس خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی تا روز جمعه با تقویت و گسترش ناپایداری‌های جوی گاهی وزش باد شدید و گرد خاک، رگبار و رعد برق دربرخی مناطق بارش تگرگ و برخورد صاعقه قابل پبش بینی است.

زارعی افزود: با توجه به ماهیت رگباری بودن بارش ها، وقوع رواناب، آبگرفتگی معابر وسیلابی شدن برخی مسیل‌ها دور از انتظار نخواهد یود.

وی گفت: به لحاظ دمایی تا صبح جمعه روند دما کاهشی است.

کارشناس هواشناسی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با ۷ درجه سلسیوس خنک‌ترین و بندان با ۳۵ درجه سلسیوس گرمترین بوده است.

زارعی گفت: تغییرات دمایی در مرکز استان بین ۲۶ درجه سلسیوس و ۱۱ درجه سلسیوس بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت /بارش برف و باران در محورهای ۱۱ استان
  • بارندگی ها در خراسان جنوبی ادامه دارد
  • خلیج‌فارس و تبعات تغییر اقلیم
  • تداوم بارش باران تا ظهر امروز در مازندران
  • باران همچنان در این مناطق می‌بارد | شدت بارش‌ها در ۵ استان | وزش باد شدید و گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور
  • هشدار بارش شدید باران در ۲۱ استان
  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند
  • بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور همچنان ادامه دارد
  • هوای خنک و سامانه ناپایدار تا فردا در اردبیل ادامه دارد
  • تداوم بارش باران در کرمانشاه تا فردا