Web Analytics Made Easy - Statcounter

میر محمدعلی حسینی گفت: با اطلاع‌ رسانی انجام‌ شده، مردم در خصوص اهدای خون مراجعه خوبی در استان البرز دارند و از این بابت باید از آنها تشکر و قدردانی کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، در روزهای اخیر و به دنبال فراخوان سازمان انتقال خون ایران  به منظور جبران کاهش ذخایر خون بسیاری از مراکز،  با استقبال بی نظیر مردم رو به رو شده است، این در حالی است که مراکز سازمان انتقال خون ایران به دلیل ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی ناچارند با تعداد تخت های کمتر داوطلبان اهدای خون را میزبانی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون استان البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: شیوع کرونا که ماه هاست کشور را درگیر و موجب کاستن از مراجعه داوطلبین اهدای خون به مراکز شده است اما شباهتی به بحران های مقطعی ندارد و از داوطلبین نوع دوست اهدای خون خواستاریم که به صورت مستمر و دست کم تا پایان فروکش این موج از شیوع کرونا با این مجموعه همراه باشند.   میر محمدعلی حسینی اظهار داشت: مجموعه انتقال خون خود را ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی می داند و در همین راستا ناچار است که میزان تجمع در مراکز اهدای خون را کنترل کند تا سلامت داوطلبین اهدای خون با خطر مواجه نشود.   وی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی لازم در خصوص اهدای خون در سراسر کشور انجام شده است، تصریح کرد: مردم البرز همواره در تهیه و تأمین خون و فرآورده ‌های خونی یاور سازمان انتقال خون بودند.   حسینی گفت: در حال حاضر با اطلاع‌رسانی انجام‌ شده، مردم در خصوص اهدای خون مراجعه خوبی در استان البرز دارند و از این بابت باید از آنها تشکر و قدردانی کنیم.   مدیرکل انتقال خون استان البرز با اشاره به اینکه اکنون سه پایگاه مرکزی اداره‌کل انتقال خون استان فعال هستند، تصریح کرد: پایگاه مرکزی واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان ۴۵ متری گلشهر چهارراه گلزار غربی از شنبه تا پنج‌شنبه ساعت ۸ تا ۱۸ دایر است.   وی عنوان کرد: همچنین مرکز جامع مهربانو واقع در گوهردشت خیابان قائم (داریوش) کوچه آریا روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۸ تا ۱۳:۴۵ و پایگاه توحید میدان توحید ضلع شرقی میدان، شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۳:۳۰ و پنجشنبه از ساعت ۸ تا ۱۲:۳۰ آماده خدمت‌رسانی به مراجعان هستند.   حسینی در پایان متذکر شد: اهداکنندگان خون حتماً کارت ملی خود را همراه داشته باشند و خواهشمند است مراجعه برای اهدای خون را به ساعت های پایانی روز موکول نکنند.    
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استان البرز انتقال خون اهدای خون ساعت ۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۸۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون اصفهان در شب‌های قدر

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون استان در شب‌های قدر و ایام نوروز گفت: هم‌استانی‌ها و شهروندان در این ایام نیز نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی را فراموش نکنند.


دکتر کیان دهراب‌پور افزود:در شب‌های قدر علاوه بر مرکز خواجو، مراکزاهدای خون در شهر‌های خوانسار، گلپایگان، شهرضا، نجف آباد و کاشان از ساعت ۲۰ تا یک بامداد فعال هستند.

او  با اشاره به اینکه حداقل ذخیره مطلوب خون برابر با هشت روز است، افزود: هم اکنون ذخیره روزانه خون در استان ۲۱۶۶ واحد معادل ۵.۳ روز و در شهرستان اصفهان ۱۲۹۴ واحد معادل ۳.۹ روز است.


مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه ۸۶۵ بیمار تالاسمی در اصفهان نیازمند دریافت خون هستند، افزود: ۶۲ مرکز درمانی در استان اصفهان با حدود ۶ هزار تخت بیمارستانی، روزانه به فرآورده‌های خونی نیاز دارند.

بنا بر اعلام مدیر کل انتقال خون استان اصفهان جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون استان اصفهان در ایام نوروز به شرح زیر است:

مرکز جامع خون‌گیری خواجو:
هشتم و نهم فروردین: ۸ صبح تا ۱۷
دهم فروردین: ۲۰ تا ۱ بامداد
یازدهم فروردین: ۸ صبح تا ۱۷
دوازدهم فروردین: ۸ صبح تا ۱۳، ۲۰ تا ۱ بامداد
چهاردهم فروردین:۸ صبح تا ۱۷، ۲۰:۰۰ تا ۱ بامداد
پانزدهم تا ۲۱ فروردین (به جز تعطیلی جمعه ۱۷ فروردین): ۸ صبح تا ۱۷:۰۰، ۱۹:۳۰ تا ۲۴

مراکز اهدای خون خمینی‌شهر، زرین‌شهر، شاهین‌شهر و شهید حججی اصفهان هم طبق روال قبل فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • مراکز اهدای خون خراسان‌شمالی در شب‌های قدر فعال است
  • پایگاه انتقال خون بیجار آماده خون‌گیری از همشهریان است
  • پایگاه انتقال خون بیجار آماده خون‌گیری از همشهربان است
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون اصفهان در شب‌های قدر
  • فعالیت مراکز اهدای خون خوزستان در شب‌های قدر
  • استقبال چشمگیر قمی‌ها از فیلم‌های نوروزی در سینما «بازار شهر»  
  • استقبال چشمگیر قمی‌ها از فیلم‌های نوروزی در سینما «بازار شهر»
  • مراکز درمانی فارس نیازمند ذخایر خونی است
  • کاهش ذخایر خونی در فارس ، همزمان با سال جدید
  • فعالیت پایگاه‌های انتقال خون استان قزوین در شب‌های قدر