Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-20@06:14:31 GMT

سرعت "شاد" با توزیع ترافیک بیشتر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۵۹۹۴۱

سرعت 'شاد' با توزیع ترافیک بیشتر می‌شود

‍‍‍‍‍‍

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: افزایش سرعت شبکه "شاد" از طریق شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات در حال پیگیری است، از سوی دیگر هم وزارت آموزش و پرورش تلاش دارد با توزیع بار ترافیکی، سرعت را بالا ببرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

سیدحسن الحسینی مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول شبکه "شاد" در گفتگو با برنامه "چاپ اول" شبکه خبر اظهار داشت: در جریان ایجاد شبکه "شاد" یک پلتفرم پیامرسان تبدیل شد به پلتفرم کامل آموزشی و "شاد ۲" از ابتدای سال تحصیلی رونمایی شد؛ این شبکه تعاملی است و اکنون ۱۰ میلیون و صد هزار نفر در آن، با تعامل کامل آموزش می‌بینند و حجم کلاس‌هایی که ما اکنون به صورت زنده برگزار می‌کنیم، حدود ۶۲۰ هزار کلاس در روز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: حجم بار ترافیکی که در این شبکه مصرف می‌شود حجم قابل توجه ۳۳۰ گیگابایت بر ثانیه است و پیام‌هایی که برای هر دانش اموز در روز جابجا می‌شود، حدود ۲۰ پیام است که همه این‌ها نشانگر این است که تعامل بخوبی انجام می‌شود هرچند قبول دارم که مشکلاتی نیز وجود دارد.

الحسینی ادامه داد: این سیستم نیاز به مشاوره دارد و لذا ما بزودی مشاوره را ابلاغ می‌کنیم و در این سیستم کسانی درس دانش آموزان را پیگیری می‌کنند، به خانواده‌ها زنگ میزنند و از این طریق تعامل بیشتری را برقرار می‌کنند و انگیزه‌ها را می‌سازند تا آموزش بهتر اتفاق بیفتد.

افزایش سرعت "شاد" با نوبت‌بندی حضور دانش‌آموزان

در ادامه برنامه، پیام مادر یک دانش آموز پایه دوم ابتدایی درباره شبکه "شاد" در برنامه پخش شد که از سختی‌های ارسال و دانلود عکسها، فیلم‌ها و فایل‌های صوتی در "شاد" گلایه داشت که معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این تماس گفت: خبر خوبی که برای والدین و دانش آموزان دارم این است که زون بندی ترافیک در آموزش و پرورش از امروز ابلاغ می‌شود؛ به این ترتیب که دانش آموزانی که متوسطه اول و دوم هستند، صبح‌ها تحصیلات خواهند داشت و اجازه دارند در "شاد" حاضر باشند و بعد از ظهر‌ها هم نوبت دانش اموزان ابتدایی است که به کمک والدین متکی هستند، این فرآیند به بحث افزایش سرعت در شبکه "شاد" کمک خواهد کرد.

وی افزود: ضمن اینکه افزایش سرعت، از طریق شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات در حال پیگیری است، از سوی دیگر هم وزارت اموزش و پرورش تلاش دارد با توزیع بار ترافیکی سرعت را بالا ببرد.

آموزش معلمان در حال پیگیری است

الحسینی تصریح کرد: ضمن اینکه آموزش معلمان هم در حال پیگیری است؛ اکنون بسیاری از ظرفیت‌های "شاد" بلا استفاده مانده و متاسفانه همین آشنایی کم دانش آموزان و والدین و معلمان باعث شده که از همه ظرفیت شبکه استفاده نشود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: از امروز الزام می‌شود که حتما مدارس فقط باید در این ساعات در شبکه حضور داشته باشند تا ترافیک توزیع شود و حتما در این توزیع شدگی، سرعت بهتر می‌شود و بحث دانلود و آپلود بهبود خواهد یافت و حتما تعامل راحت‌تر و روان‌تر انجام خواهد شد.

در ادامه این برنامه، الحسینی در پاسخ به سوالی درباره مشکل سرعت در این شبکه و قول وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه بزودی مشکلات شاد حل می‌شود، اما هنوز با گذشت حدود سه ماه از آغاز سال تحصیلی اتفاقی نیفتاده است، گفت: من اسم این مسائل را "مشکل" نمی‌گذارم؛ شاد الان به عنوان یک اپلیکیشن موفق آموزشی و رتبه یک کشوری در حال فعلیت است. اپلیکیشن‌های کوچکی که بعضا دانشگاه‌ها به کار گرفتند، با ۱۰ یا ۲۰ هزار کاربر حتما مشکلات بسیاری دارند و لذا طبیعی است که با ۱۵ میلیون دانش موز که عضو شاد هستند ما مشکلاتی را داشته باشیم البته هرروز کمیته فنی تشکیل می‌شود و مشکلات خانواده‌ها و دانش اموزان را رصد می‌کند.

الحسینی ادامه داد: ما یک بخش مهمتر داریم که بیشتر مشکل را من در آن می‌بینم، یعنی مشکلات دانش آموزانی که به هیچ ترتیب در شاد و در هیچ فضای مجازی دیگری هم نیستند و عملا بحث آموزش آن‌ها به علت نداشتن device (تبلت و گوشی هوشمند و ...) با مشکل مواجه است. امروز وزارت آموزش و پرورش، آموزش ترکیبی را دنبال می‌کند و به نظر می‌رسد که درسنامه‌های خودآموز و آموزش‌های تلویزیونی که خیلی خوب وارد مدار شده اند، می‌توانند به عنوان مکمل آموزش‌های مجازی به مدد نظام تعلیم و تربیت کشوری بیایند.

مشکلات مردم در "شاد" کمتر شده است

مسئول شبکه "شاد" در پسخ به سوالی مبنی بر اینکه مشکل مردم با سرعت و نحوه آپلود شدن فایل‌ها در شبکه شاد چه زمانی قرار است حل شود هم گفت: روند‌ها به سمت کاهش مشکلات پیش می‌رود و الان حجم مراجعه به پشتیبانی‌ها و call center‌های ما به شدت کمتر شده، پس معلوم است که مشکل کمتر شده است البته نه اینکه مشکل وجود ندارد. ما باید حساس باشیم و از مردم هم پوزش میخواهیم، اما به مرور این مشکلات فنی حل می‌شود و شبکه شاد باید توسعه یابد تا پاسخگوی همه نیاز‌های آموزشی و پرورشی درون کلاس بازسازی شده در فضای مجازی باشد.

وی افزود: کمیسیون‌هایی به صورت شبانه روزی مشغول کارند تا مشکلات سرعت "شاد" را حل کنند، مهم این است که از این نقطه‌ای که هستیم به نقطه بهتر برسیم تا دانش آموز به بهترین شکل و با آرامش کامل تحصیلاتش را انجام دهد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ما می‌دانیم که در کلاس فیزیکال چه اتفاقی میفتد، این دقیقا باید در فضای مجازی بازسازی شود البته ما محدودیت‌هایی داریم که با توجه به این شرایط "شاد" راه اندازی شده، محدودیت‌هایی که درباره سرعت اینترنت در کشور و پهنای باند و زیرساخت‌ها وجود دارد.

الحسینی در پایان تاکید کرد که ما الان به سه میلیون و ۲۰۰ هزار تبلت برای دانش آموزانمان در سراسر کشور نیاز داریم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: شبکه شاد ، مسئول شبکه شاد ، آموزش مجازی ، سال تحصیلی ، سرعت شبکه شاد ، آموزش و پرورش ، پیامرسان داخلی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: شبکه شاد مسئول شبکه شاد آموزش مجازی سال تحصیلی سرعت شبکه شاد آموزش و پرورش پیامرسان داخلی مشاور وزیر آموزش و پرورش حال پیگیری دانش آموزان افزایش سرعت فضای مجازی شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۹۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزل معاون متخلف مدرس به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ روز گذشته انتشار تصاویری از برخورد با یک دانش آموز در فضای مجازی منتشر شده و در این اخبار بیان شده بود که دانش آموز توسط معاون مدرسه مورد تنبیه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید؛ برخورد قاطع با معلم خاطی برای تنبیه بدنی دانش‌آموز سراوانی

ماجرا را از آموزش و پرورش استان مازندران جویا شدیم که ضمن تایید تنبیه این دانش‌آموز از عزل معاون مدرسه و ادامه پیگیری در ارتباط با ادامه اشتغال این فرد خبر داده شد.

حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اظهار ناراحتی از شنیدن این خبر، اظهار داشت: پدیده تنبیه بدنی حتی یک مورد هم در آموزش و پرورش استان نباید وجود داشته باشد.

وی با اعلام اینکه آموزش و پرورش استان بدون هیچ اغماضی با مواردی از قبیل تنبیه بدنی برخورد خواهد کرد، افزود: به شدت و با حساسیت روی این قضیه ورود پیدا کردیم و واحدهای ارزیابی موضوع را پیگیری می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از عزل این فرد از معاونت مدرسه خبر داد و گفت: پرونده این فرد هم به واحدهای نظارتی ارسال خواهد شد تا در ارتباط با ادامه اشتغال این فرد هم بررسی‌های لازم صورت گیرد.

کمالی با بیان اینکه این فرد جایگاه و شان معلمی را رعایت نکرده است، گفت: وقتی فردی با عنوان معاون مدرسه‌ای فعال است باید صبوری و سعه صدر داشته باشد و مشکل دانش آموز را حل کند حتی اگر خطایی از دانش‌آموز سر بزند حق تنبیه ندارد و این موضوع با جایگاه معلمی سازگاری ندارد.

وی با تاکید بر اینکه نباید در آموزش و پرورش به جایگاه و کرامت دانش‌آموزی لطمه وارد شود، خاطرنشان کرد: پرونده این فرد جهت پیگیری‌های لازم به هیات‌های نظارتی ارسال شد که به‌ صورت محکم با این موضوع برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: اینکه به‌جای خبرهای خوب در آموزش‌ و پرورش اینگونه خبرهای تلخ آن هم از نهاد آموزش و پرورش شنیده می‌شود نگرانی‌های بسیاری برای خانواده‌ها به همراه دارد، آن هم در عصری که تنبیه مذموم شمرده می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام

کد خبر: 1227602 برچسب‌ها دانش آموز

دیگر خبرها

  • آغاز اجر‌ای طرح اتصال مدارس خوی به شبکه فیبر نوری 
  • عزل معاون متخلف به‌ دلیل تنبیه دانش‌ آموز | عکس
  • عزل معاون متخلف مدرس به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز
  • اولین استخر دانش آموزی استان سمنان افتتاح شد
  • افتتاح اولین استخر دانش آموزی استان سمنان
  • تنها استان محروم از استخر دانش‌آموزی برخوردار شد
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی