Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین اصغرزاده با اشاره به اینکه براساس آخرین آمار در بجنورد تعداد فروشگاه های لوازم خانگی 250 صنف مشغول به فعالیت هستند، گفت: در سال جاری به دلیل مشکلاتی که کرونا ایجاد کرد، 20 مغازه اقدام به ابطال پرونده کاریشان کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین اصغرزاده، رئیس اتحادیه صنف لوازم خانگی بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: در سال جاری با بحران کرونا، بازار لوازم خانگی نیز همچون بسیاری از اصناف دیگر تحت تاثیر قرار گرفت و به صورت راکد درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه با افزایش قیمت های سرسام آور در بازار، توان خرید مردم کم شده است، اظهار داشت: قیمت لوازم خانگی طی هشت ماهه نخست سال جاری در مقایسه با سال گذشته با افزایش دو برابری مواجه شده، اما در مدت یک ماه گذشته تغییری نداشته است.

اصغرزاده با بیان به اینکه براساس آخرین آمار در بجنورد تعداد فروشگاه های لوازم خانگی شامل، پلاستیکی فروشی، صوتی تصویری، لوازم برقی، مبلمان 250 صنف مشغول به فعالیت هستند، گفت: در سال جاری به دلیل مشکلاتی که کرونا ایجاد کرده است، 20 مغازه اقدام به ابطال پرونده کاریشان و تعطیلی کردند.


وی در رابطه با احتکار لوازم خانگی در سال جاری گفت: با گرانی های پی در پی  کسبه گاها توانایی پرکردن مغازه هایشان را نیز ندارند چه برسد به اینکه نسبت به احتکار اقدام کنند.


رئیس اتحادیه صنف لوازم خانگی بجنورد با بیان اینکه فروشنده ها مجاز به افزودن هفت درصد سود قانونی و هزینه حمل بار به فاکتور خرید هستند، گفت: اختلاف قیمت ها در بازار بستگی به زمان خرید کاسب دارد، زیرا ممکن است مغازه دار با قیمت فعلی خرید کند و اجبارا با قیمت بالاتری آن را به فروش برساند.


اصغرزاده خاطرنشان کرد: نظارت ها از این صنف نیز به صورت هفتگی توسط گروهی متشکل از اتحادیه، صنعت،معدن و تجارت و تعزیرات در حال انجام است.


اصغرزاده در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر ارائه یک لیست لوازم خانگی با حداقل قیمت ها و کیفیت مناسب در بازار برای شروع یک زندگی گفت: یک یخچال در بازار با قیمت کمتر از سه میلیون تومان وجود ندارد و به طور نمونه برای یک یخچال 12 فوت معمولی چهار میلیون و 500 هزار تومان، برای یک تلویزیون 42 اینچ مبلغ پنج میلیون تومان، اجاق گاز طرح فر کیفیت متوسط یک میلیون تومان ، ماشین لباسشویی ساخت داخل حدود هفت تا هشت میلیون تومان و ساخت خارج بالای 12 میلیون تومان باید هزینه شود.

 

مردم به تولید داخل اعتماد کنند

رییس اتحادیه لوازم خانگی بجنورد خاطرنشان کرد: در حال حاضر نمایندگی بسیاری از اجناس خارجی از کشور گرفته شده و این اجناس از مرزهای ایران بدون داشتن مجوز وارد کشور می شوند که به دلیل پایین تر بودن قیمتشان مورد استقبال مشتریان واقع می شود اما زمانی که اجناس دچار مشکل می شوند به دلیل نبود ضمانت و خدمات پس از فروش در داخل کشور خسارت های زیادی به آنها وارد می شود.


اصغرزاده یادآور شد: لوازم خانگی که در داخل کشور تولید می شود، دارای کیفیت های مطلوب و ظواهر شیک هستند که قطعا با داشتن خدمات پس از فروش می توانند انتخاب خوبی برای مردم باشند.


وی اضافه کرد: مردم با تجدید نظر نسبت به خرید اجناس خارجی و اعتماد به تولید داخلی می توانند ضمن حمایت از کشور، جنسی را که قطعا قابلیت رقابت با اجناس خارجی دارد در منازلشان استفاده کنند.
 

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیون تومان لوازم خانگی سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۰۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله ۲۰ میلیاردی قاچاق در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یحیی الهی امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی در راستای طرح مبارزه با پدیده شوم قاچاق و مفاسد اقتصادی، در محورهای مواصلاتی استان به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را توقیف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو که از استان‌های جنوبی به پایتخت بارگیری شده بود، مقادیری شامل ۳۲ دستگاه لوازم‌خانگی و ۸ هزار و ۸۶ قلم انواع لوازم آرایشی و مواد غذایی قاچاق فاقد مجوز کشف شد.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به دستگیری یک نفر دراین‌رابطه، گفت: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

سردار الهی با بیان اینکه هدف قاچاقچیان کالا تخریب ریشه اقتصادی و اجتماعی جامعه است از شهروندان خواست، با استفاده از کالای ایرانی ضمن ایجاد زمینه اشتغال در داخل کشور از هدررفتن سرمایه‌های ملی جلوگیری کنند.

کد خبر 6064137

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید پسته از فروشگاه اینترنتی
  • یارانه فروردین یک میلیون و ۳۸۰ هزارتومان می شود؟
  • خرید انواع ویپ و پاد به صورت عمده و تکی با بهترین قیمت
  • توقیف محموله ۲۰ میلیاردی قاچاق در لرستان
  • تقلب در فروش لوازم خانگی
  • بارش باران بهاری در بجنورد
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • چطور قسطی لوازم خانه بخریم؟ | همه چیز در مورد وام خرید کالا
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی یک باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • کشف لوازم خانگی قاچاق در شهرستان مهر