Web Analytics Made Easy - Statcounter

نورمحمد فردی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس اطلاعیه شماره ۲ کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا استان البرز در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا و در پاسخ به پیگیری‌های مردمی و مطالبات افکار عمومی برای  قطع زنجیره انتشار و انتقال ویروس منحوس کرونا، موضوع محدودیت های شدید مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بیش از ۹ ماه است که کشور با ویروس کرونا درگیر بوده و  تاکنون روش های زیادی برای کنترل آن انجام شده اما متاسفانه شرایط به لحاظ شیوع کرونا مطلوب نیست.

فردی گفت: پیش بینی می شود در صورتی که اقدامی اساسی صورت نگیرد، وضعیت کروناییدر آذر ماه بدتر شود و در شرایط کنونی برای اعمال محدودیت ها مجبوریم بین وضعیت بد و بدتر انتخاب داشته باشیم.

وی تاکید کرد:  اجرای محدودیت ها برای حفظ سلامتی  جان مردم  اولویت بوده و در اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها، وضعیت شهرها ملاک عمل قرار گرفته است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری البرز بیان داشت: بر اساس طرح جدید ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا شهرها به سه دسته قرمز، نارنجی و زرد تقسیم بندی شده و  دوشنبه هر هفته وضعیت شهرهای کشوربه لحاظ قرمز، نارنجی یا زرد بودن اعلام و بر اساس آن محدودیت ها اجرا می شود.

وی اضافه کرد: اکنون شهرهای کرج، فردیس، نظرآباد، ساوجبلاغ در وضعیت قرمز و شهرهای اشتهارد ، طالقان در وضعیت نارنجی قرار دارند و شرایط حضور کارکنان دستگاه های اجرایی در محل کار به تناسب رنگ شهرها و طبق دستور العمل اعلام شده، خواهد بود.

فردی اظهار داشت: در شهرهای وضعیت قرمز تمام مشاغل به غیر از کسب و کارهای سطح یک که فعالیت آنها برای تامین نیازهای ضروری مردم است سایر سطوح از شنبه تعطیل است و مراکز آموزشی، مدارس و دانشگاهها با اجرای این طرح تعطلیل واز طریق غیر حضوری آموزش ها انجام می پذیرد.

وی یاد آور شد:  برگزاری هر گونه تجمع فرهنگی ، مذهبی و اجتماعی در قالب مراسم ترحیم یا عروسی ممنوع بوده زیرا بر اساس آمارها این قبیل مراسم ۵۱ درصد از میزان ابتلای مردم را به خود اختصاص داده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: در صورت برگزاری هر گونه مراسم که منجر به تجمع شود، بانی آن بازداشت و خودروهای حاضرین در آن مراسم نیز تا ۵۰۰ هزار تومان جریمه می شوند و با فرد خاطی همانند مجرم، برخورد قانونی خواهد شد .

وی از مردم خواست تا در صورت مشاهده، مراسم عروسی یا ترحیم با حضور جمعیت گزارش های لازم را ارایه کنند و با افرادی که بدون استفاده از ماسک تردد می کنند، برخورد قانونی صورت گیرد.

فردی اضافه کرد:  تردد افراد بدون ماسک ۲ میلیون ریال و تردد افرادی که تست آنها مثبت شده سه میلیون ریال جریمه نقدی در بر خواهد داشت که  جریمه ورود خودروها به شهرهای وضعیت قرمز ۱۰ میلیون ریال و به شهرهای شهرهای نارنجی پنج میلیون ریال برای هر ۲۴ ساعت درنظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: در مناطق قرمز تردد در سطح شهر از ساعت ۲۱ تا چهار صبح ممنوع بوده و جریمه در پی خواهد داشت چراکه  هدف از اعمال محدودیت ها، کنترل وضعیت کنونی بوده و بیمارستان ها دیگر تخت خالی وجود ندارد و امکانات نیز محدود هستند .

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری البرز تاکید کرد:شرایط به گونه ای است که ابتلای یک نفر به کرونا سایر اعضای خانواده را در معرض خطر ابتلا قرار می دهد و از هم استانی هامی خواهیم در اجرای محدودیت ها همکاری لازم را داشته باشند و کما فی السابق از ترددهای غیر ضروری پرهیز و استفاده از ماسک را فراموش نکنند. 
شیوع ویروس کرونا از ابتدا تاکنون سبب بستری شدن نزدیک به ۲۶ هزار البرزی در بیمارستان و مرگ حدود ۲ هزارو ۱۴۰ نفر شده است.

حدود ۲۲ هزار و۵۰۰ بیمار کووید ۱۹ تاکنون از بیمارستان های البرز ترخیص شده اند.

هرچند بالاترین شمار متوفیان کووید ۱۹ در موج های اول و دوم کرونا به روزانه ۱۷ نفر رسید اما در موج  سوم برخی روزها شمار جان باختگان ۳۲ نفر در البرز ثبت شد.

بیشترین آمار متوفیان کووید ۱۹ البرز در موج سوم (از ماه مهر تاکنون) ثبت شده که بیش از نیمی از کل جان باختگان مربوط به این محدوده زمانی است.  

برچسب‌ها ویروس کرونا استانداری البرز بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استانداری البرز بهداشت و سلامت ویروس کرونا استانداری البرز بهداشت و سلامت اخبار کنکور میلیون ریال محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۰۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت راه‌های کشور؛ آزادراه تهران – شمال، محور چالوس و هراز بسته شد

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، تردد از آزادراه تهران – شمال، محور چالوس مسیر (رفت و برگشت) و محور هراز مسیر (جنوب به شمال) تا اطلاع بعدی ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، آخرین وضعیت راه‌ها به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

- تردد از آزادراه تهران – شمال و محور چالوس مسیر (رفت و برگشت) تا اطلاع بعدی ممنوع می‌باشد.

- تردد از محور هراز مسیر (جنوب به شمال) تا اطلاع بعدی ممنوع می‌باشد. و ترافیک سنگین مسیر (شمال به جنوب) محدوده بایجان و حدفاصل وانا تا آب اسک

- ترافیک سنگین آزادراه رشت – قزوین محدوده‌های پارک جنگلی سروان، امامزاده هاشم و ورودی شهر رودبار

- تردد روان در محور فیروزکوه مسیر (رفت و برگشت)

*در ضمن محورهای شمالی فاقد مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای دیگر

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج – قزوین حدفاصل شهرک جهان نما تا ساسانی و محدوده‌های مهرویلا و مهرشهر

- ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – کرج حدفاصل گلشهر تا مهرشهر و حدفاصل پایانه شهید کلانتری تا پل کلاک

آخرین وضعیت جوی

- بارش باران در برخی از محورهای استان‌های کردستان و سیستان و بلوچستان

محورهای مسدود غیرشریانی

محور هشتگرد - طالقان

پل زنگوله - بلده

مینودشت - پل بایلر

محورهای دارای انسداد فصلی

سروآباد - پاوه

سی سخت - پادنا

گنجنامه – تویسرکان

وازک – بلده

پونل – خلخال

محدودیت‌های تردد

محدودیت ترافیکی

روز هفتم فروردین، ساعت ۱۲:۰۰ در استان‌های تهران، مازندران و البرز، آزادراه تهران - شمال (جنوب به شمال) و محور کرج - چالوس (جنوب به شمال) محدودیت تردد وسایل نقلیه در مسیر (جنوب به شمال) (آزادراه و محور فوق) اجرا شد.

همچنین ساعت ۱۶:۴۵ در استان‌های تهران، مازندران، محور هراز (جنوب به شمال) محدودیت تردد وسایل نقلیه در مسیر (جنوب به شمال) (محور فوق) اجرا شد.

کد خبر 739470

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • هوای ۱۴ شهر خوزستان در وضعیت قابل قبول قرار گرفت
  • کاهش ۵۰ درصدی فوتی‌ها در جاده‌های استان گلستان
  • ناسالم بودن هوا در برخی شهرهای خوزستان برای گروههای حساس
  • ایرانیان چقدر گوشت مصرف می‌کنند؟
  • آمار تصادفات فوتی در استان سمنان ۵۳ درصد کاهش داشت
  • وضعیت راه‌های کشور؛ آزادراه تهران – شمال، محور چالوس و هراز بسته شد
  • تصادفات جاده‌ای در خراسان جنوبی، جان ۹ نفر را گرفت
  • سرانه مصرف گوشت قرمز به ۷.۱ کیلو رسید
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید