Web Analytics Made Easy - Statcounter

هم اکنون در سطح شهر واحدهای صنفی عرضه کننده مواد غذایی، سوپرمارکت ها، داروخانه، نانوایی ها، میوه فروشی، طباخی، ساندویج فروشی ها همچنان مثل گذشته فعال هستند، اما بیش از ۹۰ درصد واحدهای صنفی در سنندج واحدهای خود را تعطیل کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، تعطیلی واحدهای صنفی گروه های شغلی یاد شده سبب شده تردد شهروندان نیز در معابر بسیار کاهش پیدا کند و بیشتر واحدهای صنفی که در معابر سنندج هم اکنون مشغول فعالیت هستند شعب بانک‌ها هستند که آن هم با کاهش ۵۰ درصدی کارکنان، خدمات به مردم ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان، اما شرایط آنگونه نیست که بتوان به موفقیت کامل چنین طرحی امیدوار بود؛ چرا که همچنان ویروس کرونا، در شهر نیمه تعطیل در حرکت است و مهم تر از آن، تصور بعد از دو هفته نیمه تعطیل است که باز شرایط را احتمالا پیچیده تر خواهد کرد.

هم اکنون در سطح شهر واحدهای صنفی عرضه کننده مواد غذایی، سوپرمارکت ها، داروخانه، نانوایی ها، میوه فروشی، طباخی، ساندویج فروشی ها همچنان مثل گذشته فعال هستند، اما بیش از ۹۰ درصد واحدهای صنفی در سنندج واحدهای خود را تعطیل کردند.

در اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و در نخستین روز از تعطیلی واحدهای صنفی در گروه شغلی ۳ و ۴ بسیاری از اصناف و واحدهای خود  را تعطیل کرده اند و تنها واحدهای صنفی که مجاز به فعالیت هستند، چراغ های خود را روشن کرده اند.

 وام یک‌میلیون تومانی دولت بسیار مضحک به نظر می‌رسد

یکی از بازاریان سنندجی می گوید: دولت باید به موضوع ورود کرده و حتماً بسته حمایتی را در اختیار این اصناف قرار دهد.

وی بابیان اینکه شنیده‌شده که دولت قرار است وام یک‌میلیون تومانی بدهند که این موضوع بسیار مضحک به نظر می‌رسد، بیان کرد: امروز استان کردستان در شرایطی قرار دارد که در شهرهایی مثل سنندج، قروه و سقز دیگر مغازه‌ای نمی‌توان یافت که اجاره‌ای زیر یک‌میلیون تومان در ماه داشته باشد درنتیجه صحبت از این مبالغ خنده‌دار است.

ورشکستگی بیشتر اصناف

این فعال اصناف بابیان اینکه دولت باید برنامه اساسی را داشته باشد، بیان کرد: اگر دولت به این موضوع ورود نکند احتمال دارد که شاهد ورشکستگی بیشتر اصناف در همین یک ماه محدودیت‌های کرونایی در سطح استان کردستان باشیم زیرا اصناف یکبار ضربه خورده اند و تحمل دومی را ندارند.

حاج محمدی بابیان اینکه اصناف مانند درختی شده اند که روز به روز تنه اش باریک‌تر شده است، افزود: اصناف با یک باد ساده هم می‌شکنند در نتیجه باید فکری برایشان کرد وگرنه جز اسمی از مغازه‌ها چیز دیگری باقی نخواهد ماند.

تعطیلی دو هفته ای می‌تواند میخی بر تابوت نیمه جان بسیاری از اصناف استان باشد

یکی دیگر از بازاریان سنندج که اصرار بر باز کردن مغازه اش دارد بابیان اینکه چاره‌ای برای اصناف نمانده است، ابراز کرد: باید از اصناف حمایت کرد وگرنه این تعطیلی دو هفته ای می‌تواند میخی بر تابوت نیمه جان بسیاری از اصناف استان به خصوص نوپا و جوان ترها باشد که ریشه‌ای نیز در اقتصاد این استان هنوز ندوانده‌اند.

وی با بیان اینکه مسئولان و کارکنان دولت به دلیل اینکه سر ماه حقوق می‌گیرند اصلاً نمی‌توانند کسبه و اصناف را درک کنند، گفت: همین استانداری کردستان حاضر است یکماه حقوقشان پرداخت نشود؟ حاضر هستند ۱۵ روز دیرتر حقوق‌بگیرند؟ لذا تا زمانی که پشت میز نشینانی که تابستان زیر کولر گازی و زمستان کنار شوفاژ می‌نشینند، برای اصناف تصمیم‌گیری می‌کنند، شاهد هیچ تحول و تغییر مثبتی نخواهیم بود.

واحدهای صنفی گروه شغلی ۳ و۴ همچنان تعطیل هستند

در دستورالعمل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، واحدهای صنفی که در گروه  ۳ و ۴ شغلی قرار دارند مجاز به فعالیت نیستند و همه واحدهای صنفی در این ۲ گروه باید فعالیت خود را تعطیل کنند.

گروهای شغلی از جمله باشگاه های ورزشی و ورزش های پربرخورد از جمله کشتی، باغ وحش، شهربازی، مراکز آبی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه های ورزشی سالنی، پارکها و مراکز تفریحی تعطیل خواهند بود.

همچنین در این ۲ گروه شغلی پاساژهای سرباز و سربسته، بازارهای سرپوشیده، بازارهای موقت، مهد کودک، کافه تریا، تالارهای پذیرایی، رستورانها، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی، موزه‌ها، استخرهای سرپوشیده، سینما، تئاتر، باشگاه های ورزشی پربرخورد، چایخانه ها، قهوه‌خانه‌ها یا واحدهای صنفی عرضه مواد دخانی شبانه روز فعالیت آنها تعطیل خواهد شد.

گروه شغلی ۲  فقط تا ساعت ۱۸ مجاز به فعالیت

طبق دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا گروه شغلی دوم که شامل پاساژهای سرباز و سربسته، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید، مال ها، فروش مواد غذایی، باشگاه های ورزشی سالنی و بدنسازی، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فروش فرش و گلیم، اسباب بازی فروشی ها، بازارهای موقت، فروش لوازم خانگی عمده فروشی و خرده فروشی بعد از ساعت ۱۸ هرشب باید واحدهیا صنفی خود را تعطیل کنند.

همچنین در این گروه شغلی ارائه خدمات چاپ دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمانی، عمده فروش با خرده فروشی کالاهای تزیینی، ساختمانی، کادویی عمده فروشی و خرده فروشی، انواع پوشاک، پارچه فروشی،   پوشاک، عکاسی، آژانس مشاور املاک، پرده سراها، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، لوازم آرایشی و بهداشتی نیز در این گروه شغلی باید از ساعت ۱۸ فعالیت خود را تعطیل کنند.

همچنین واحدهای صنفی قنادان و شیرینی فروشی ها، فروش‌ها آبمیوه، بستنی، تهیه و توزیع و طبخ غذا با پذیرش مشتری، پارکها و مراکز تفریحی، قهوه خانه ها و چایخانه ها بدون دخانیات به اضافه بیرون بر، باید از ساعت ۱۸ مغازه‌ها و واحدهای صنفی خود را تعطیل کنند تا اقدامات اساسی برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا در سطح کشور انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خود را تعطیل کنند باشگاه های ورزشی واحدهای صنفی گروه شغلی فروشی ها ساعت ۱۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۰۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی باشگاه ورزشی صنعت برق تهران

 

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، به گفته شهروند خبرنگار ما ، این باشگاه از دی ماه گذشته به بهانه تعمیرات تعطیل شده و تاکنون بازگشایی نشده است.

مجموعه ورزشی صنعت برق تهران در ابتدای خیابان پیروزی و در تقاطع سه منطقه پر جمعیت تهران ( مناطق ۱۲،۱۳،۱۴ ) واقع شده است. 

سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران سال گذشته در واکنش به خبر تعطیلی این باشگاه با اشاره به ضرورت استفاده از فضاهای ورزشی در شهر تهران برای همه اقشار گفته: شهر تهران با دلیل دارا بودن جمعیت زیاد از فضاهای ورزشی کافی برخوردار نیست و باید نسبت به این موضوع توجه لازم را داشت. 

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

با سلام
به اطلاع می رساند باشگاه ورزشی صنعت برق تهران، بزرگترین و مجهزترین باشگاه ورزشی واقع در مرکز و شرق تهران  به دلایل واهی تعطیل شده است. با توجه به مکان قرارگیری و دسترسی آسان و امکانات این باشگاه سالهای متمادی، تعداد زیادی از کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان از خدمات این باشگاه استفاده نموده اند. نقش این باشگاه در پرورش استعدادهای ورزشی، پرکردن اوقات فراغت، سلامتی و شادابی اهالی منطقه غیرقابل انکار می باشد. مسولان باشگاه در دی ماه ۱۴۰۲ به بهانه تعمیرات یک ماه اقدام به تعطیلی نمود و سپس از بهمن ماه تا پایان سال جهت تسویه حساب، ارائه خدمات داده و از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون نیز تعطیل بوده است. شنیده ها حاکی از این است که مدیران توانیر در نظر دارند امکانات باشگاه فقط در اختیار کارکنان توانیر و خانواده های آنها قرار گیرد.

خواهشمند است جهت پیگیری حقوق افراد استفاده کننده از امکانات باشگاه، مربیان جوان و تلاشگر و  افرادی که به هر دلیل از این تعطیلی آسیب خواهند خورد، نسبت به تهیه گزارش و پیگیری مناسب جهت رفع مشکل فوق اقدام فرمایید.
با تشکر

دیگر خبرها

  • ۵ واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۵ واحد متخلف صنفی در مشهد
  • پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد
  • تعطیلی باشگاه ورزشی صنعت برق تهران
  • احیای واحدهای تولیدی راکد ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
  • وقتی خانه‌ها بوی نفت می‌داد!
  • فیلم/ رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • انجام قریب به ۱۲ هزار مورد بازرسی در اجرای طرح ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در آذربایجان غربی
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز