Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، یک مقام مسؤول در وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن به مناسبت روز جهانی کودک (۲۰ نوامبر) خواستار توقف جنایات ائتلاف سعودی در حق کودکان یمنی شد.

بر اساس گزارش «المسیره»، وی گفت، جهان در حالی روز جهانی کودک را گرامی می‌دارد که کودکان یمنی تحت فجیع‌ترین جنایات و تعرض‌های ائتلاف سعودی از جمله کشتار، بمباران مدارس و بیمارستان‌ها و سنگ‌اندازی در رسیدن کمک‌های انسانی و امثال آن در برابر چشم جهان قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود، بر اساس آمارهای سازمان ملل ۱۲.۲ میلیون کودک در یمن نیازمندهای کمک‌های انسانی هستند، بیش از ۵ میلیون کودک زیر ۵ سال از سوءتغذیه رنج می‌برند، حدود ۱.۷۱ میلیون کودک آواره هستند و بیش از دو میلیون کودک قادر به تحصیل هستند؛ علاوه اینکه نبود واکسن‌ها منجر به فوت کودکان زیادی شده است.

این منبع آگاه در ادامه تصریح کرد، ائتلاف سعودی باعث کشته شدن بیش از سه هزار و ۷۹۰ کودک و زخمی شدن بیش از چهار هزار و ۸۹ نفر دیگر شده است.

وی ضمن محکوم کردن خط خوردن نام ائتلاف سعودی از لیست ناقضان حقوق کودک، از سازمان ملل خواست ائتلاف را به این لیست بازگردند.

وی در پایان از سازمان ملل و تمام سازمان‌های حقوق بشری در جهان درخواست کرد جنایات در حق کودکان یمن را محکوم و برای توقف آن تلاش کنند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: ائتلاف سعودی میلیون کودک کودکان یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۰۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد شدید «کنعانی» از بی عملی سازمان های بین المللی برای توقف جنایت صهیونیست ها در غزه

سخنگوی وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: جنگ علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه، بخشی غم‌انگیز و دردناک از روند جنایت جنگی و عملیات نسل‌کُشی ارتش تروریستی اسرائیل علیه ساکنان این باریکه است.

گزارش‌های رسمی می‌گویند که از آغاز جنگ علیه نوار غزه تا امروز، رژیم صهیونیستی به صورت هدفمند ۳۳ بیمارستان را در این باریکه به کلی از توان ارائه خدمات پزشکی خارج کرده است.

ادامه محاصره "بیمارستان شفا" و تشدید عملیات نظامی علیه آن از جمله به آتش کشیدن ساختمان جراحی این بیمارستان در شب گذشته، محاصره و بمباران "بیمارستان أمل" در خان یونس و خارج کردن آن از قابلیت ارائه خدمات پزشکی، حمله به "بیمارستان ناصر" در خان یونس و بازداشت شماری از آوارگان و مجروحان مستقر در آن و ضرب و شتم و بازداشت کادر پزشکی و درمانی این بیمارستان، از جمله اقدامات جنون‌آمیز صهیونیست‌ها علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور #فلسطین می‌نويسد: "حجم انبوهی از شواهد مربوط به جنایات بین‌المللی اسرائیل در نوار غزه طی شش ماه گذشته، ممکن است دیوان بین‌المللی کیفری را در پنج دهه آینده به خود مشغول سازد."

اکنون سؤال پرتکرار نزد افکار عمومی جهان این است که با این حجم از جنایت و ویرانی جنون‌آمیز در نوار غزه، آیا مجامع و نهادهای بین‌المللی غیر از اعلام مواضع سیاسی، صدور بیانیه و یا تصویب قطعنامه، مسئولیت عملی برای ایجاد بازدارندگی و توقف این نسل‌کُشی آشکار و بی‌پروا و پیگرد قانونی جنایتکاران جنگی ندارند؟!

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • اسرائیل گزارشگر سازمان ملل را تهدید کرد
  • انتقاد شدید «کنعانی» از بی عملی سازمان های بین المللی برای توقف جنایت صهیونیست ها در غزه
  • انتقاد شدید «کنعانی» از بی عملی سازمان های بین المللی برای توقف جنایت صهیونیست ها در غزه 
  • تکمیل کلکسیون جنایات اسرائیل/ قتل‌عام ۱۳ کودک در مجتمع شفاء
  • تظاهرات گسترده مردم مصر برای توقف جنگ علیه غزه
  • حماس خواستار پایان سکوت دادگاه لاهه دربرابر جنایات صهیونیست‌ها شد
  • ۲ عضو جدید ناتو خواستار تحریم‌های بیشتر علیه روسیه شدند
  • دو هزار روانشناس جهان جنایات اسرائیل را محکوم کردند
  • سخنگوی وزارت خارجه: تصویب قطعنامه شورای امنیت برای آتش بس در غزه اقدامی مثبت است، اما ناکافی
  • سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد؛ تصویب قطعنامه آتش بس در غزه گامی مثبت اما ناکافی