Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی این روزها استان‌های مختلف کشور با تعطیلی کامل روبرو هستند که در استان یزد اصناف مختلف به غیر از اصناف دارای تجمع بالا می‌توانند تا ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه فعالیت داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، تعطیلی‌های عمومی در کل کشور از روز گذشته آغاز شد و در راستای کاهش آمار ابتلا به کرونا، تمام اصناف کشور فعالیت ملزم به تعطیلی دو هفته‌ای شدند تا زنجیره شیوع کرونا در کشور قطع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجودی که گلایه‌های بسیاری در ارتباط با این تعطیلی ها وجود دارد و بسیاری از افراد معتقدند زمانی که بانک‌ها فعالیت خود را ادامه می‌دهند و چک را برگشت می‌کنند انتظار عجیبی است که بخواهیم اصناف درآمد خود را کاملا تعطیل کنند.

به ویژه اینکه اصناف تجربه تلخ بدقولی مسئولان در ارتباط با چک‌های برگشتی را در دوره قبل تعطیلی‌ها دارند و می‌دانند که تمام این چک‌هایی که برگشت می‌شود در سابقه حساب آنها ثبت می‌شود.

در هر صورت چاره‌ای نیست و همین تعطیلی ناقص هم در این روزها بسیار لازم است و اگر انجام نشود قطعا شیوع کرونا در کشور به یک موضوع کاملا غیرقابل کنترل تبدیل می‌شود.

ضرورت این موضوع هم سبب شد که بالاخره دولت زیربار این تعطیلی برود و از ابتدای آذرماه تعطیلی در نقاط مختلف کشور اعمال شد و البته اختیار به استانداران در ارتباط با تصمیم‌گیری در این موضوع هم تاحدی تفویض شد.

هاشمی: اجرای "تعطیلی چند روزه" راه حل مسئله نیست!شرایط دورکاری کارکنان آموزش و پرورش/ تعطیلی مدارس در وضعیت قرمزتعطیلی نیمی از آموزشگاه‌های موسیقی/ راه‌های درآمد اهالی موسیقی از بین رفته است

در استان یزد البته مقوله تعطیلی‌ها نسبت به دیگر نقاط کشور متفاوت است و در حالی که استان‌های مختلف تعطیلی کامل را تجربه می‌کنند، یزد فعالیت اصناف مختلف را به غیر از صنف‌های با تراکم بالا از جمله تالارها را تا ساعت 14 و 30 دقیقه بلامانع قرار داده است.

علی صالحی سخنگوی ستاد استانی کرونا استان یزد در این باره در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در یزد با اشاره به فعالیت تمام صنوف تا ساعت 14 و 30 دقیقه  به غیر از اصنافی که فعالیت آنها با تراکم جمعیت روبروست اظهار داشت: اصناف گروه یک هم تا ساعت 20 و 30 دقیقه می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و پس از این ساعت هیچ گروهی به غیر از داروخانه‌های شبانه‌روزی امکان فعالیت ندارند.

از نکات قابل توجه در ارتباط با تعطیلی‌های اعمال شده در استان یزد آزاد بودن فعالیت تمام متخصصان تا ساعت 20 و 30 دقیقه است در حالی که فعالیت بسیاری از این پزشکان اصلا ضرورتی ندارد اما مشخص نیست که چرا هیچ تدبیری در ارتباط با مطب آنها که خود محل تجمع زیادی است اندیشیده نمی‌شود.

انتهای پیام/781/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تعطیلی ها استان یزد 30 دقیقه تا ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۱۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک ها پنج شنبه ها باز هستند

تین نیوز

​معاون سازمان امور استخدامی گفت: حتی با کاهش ساعت کاری ادارات، بانک ها پنج شنبه ها باز هستند و مشمول تعطیلی نمی شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، مهدی یزدان پناه معاون سازمان امور استخدامی به شایعات درباره فعالیت بانک ها در روزهای پنج شنبه پایان داد و صراحتاً اعلام کرد: حتی با کاهش ساعات کاری ادارات، بانک ها پنج شنبه ها باز هستند و تعطیلی مشمول این بخش نمی شود.

یزدان پناه می گوید: اگر بانک ها پنج شنبه ها تعطیل باشند، به لحاظ فعالیت جاری کشور، رسما پنج شنبه ها را از دست خواهیم داد.

به گفته وی تمامی کارمندان مراکز خدمات رسان اداری از جمله بانک ها، مراکز نظامی، امنیتی و نیروهای مسلح، مراکز مرتبط با حوادث غیرمترقبه با توجه به نوع شغل مربوطه در روزهای پنجشنبه باز هستند و تعطیلی پنجشنبه ها شامل حال آنها نخواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم
  • جزئیات و ساعت بازدید نمایشگاه کتاب اعلام شد
  • جزئیات و ساعت بازدید نمایشگاه کتاب اعلام شد/ چرا باز هم مصلی محل برگزاری شد؟
  • چرا قیمت میلگرد آجدار در سایت فروش آهن مختلف، متفاوت است؟
  • اجرای ۳ اثر متفاوت در پردیس تئاتر شهرزاد
  • اردیبهشتِ تئاتر شهرزاد با سه نمایش متفاوت
  • بانک ها پنج شنبه ها باز هستند
  • زیباسازی شهری در شهرضا متحول می‌شود
  • سال متفاوت استان یزد در وصول درآمد از بخش‌های مختلف