Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی با بیش از 310 هزار نفر بهره بردار شاغل در بخش کشاورزی حدود 21.2 درصد از سهم اشتغال استان را به خود اختصاص داده است.

علی رخ افروز در مراسم افتتاح همزمان برنامه آموزشی نیروی ماهر گلخانه در 9 استان، گفت: آذربایجان شرقی با دارا بودن تعداد 490 واحد گلخانه‌ای فعال در سطح 236 هکتار دارای رتبه 11 کشوری از لحاظ مساحت و با تولید بیش از 50 هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای، رتبه چهارم کشوری را از حیث تولید به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که بزرگ ترین پروژه کشت گلخانه‌ای شیشه‌ای خاورمیانه به روش هیدروپونیک نیز در آذربایجان شرقی قرار دارد، گفت: بیش از 511 گلخانه کوچک مقیاس نیز در مرحله احداث و راه اندازی است.

وی، تعداد نیروی کار فعال در سطح گلخانه‌های استان را بیش از 2800 نفر دانست و گفت: پیش بینی می‌شود با راه اندازی گلخانه‌های در دست اجرا و تا سال 1404 این رقم به حدود 10 هزار نفر افزایش پیدا کند.

رخ افروز ادامه داد:، با ابلاغ برنامه اجرایی همکاری مشترک برای تربیت نیروی کار ماهر گلخانه‌ای در سال جاری، کارگروه استانی در شهریور ماه تشکیل و همکاری مشترک بین اعضای کارگروه در تکمیل بانک اطلاعات گلخانه‌ها و پتانسیل آموزشی استان آغاز شد؛ در این راستا تعداد شش مورد مرکز توان افزایی از طرف سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و دو مورد مرکز آموزش خصوصی از سوی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان به عنوان مجریان آموزشی معرفی شدند که البته کمیته شهرستانی نیز در شهرستان‌های مرند، شبستر، هریس، مراغه، تبریز، اسکو، جلفا، ملکان و عجبشیر تشکیل شده و مشخصات نیروی کار فعال در آن شهرستان‌ها ثبت شده است. 

وی با بیان این‌که ضمن صدور فراخوان استانی، تاکنون مشخصات تعداد 50 نفر از نیروی کار شاغل در گلخانه‌ها جهت ارائه آموزش‌های مهارتی موردنظر، در سامانه سابک ثبت شده است، گفت: از تعداد 85 نفر متقاضیان جدید نیز ثبت نام به عمل آمده است.

وی با بیان این‌که اولین برنامه آموزشی تربیت نیروی کار ماهر گلخانه‌ای استان در شهرستان مرند آغاز شده است، افزود: معتقد هستیم که تولید دانش بنیان در همه عرصه‌های کشاورزی راهکاری اساسی برای دست یابی به جهش تولید محصولات کشاورزی است

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، این برنامه آموزشی با تاکید بر مهارت افزایی و ایجاد اشتغال به صورت ویدئو کنفرانس با حضور بازرگان، معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و طهماسبی سرپرست معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آذربایجان شرقی گلخانه ای نیروی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۱۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ در این گلخانه ها، انواع صیفی جات، درخت و گل و گیاه پرورش داده و نهال، بوته و محصول آن عرضه می‌شود.

محصولات این گلخانه ها، مشتری‌های مشتاق و ثابت خود را هم دارد.

اکنون در ۹۵ هکتار گلخانه در استان گلستان، سالانه ۱۳ هزار و ۲۰۰ تُن سبزی، صیفی و میوه، ۱۱ میلیون گلدان گل و ۱۸ میلیون نشا تولید می‌شود.

برنامه ریزی شده است که تا سال ۱۴۰۵ وسعت گلخانه‌ها در استان به ۲۲۰ هکتار برسد و میزان تولید، تا ۲ و نیم برابر افزایش یابد.

افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی، صرفه جویی در مصرف آب، ایجاد اشتغال پایدار و تحقق ارزش افزوده در بخش کشاورزی، از مزایای کشت گلخانه است.

تسریع و تسهیل در روند صدور مجوز‌ها و پرداخت تسهیلات بانکی تا ۸۰ درصد هزینه‌های طرح، از اقدامات حمایتی و تشویقی جهادکشاورزی برای توسعه کشت گلخانه‌ای است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اشتغال و امید آفرینی با احیای واحدهای راکد
  • بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • رونق بخش گردشگری، سیاست قطعی استان برای توسعه اقتصادی
  • هدف‌گذاری افزایش ۲۵ درصدی جذب گردشگر در آذربایجان شرقی
  • رونق گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در گلستان
  • میزان ورود مسافر و گردشگر به آذربایجان شرقی افزایش نداشته است
  • ضریب اشغال اماکن اقامتی آذربایجان شرقی ۷۰ درصد است
  • توصیه‌های جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برای جلوگیری از سرمازدگی باغات
  • هشدارهای هواشناسی کشاورزی در آذربايجان شرقی