Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دیدار استاندار خراسان شمالی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد علی شجاعی خواستار بهبود وضعیت پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت روستاها و جاده‌های استان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدعلی شجاعی در این دیدار با قدردانی از اختصاص بیشترین میزان فیبر نوری به مناطق روستایی در سطح کشور به این استان با هدف ارتقای زیرساخت های ارتباطی به ویژه در مناطق روستایی از سوی وزارت فناوری و اطلاعات گفت: در شهرستان مرزی و در حال توسعه راز جرگلان اجرای پروژه فیبر نوری  و دسترسی بیش از ۷۰ روستا به پهنای باند اینترنت جهت آموزش مجازی دانش آموزان در ایام شیوع بیماری کرونا ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شجاعی با اشاره به اینکه خراسان شمالی در مسیر تردد زائرین بارگاه ملکوتی ثامن الائمه می‌باشد، گفت: اکثر جاده‌های محورهای اصلی استان فاقد پوشش اینترنت می باشد که این دسترسی از الزامات استان است.

وی با تاکید بر اینکه تقویت زیرساخت ها و استفاده از فناوری‌های ارتباطی نقش موثری در توسعه پایدار مناطق محروم و روستایی به ویژه در استان‌های مرزی دارد، افزود: ۵۰ درصد جمعیت استان در روستاها ساکن می باشند که دسترسی به اینترنت کل روستاهای استان ۷۶ درصد می باشد.

وی ادامه داد: استان دارای پنج شهرستان مرزی با جمعیتی افزون بر ۲۰۰ هزار نفر می باشد که در این مناطق حدود ۲۶ درصد از ساکنان روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان فاقد پوشش تلفن همراه و ۴۲ درصد نیز به اینترنت دسترسی ندارند.

شجاعی تصریح کرد: پوشش نامناسب اپراتورهای داخلی و عدم دسترسی به تلفن ثابت و تلفن همراه در پاسگاه های استان و هزینه بالای رومینگ بین المللی برای ساکنان مناطق مرزی نارضایتی عمومی را به دنبال داشته است که این مشکلات باید با همکاری این وزارتخانه حل شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فناوری فیبر نوری محروم زیرساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۲۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟

سارقان اینترنتی راه‌های مختلفی را برای دسترسی به اطلاعات گوشی تلفن همراه اشخاص امتحان می‌کنند تا با هک کردن گوشی، به اطلاعات حساب‌های بانکی و حساب‌های کاربری آنها در فضای مجازی دسترسی پیدا کنند.

دغدغه بسیاری از افراد این است که آیا گوشی آنها مورد حمله هکر قرار گرفته است یا نه، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا (فتا) چند راهکار را پیشنهاد کرده است تا از امن بودن گوشی خود اطمینان حاصل کنید.

نشانی‌های هک شدن گوشی تلفن همراه:

۱-ضعف ناگهانی عملکرد

۲-مصرف غیرعادی باطری

۳-داغ شدن گوشی در مدت زمان کوتاه

۴-پاپ‌آپ‌های زیاد و غیرقابل بستن

۵-ظاهرشدن اپلیکیشن‌های ناآشنا برروی گوشی

۶-مبلغ قبض تلفن بالا و غیرعادی (احتمال سوءاستفاده از سیم کارت شما برای برقراری تماس یا پیام‌های مخرب)

اگر فکر می‌کنید گوشی‌تان در خطر هک شدن قرار دارد چه کار‌هایی باید انجام داد؟

۱-عوض کردن پسورد تمام اکانت‌ها از طریق دستگاه دیگر

۲-نصب آنتی ویروس

۳-بازگشت به تنظیمات کارخانه و پاک کردن تمام اطلاعات

در آخر چند راه‌کار برای پیشگیری از هک شدن گوشی که باید انجام دهیم:

۱- عدم استفاده از vpn‌های نامطمن

۲- استفاده از برنامه‌های مدیریت پسورد

۳- عدم استفاده از پایگاه‌های شارژ موبایل در مکان‌های عمومی

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • ‌تعهد اپراتورها برای افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت
  • تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت
  • بیش از هفت هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • بررسی مشکلات حوزه ارتباطات شهرستان سیاهکل با حضور معاون وزیر
  • از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟
  • راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم
  • ۲۴۳ خانوار روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • آخرین وضعیت فیبرنوری در کشور