Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماجد عبدالله؛ ستاره ای بود که حکم پله برزیل را برای عربستانی ها دارد

چطور ممکن است رئال مادرید با ستارگانی مثل رائول، کاسیاس، فن نیستلروی و روبن مقابل یک تیم عربستانی شکست بخورد؟ این دستاورد با حضور ماجد عبدالله ممکن شد؛ ستاره ای که هم در 50 سالگی هم می درخشید و توانست با پیراهن شماره 9 النصر، مقابل رئال مادرید پیروز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال برای درک بهتر پایان این داستان، باید ابتدا مروری داشته باشیم روی ابتدای داستان ماجد عبدالله.

ماجد عبدالله اسطوره حقیقی فوتبال عربستان و باشگاه النصر است؛ فرد محبوب ملک فهد و تمام ملت عربستان که به لطف درخشش های او، عربستان در اواخر دهه 80 میلادی با کسب دو قهرمانی آسیا توانست بر بام فوتبال قاره کهن قرار گیرد. پله صحرا، لقبی بود که به ماجد عبدالله داده بودند زیرا او مثل پله، تمام دوران فوتبالش را در یک باشگاه سپری کرد و توانست در تمام مسابقات بیش از 500 گل به ثمر برساند. ماجد عبدالله به ندرت از عربستان خارج می شد و تنها باری که قاره آسیا را ترک کرد، برای مسابقات جام جهانی 1994 بود که او همراه با تیم ملی عربستان به آمریکا سفر کرد. ماجد عبدالله در 17 سالگی به تیم ملی عربستان رسید و در 20 سالگی از تمام هم تیمی هایش در تیم ملی عربستان، افتخارات بیشتری کسب کرده بود.

ماجد عبدالله در جام جهانی 1994

او در 40 سالگی به آخرین قهرمانی خود رسید که در قهرمانی النصر در جام در جام آسیا نفر اول تیم بود. همان طور که گفتیم، ماجد عبدالله هیچ وقت عربستان را ترک نکرد و طبیعتا در فوتبال اروپا هم حضور نیافت. در آن زمان او نمی خواست و البته نمی توانست عربستان را ترک کند. در واقع در آن دوره، پادشاهی عربستان سعودی به فوتبالیست ها اجازه لژیونر شدن نمی داد. عبدالله در زندانی طلایی حبس شده بود که همین مسئله در جاودانگی او در فوتبال عربستان، نقش ویژه ای داشت. او در عربستان تقریبا حکم خدای فوتبال را داشت اما از سوی دیگر نتوانست در فوتبال اروپا در کنار بهترین بازیکنان بازی کند تا جهانیان با بازی او آشنا شوند. محبوبیت ماجد عبدالله در عربستان به حدی بود که در این کشور شخصیت سوباسا در کارتون فوتبالیست ها، تحت عنوان کاپیتان ماجد دوبله شد. 

رکورد گل های زده ماجد عبدالله برای تیم ملی عربستان دست نیافتنی است؛ 71 گل در 116 بازی. در سال 1994، او 36 ساله بود و سال های پایانی فوتبالش را سپری می کرد. گفته می شود ولیعهد وقت عربستان برای رفتن عبدالله به جام جهانی، شخصا دخالت کرد و نام او را در لیست عربستان قرار داد زیرا کل عربستان به او احساس دِین می کردند. عربستان با حضور او موفق ترین حضورش در جام های جهانی را تجربه کرد و با شکست دادن مراکش و بلژیک به نیمه نهایی رسید. عبدالله در سن 40 سالگی از فوتبال خداحافظی کرد اما ده سال بعد و در سال 2008  برای او بازی خداحافظی باشکوهی در استادیوم ملی ملک فهد، همان پادشاهی که از بزرگ ترین طرفدارانش بود، ترتیب داده شد. برای این مسابقه، از رئال مادرید به عنوان مهمان دعوت شد و با حضور 70 هزار نفر در استادیوم، میزان درآمد زایی از این بازی دوستانه، 5 میلیون دلار بود. در این مسابقه، رئال مادرید با گل آرین روبن پیش افتاد اما النصر، چهار گل زد و بازی را 4-1 برد. قهرمان این بازی کسی نبود جز ماجد عبدالله زیرا او برای آخرین بار و در کنار بزرگ ترین بازیکنان دنیای فوتبال به میدان رفت. او در آخرین بازی اش نتوانست گل بزند اما چه چیزی بهتر از بازنشستگی با پیروزی 4-1 مقابل رئال مادرید در 50 سالگی؟

آخرین حضور ماجد عبدالله در مستطیل سبز مقابل رئال مادریدافتخارات ماجد عبدالله

باشگاهی:

4 قهرمانی لیگ عربستان 4 قهرمانی جام حذفی عربستان 2 قهرمانی جام قهرمانان خلیج (دوری ابطال الخلیج) 1 قهرمانی جام در جام آسیا

ملی:

2 قهرمانی جام ملت های آسیا 1 نایب قهرمانی بازی های آسیایی 1 نایب قهرمانی مسابقات کشورهای عربی

فردی:

5 عنوان آقای گلی لیگ عربستان 4 عنوان آقای گلی جام حذفی عربستان 1 عنوان مرد سال آسیا (1984) 2 عنوان آقای گلی جام قهرمانان خلیج سومین بازیکن برتر تاریخ آسیا به انتخاب فدراسیون تاریخ و آمار فوتبال شصت و چهارمین بازیکن برتر قرن 20 به انتخاب فدراسیون تاریخ و آمار فوتبال

به قلم مارکو ترومبتا از وب سایت گل

همچنین بخوانید:

ماجد عبدالله؛ جواهری عرب 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: مقابل رئال مادرید تیم ملی عربستان ماجد عبدالله قهرمانی جام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۲۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلام رئال مادرید به قهرمانی با شکست بارسلونا

به گزارش قدس آنلاین، در مهم‌ترین بازی هفته سی‌ودوم لالیگای اسپانیا، شب گذشته (یکشنبه) از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه سانتیاگو برنابئوی شهر مادرید، تیم فوتبال رئال مادرید پذیرای رقیب دیرینه‌اش بارسلونا بود و در نهایت موفق شد میهمان کاتالان‌ را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دهد.

هت‌تریک رئالی‌ها برای فتح کلاسیکوهای‌ فصل در حالی رقم خورد که این بارسلونا بود که بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه ششم با گشودن دروازه حریف توسط آندریاس کریستنسن، پیش افتاد. برتری شاگردان ژاوی اما تا زمانی ادامه داشت که مدافع آنها کوبارسی در محوطه جریمه بارسا لوکاس واسکز را سرنگون و یک پنالتی را به میزبان تقدیم نکرده بود، پنالتی که وینیسیوس جونیور آن را به گل تساوی مادریدی‌ها تبدیل کرد.

بارسلونا در دقیقه ۲۸ یک بار دیگر توسط ستاره جوان خود لامین یامال، دروازه حریف را گشود اما این بار VAR شادی ژاوی و شاگردانش را خراب کرد و حکم به مردود بودن این گل داد. کام بارسایی‌ها در واپسین دقایق نیمه نخست با مصدومیت هافبک هلندی‌شان فرنکی دیونگ و خروج اجباری او تلخ‌تر شد. با خروج دیونگ، پدری جانشین وی شد.

در نیمه دوم بارسلونا با تعویض‌های که ژاوی انجام داد موفق شد بار دیگر از حریف پیشی بگیرد و این بار فرمین لوپس بود که در دقیقه ۶۹ دروازه کهکشانی‌ها را باز کرد. در سناریویی مشابه به آنچه باعث رقم خوردن گل نخست رئال مادرید شد، بار دیگر مدافع کهنه‌کار این تیم لوکاس واسکز تیمش را به گل رساند و این بار او بود که در دقیقه ۷۳ در نقش گلزن ظاهر شد و وینیسیوس جونیور در نقش سازنده گل.

در حالی که به نظر می‌رسید که سومین دوئل رئال مادرید و بارسلونا در فصل جاری قرار است با تقسیم امتیازات تمام شود، جود بلینگام، همان کسی که در ال‌کلاسیکوی نیم‌فصل نخست هم بارسلونایی‌ها را شوکه کرد، در دقیقه نخست وقت‌های تلف شده سومین گل رئال مادرید را به ثمر رساند و این بار هم لوکاس واسکزی که شاید حضورش در ترکیب اصلی برای برخی غیرمنتظره بود، در نقش سازنده گل ظاهر شد تا روی هر سه گل میزبان در این بازی نقش مستقیم ایفا کرده باشد.

به این ترتیب رئال مادرید که علاوه بر ال‌کلاسیکوی نیم‌فصل نخست لالیگا، نبردش با بارسلونا در فینال سوپرجام اسپانیا را هم برده بود، با کسب بیست‌وپنجمین پیروزی‌اش ۸۱ امتیازی شد و اختلاف خود را با حریف کاتالان به ۱۱ امتیاز افزایش داد. این در شرایطی است که تنها ۶ هفته دیگر به پایان فصل باقی مانده و شاید تنها چیزی شبیه به یک معجزه مانع از قهرمانی مردان کارلتو و رسیدن جام به بارسلونا شود.

در جدول رده‌بندی لالیگا رئال مادرید با ۸۱ امتیاز صدرنشین است، بارسلونا با ۷۰ امتیاز در رده دوم قرا ردارد، جیرونا با ۶۸ امتیاز سوم است و اتلتیکومادرید ۶۱ امتیازی هم رده چهارم را به خود اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • اوزیل:به عربستان و قطر نه گفتم که بزرگ شدن فرزندانم را ببینم/ مقابل بهترین بارسلونا ۲۰۰ درصد انگیزه داشتم
  • شادی جنجالی رئالی ها مقابل بارسلونا، نسل به نسل ادامه دارد
  • پیروزی رئال مادرید مقابل اتلتیکو مادرید با گل چیچاریتو (لیگ قهرمانان اروپا - 2015/4/22) / فیلم
  • مادرید عاشق جود: هزاران بلینگام در برنابئو (عکس)
  • پاداش آنچلوتی به ستاره‌های رئال پس از پیروزی
  • فان باستن محو بلینگام: او خارق العاده است
  • خنده وینی به ستاره بارسا: فکر کرد بلینگام است!
  • سلام رئال مادرید به قهرمانی با شکست بارسلونا
  • آنچلوتی: نمی‌خواهم درباره صحبت‌های ژاوی اظهارنظر کنم
  • رکوردهای جدید برای رئال و بارسا در ال‌کلاسیکوی دیشب