Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الله شهبازی از افزایش سرمایه گذاری در بحث گلخانه ای استان همدان خبر داد و گفت: ۳۵ هکتار به مساحت گلخانه ای استان در سال جاری اضافه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ حجت الله شهبازی، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی پیش از ظهر امروز در نشست خبری آنلاین گفت: در سال جاری تا به حال ۳۵ هکتار به مساحت گلخانه ای استان اضافه شده است و تا پایان سال به ۷۰ هکتار می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه با استفاده از روش های نوین آبیاری مدرن حدود ۱۸ میلیون متر مکعب صرفه جویی سالانه در آب کشاورزی داشتیم.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی با اشاره به احداث گلخانه ۱۱هکتاری بدون تسهیلات گفت: سرمایه گذاران در حال سرمایه گذاری کشت های گلخانه ای در همدان هستند.

وی یکی از اهداف جهاد را حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران و توسعه کشاورزی دانست و گفت: در همدان بانک تا ۸۰ درصد طرح اراپه شده را وام می دهد و هیچ مشکلی برای پرداخت تسهیلات نداریم.

بیمه سازی محصولات گلخانه ای

شهبازی افزود: امسال برای اولین بار بیمه محصولات کشاورزی را داریم و شاهد صادرات مستقیم محصولات کشاورزی از همدان به کشورهایی چون عراق هستیم.

وی تاکید کرد: بیشترین سطح زیر کشت در همدان خیارگوجه و فلفل دلمه ای است که احداث شهرک گلخانه ای سبزیجات را در راستای تامین نیازهای امنیت غذایی مردم در دستور کار داریم.

مدیر امورباغبانی گفت: کسانی که در همدان برای گلخانه سرمایه گذاری می کنند باید بدانند دو حمایت فنی یکی هنگام احداث گلخانه و شرایط تولید بهینه و بعد از بهره برداری در تولید انواع محصولات گلخانه توسط کارشناسان به آنها داده می شود .

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: گلخانه ای استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۳۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود

ایسنا/فارس استاندار فارس بر ضرورت برخورد با هرگونه کشت محصولات زراعی که با آب غیرسالم کشت شود، در این استان تأکید کرد.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۵ اردیبهشت‌ماه در اولین شورای کشاورزی استان در سال ۱۴۰۳، با تاکید بر اینکه با هرگونه کشت محصولات زراعی که با آب غیرسالم کشت شود، با قاطعیت برخورد خواهد شد، گفت: در جلسه امروز تکلیف را شفاف روشن کرده‌ایم؛ امحا کشت‌هایی که از آب‌های غیرسالم استفاده می‌کند، برعهده جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و با همکاری نیروی انتظامی، سازمان محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و حوزه قضایی است.

وی با بیان اینکه هیچ فردی حق ندارند سلامت مردم را در معرض خطر قرار دهد، ادامه داد: دو پیشنهاد برای فعالان این حوزه نیز وجود دارد، ابتدا تهاتر زمین در مکان مناسب به جایگزینی زمین‌های فعلی و یا مساعدت در کاشت درخت‌های غیر مثمر و احداث جنگل‌کاری و همچنین ایجاد صنایع چوبی مساعدت می‌شود.

ایمانیه همچنین بر ارزیابی مداوم و مستمر تاکید کرد و گفت: همه فرمانداران و رؤسای ادارات جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها در حوزه گیاهان دارویی، اصلاح الگوی کشت، احداث گلخانه و صنایع تبدیلی، پر کردن چاه‌های غیرمجاز، نصب کنتور و هوشمند شدن چاه‌های کشاورزی  و تولید محصولات ارگانیک به‌صورت مستمر پایش شوند.

استاندار فارس خواستار توجه جدی مسئولان ذیربط به حوزه گیاهان دارویی شد و افزود: در زمینه گیاهان دارویی دستگاه‌های ذیربط در سطح مدیران کل و معاونین جلسات فشرده‌ای برگزار و گزارش جلسات را ارائه کنند.

وی در ادامه خواستار اعلام برنامه عملیاتی در حوزه جهاد کشاورزی در سال ۱۴۰۳ شد و افزود: برنامه عملیاتی مدنظر را برای دانش‌بنیان شدن حوزه‌های مرتبط با جهاد کشاورزی تا پایان اردیبهشت سال جاری ارائه دهید.

ایمانیه استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت کردن تولید برخی محصولات کشاورزی و دامی را اقدامی ارزشمند در حوزه جهاد کشاورزی دانست و تصریح کرد: گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تشکیل شود؛ علی‌رغم اینکه شاید این علم جدید مشکلاتی داشته باشد اما در زمینه جهاد کشاورزی، مصرف سوخت، دامداری و دامپروری، اصلاح الگوی کشت قطعا موثر و راهگشاست و می‌توان از این طریق تناسب بین کاشت محصولات زراعی و میزان تقاضا را رعایت کرد.

وی در ادامه از مشارکت مردم در جهش تولید سخن گفت و با اشاره بر اینکه فارس در تولید بسیاری از محصولات زراعی و باغی رتبه‌های برتر را دارد، افزود: تعاونی اشتغال و تولید سازمان جهادکشاورزی و زیرمجموعه آن، با مشارکت مردم وبا هدف ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره‌های ارزش تشکیل شود؛ قطعا تحقق این موضوع برای تولیدکنندگان و مشارکت‌کنندگان سودمند خواهد بود.

نماینده عالی دولت در فارس با تاکید بر اینکه هدف‌گذاری کرده‌ایم تا حداقل یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی طی هرسال در استان داشته باشیم، افزود: میزان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی مختص به سال ۱۴۰۳ را در حوزه جهادکشاورزی مشخص و ارائه کنید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد
  • کشت نیشکر در صومعه‌سرا آغاز شد