Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا عرفانی با بیان اینکه ماهیانه مقدار یک هزار و ۷۰۰ کیلو گرم نهاده های دامی در این شهرستان توزیع می شود، گفت: این میزان تنها ۳۰ درصد نیاز واقعی دامها است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تربت جام بیان کرد: ۸۰ درصد دامهای سبک شهرستان فاقد طرح بیمه و هویت گذاری بوده و عملاً امکان تامین نهاده یارانه‌ای مقدور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: غالب دامهای سنگین شهرستان بیمه و هویت گذاری شده و از نهاده های یارانه‌ای برخوردار هستند و دامداران دام سبک جهت دریافت نهاده‌های دامی یارانه ابتدا باید به کارگزاری بیمه بانک کشاورزی مراجعه و پس از بیمه و پلاک کوبی دامهای خود جهت تخصیص نهاده به اداره امور تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

عرفانی بیان کرد: کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی و تشکل های بخش دام شهرستان وظیفه بیمه کردن، هویت بخشی و پلاک کوبی دام جهت بهره مندی دامداران از طرح هویت بخشی و تخصیص نهاده ها را دارند و باید در این زمینه حضور فعال و با برنامه ای داشته باشند تا چنانچه قصور و کوتاهی در این زمینه از سوی کارگزاران بیمه انجام شود قطعا کارگزاری دیگری در شهرستان درخواست و فعال خواهد شد.

وی از بخشداران و دهیاران خواست تا نسبت به بیمه دام، دامداران و بهره برداران را به تشکلهای دامی و کارگزاران صندوق بیمه شهرستان راهنمایی کنند و در ادامه گفت: بر اساس ماده ۱۰ و ۱۸ قانون نظام جامع دامپروری کشور و ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی پلاک کوبی، هویت بخشی و بیمه کلیه دامها الزامی بوده و توزیع  ‌نهاده‌های دامی یارانه دار صرفا به دام های سنگین و سبک پلاک گذاری و هویت گذاری شده تخصیص می یابد.

کد خبر 5077880

منبع: مهر

کلیدواژه: دام سبک نهاده های دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی تربت جام ویروس کرونا هفته بسیج محدودیت های کرونایی شیراز شیوع کرونا کرمانشاه گرگان آمار کرونا بارش باران شهرکرد بارش برف بسیج ستاد ملی مقابله با کرونا بوشهر نهاده های دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۴۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود دارو و شیرخشک در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا محمدی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، اظهار کرد: در چهارمحال و بختیاری ۱۳۱ داروخانه سرپایی و ۱۰ مرکز بیمارستانی وجود دارد که تلاش می‌شود داروی بیماران خاص و بستری تهیه همچنین کمبودهای روزانه دارو تأمین و دغدغه در این زمینه کاهش پیدا کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: یکی از موضوعاتی که در چهارمحال و بختیاری منجر به کمبود خرید دارو در استان می‌شود عدم پرداخت سازمان‌های بیمه‌گر به ویژه تأمین اجتماعی است در خصوص شیرخشک نیز از آذرماه ارز ترجیحی حذف شده و به قیمت واقعی رسیده است اما ما به التفاوت آن از طریق بیمه سلامت تأمین می‌شود و در حال حاضر هیچ‌گونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد به جز چند مورد محدود که به دلیل تعطیلات عید نوروز بود و این کمبود نیز تأمین و برطرف شد.

کد خبر 6084404

دیگر خبرها

  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • سوپرایز مهم برای پدر و مادران جوان | افزایش ۲۵ درصدی یارانه کودکان
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران
  • نسبت بیمه‌پردازان تامین اجتماعی به بازنشسته‌ها در تربت‌حیدریه کاهش یافت
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها
  • کمبود دارو و شیرخشک در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد
  • ۷.۵میلیارد دلاری که بازار را تنظیم نکرد
  • ۹۵ هزارتن نهاده دامی در اختیار جامعه عشایر قرار گرفت