Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جلب اهتمام دولت به مسئله کمک معیشتی به مردم هر چند دیرهنگام، ولی نشانه خوبی است و مجلس از آن استقبال می‌کند.به واقع مهم نیست این طرح به نام چه کسی قرار است به انجام برسد بلکه مهم این است که این طرح هر چه زودتر اجرایی شود و باید با اجرای سریع و دقیق این قانون، تأخیر‌های چندماهه در حمایت معیشتی از مردم را جبران کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پول نیوز، محمد باقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به بزرگداشت سالرزو تاسیس بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) گفت: هفته بسیح را به مردم به خصوص مجاهدان و فعالان فرهنگی، اقتصادی،اجتماعی، علمی، دانش آموزی تبریک عرض می‌کنیم .

وی افزود: بسیج بر مبنای آرمان انقلاب اسلامی خدمات بی نظیری به انقلاب کرده است .

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شجره طیبه بسیج چشمه جوشان انقلاب اسلامی است و نشان داد که انقلاب اسلامی با تکیه به مردم به خصوص پابرهنگان می‌توانند تهدیدات مختلف علیه مردم را خنثی کند و محرومین سازی پس از انقلاب را حل کند و بر مشکلات قائق آید.


وی افزود: امروز جوانان انقلابی متخصص، متعهد، خوش فکر و خلاق در بسیج توانسته‌اند در همه عرصه‌های فرهنگی و جهادی دانش بنیان، فضای مجازی، اجتماعی و... بار‌های زیادی از دوش حاکمیت بردارند و در فعالیت‌های اخیر خود به طور منسجم و تشکیلاتی با ایجاد هسته‌های مسئله محور، ظرفیت‌های مردمی را در مسیری جدید برای حل مسائل مردم قرار دادند. این حرکت انشالله آغازگر فعالیتی است که در آن جوانان سراسر کشور، حل معضل ریشه دار سوءمدیریت و انفعال مدیریتی را هدف قرار خواهند داد.

قالیباف تصریح کرد: در حال حاضر مشکلات کشور پیچیده است و برای حل آن‌ها باید به ریشه مشکلات نظیر نظام بروکراسی، سوءمدیریت، فقر و تبعیض پرداخت، اما این نباید باعث شود که از پیگیری مشکلات روزمره مردم باز بمانیم. ما هم در مجلس هر دو رویکرد را مدنظر قرار داده‌ایم و برای حل مشکلات ریشه‌ای به اصلاح ساختار بودجه، اصلاح نظام بانکی، طرح شفافیت و رفع قوانین زائد پرداخته‌ایم و در مشکلات روزمره مسائلی از قبیل بورس، مسکن و نظارت بر اجرای پروژه‌های نیمه تمام را در دستور کار قرار داده‌ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در این مقطع نیز با توجه به گرانی‌ها، شرایط کرونا و سایر مشکلات به دنبال طرح تامین کالای - معیشت - بودیم، برخی در کشور به دنبال زدن برچسب سیاسی به این قانون هستند، اما این واقعیت امروز جامعه ماست که به دلیل انبوهی از ناکارآمدی‌ها به این وضع رسیده‌ایم و باید برای مشکلات روزمره مردم راه حل داشت، خوشحالیم که دولت هم بعد از مدتی به همین نتیجه رسید و امیدواریم با استفاده از فرصت قانون حمایت معیشتی از مردم، به کمک مردم بیاید. جلب اهتمام دولت به مسئله کمک معیشتی به مردم هر چند دیرهنگام، ولی نشانه خوبی است و مجلس از آن استقبال می‌کند.

قالیباف تصریح کرد: به واقع مهم نیست این طرح به نام چه کسی قرار است به انجام برسد بلکه مهم این است که این طرح هر چه زودتر اجرایی شود و باید با اجرای سریع و دقیق این قانون، تأخیر‌های چندماهه در حمایت معیشتی از مردم را جبران کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوعات مربوط به مقابله با کرونا بیان داشت: باید در سطح مدیریتی نیز اقدامات لازم برای مقابله با ویروس کرونا انجام شود.

قالیباف با بیان اینکه یکی از ملزومات اساسی قرنطینه، افزایش تعداد تست‌های رایگان و یا با قیمت‌های کنترل شده به خصوص در مناطق قرمز است، افزود: توجه ویژه به مشکلات شغلی مجاهدان عرصه سلامت و کادر درمان و همچنین تخصیص همه گیر و بدون استثنای هزینه‌های تخصیص یافته برای پرداخت مطالبات کادر درمان و تأمین تجهیزات لازم برای این عزیزان به طور ویژه مدنظر دستگاه‌های اجرایی باید قرار گیرد.

وی گفت: تأکید بر این نکته ضروری است که به منظور جلب اعتماد عمومی و تأمین امنیت روانی جامعه، باید همه دست اندرکاران کشور برای مقابله با ویروس کرونا هماهنگ و بدون کوچکترین اختلافی در اجرای سیاست ها، حرکت کنند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مجلس سوءمدیریت معیشت قرنطینه کرونا رئیس مجلس شورای اسلامی حمایت معیشتی از مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۴۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع مردمی حامیان مقابله با بی‌حجابی و بدپوششی

جمعی از بانوان تهرانی در تجمعی خودجوش ضمن حمایت از اجرای طرح مقابله با بدحجابی خواستار حمایت جدی مجلس و قوه قضائیه از اجرای این طرح شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، عصر امروز جمعی از بانوان تهرانی در حمایت از اجرای طرح مقابله با بدحجابی و بدپوششی در میدان ولیعصر و میدان فلسطین تهران تجمع کردند.

حاضران در این تجمع در شعار‌هایی خطاب به مسؤولان دولتی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان دستگاه قضائی خواستار برخورد با پدیده بدحجابی و بی حجابی شدند.

معصومی یکی از حاضران در این تجمع به خبرنگار مهر گفت: اکثر بانوانی که امروز برای تجمع آمده‌اند خانواده شهدا و از نیرو‌های انقلابی هستند که خواستار اجرای حکم الهی و مقابله با بی حجابی و حرام سیاسی که حضرت آقا فرمودند هستند.

وی ادامه داد: حاضران در این تجمع از مسؤولان قوه قضائیه، دولت، وزارت کشور و شهرداری تقاضا دارند که چالش تحمیلی بی حجابی را جمع کنند، زیرا این مسئله تبدیل به مسئله امنیتی شده و امنیت اخلاقی شهر ما به خطر افتاده است.

این فرزند شهید افزود: چنین وضع ظاهری در حوزه پوشش و بی حجابی زیبنده شهری که ۲۴ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است نیست و همه این خانواده شهدا خواستار این هستند که این وضعیت سامان یابد.

وی ادامه داد: مسئله بعدی که خواست این افراد هست، حمایت از اجرای طرح نور فراجاست است که قوه قضائیه و مجلس و نماینده‌ها باید از این طرح حمایت کنند و از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم که از روز شنبه برای اجرای این طرح ورود کرده تشکر می‌کنیم.

وی گفت: ترک فعل دستگاه‌های ۲۶ گانه باعث شده است که حتی امرین به معروف که یک فریضه الهی را اجرا می‌کردند دیگر جرأت اجرای این فریضه را نداشته باشند.

دیگر خبرها

  • مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد
  • اهتمام دهیاران و شوراها در انعکاس مشکلات مردم ضروری است
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • سردار رادان : با حمایت مجلس ، دولت و قوه قضائیه، اجرای طرح عفاف و حجاب را با قوت ادامه خواهیم داد
  • تجمع مردمی حامیان مقابله با بی‌حجابی و بدپوششی
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • مجلس درباره مباحث ارزی و معیشتی مردم نشست برگزار کند
  • ارتقای روابط راهبردی با همسایه سبز
  • تاکید رئیس مجلس بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • هشدار نماینده ولی فقیه به اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه/ برای جبران عقب افتادگی‌ها از حواشی بپرهیزید