Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@10:44:55 GMT

آخرین وضعیت کرونا در پایتخت

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۶۴۴۲۹

«کرونا تاکنون سبب جان باختن ۲۰ هراز نفر در تهران شده است.» رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اظهار این جمله گفت: آمار مبتلایان و متوفیان با اجرای محدودیت‌ها به طور قطع کاهش می‌یابد.

خبرگزاری میزان - فارس نوشت: ناهید خداکرمی درباره وضعیت کرونا در پایتخت اظهارداشت: کرونا تاکنون سبب جان باختن ۲۰ هراز نفر در تهران شده و اجرای محدودیت‌ها به طور قطع در پیشگیری از آمار مبتلایان و متوفیان حائز اهمیت و موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران درباره سرانجام تعطیلی بوستان‌ها اظهار داشت: ضرورتی به اجرای تعطیلی بوستان‌ها به دلیل شیوع کرونا نیست چرا که بر اساس مطالعاتی که در تهران و دیگر کشور‌ها انجام گرفته مشخص شده که بوستان‌ها و حمل و نقل عمومی تأثیر چندانی در افزایش شیوع کرونا ندارند چرا که قرار گرفتن در محیط‌های باز و حتی سربسته که کمتر از نیم ساعت باشد احتمال ابتلا به کرونا را چندان زیاد نمی‌کند.

وی گفت:، ولی شهروندانی که به بوستان‌ها مراجعه می‌کنند باید نسبت به رعایت فاصله اجتماعی یک و نیم متری اهتمام داشته باشند و پروتکل‌های بهداشتی کاملاً رعایت شود.

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: فاز سوم مطالعاتی به زودی در مورد کرونا در پایتخت توسط مدیریت شهری انجام می‌گیرد که وضعیت کرونا به صورت دقیق از اول مرداد تا آخر دی رصد می‌شود. در دو فاز قبلی مشخص شد که ابتلا به کرونا در ساکنین مناطق مرکزی بیشتر نبوده است.

خداکرمی با بیان اینکه ۴۸.۵ درصد بیماران طی دو هفته قبل از طریق میهمانی‌های خانوادگی مبتلا به کرونا شده‌اند، گفت: برای پیشگیری از کرونا باید روزه عاطفی بگیریم و از میهمانی‌های خانوادگی پرهیز و رعایت فاصله اجتماعی را حتی در میان اقوام هر چه بهتر مد نظر قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: دهانشویه قاتل کرونا است؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود

برچسب ها: ویروس کرونا اخبارسلامت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویروس کرونا بوستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۴۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه قطع درختان صرف ساخت ۲۰ بوستان جدید در تهران می شود

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به توسعه فضای سبز، اظهار کرد: قطعاً مردم در سال‌های اخیر شاهد توسعه فضای سبز بوده‌اند و در همین سالها بوستان ولایت و بوستان یاس فاطمی برای استفاده عموم مردم ایجاد شد.

او با بیان اینکه بوستان ۴۵ هکتاری اطراف مصلی یکی از زیباترین بوستان‌های تهران خواهد بود، توضیح داد: این زمین برای ایجاد بوستان عمومی در نظر گرفته شد و شهرداری در حال انجام اقدامات لازم در آن است. فاز یک روددره فرحزاد نیز تا سه ماه آینده به بهره برداری می‌رسد و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

پیرهادی با اعلام اینکه ۴ هزار و ۷۵۰ هکتار جنگل‌کاری در طول دوره ششم مدیریت شهری انجام شده است، یادآور شد: در حوزه آبیاری از محل پساب نیز ۴۰۰ درصد رشد را شاهد بودیم و از ۷ میلیون متر مکعب به ۳۰ میلیون متر مکعب رسیده و در تلاش هستیم تا پایان سال به ۵۰ میلیون متر مکعب برسد که یکی از دستاوردهای مهم و قابل توجه خواهد بود.

او با اشاره به وجود تنش آبی در پایتخت، تصریح کرد: با توجه به این موضوع عدد قابل توجهی در شورا مصوب شد و در سطح مناطق نسبت به انتقال خطوط و آبیاری هوشمند اقدام خواهد شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بررسی طرح جامع فضای سبز برای ایجاد فضای سبز ماندگار رو به اتمام است، ابراز امیدواری کرد که این طرح تا پایان امسال در شورا ارائه و تصویب شود تا سند ماندگاری در این حوزه باشد و بتواند به عنوان یک الگو در شهرهای دیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

او ادامه داد: از محل جریمه‌های ناشی از قطع درختان، باغاتی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار از لحاظ فضای سبز، توسط شهرداری تهران در حال برنامه‌ریزی برای تملک جهت ایجاد بوستان است. برنامه‌ریزی ما این است که ۲۰ بوستان از محل جریمه‌های ناشی از قطع درختان به پایتخت اضافه شود؛ البته رقم آن بیش از هزار میلیارد تومان است که بخشی از اعتبار آن از محل جریمه‌ها تأمین خواهد شد.

پیرهادی افزود: تمام این مبلغ برای تملک باغات مورد استفاده قرار گرفته است.

کد خبر 846389 برچسب‌ها درختکاری گیاهان و درختان شهردارى تهران بوستان

دیگر خبرها

  • هتل در بوستان‌های جنگی تهران احداث می‌شود؟
  • جریمه قطع درختان صرف ساخت ۲۰ بوستان جدید در تهران می شود
  • نواخته شدن زنگ تحرک در ۲۲ بوستان پایتخت
  • اجرای طرح‌های معماری ایرانی - اسلامی در بوستان‌های پایتخت
  • کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
  • ساخت هتل در بوستان‌های تهران، هنوز قطعی نیست
  • واکنش شهرداری به قطع درختان بوستان ستارخان
  • شاخص سرانه سلامت در تهران نسبت به برخی استان‌ها مناسب نیست
  • پیشنهاد تشکیل شورای راهبردی سلامت تهران/شاخص سرانه سلامت پایتخت نسبت به برخی استان‌هامناسب نیست
  • هشدار عضو شورای شهر : سرانه سلامت پایتخت مطلوب نیست | باید برای مهاجرت پزشکان و پرستاران فکری شود