Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@00:30:41 GMT

انتشار «پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان»

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۶۴۸۱۲

انتشار «پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان»

شماره‌ بیست و یکم فصلنامه‌ تخصصی «پژوهشنامه‌ ادبیات کودک و نوجوان» منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این مجله به مدیرمسئولی مهدی حجوانی و سردبیری مریم محمدخانی و با حمایت مجموعه‌ «تحلیل‌گران عصر اطلاعات» و علی محمدزاده به صورت الکترونیکی برای پژوهشگران، دانشجویان و علاقه‌مندان به ادبیات کودک و نوجوان منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شماره‌ بیست و یکم پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان به موضوع «ترویج کتابخوانی» اختصاص دارد. دبیر این پرونده محسن حاجی‌زین‌العابدینی است.

این پرونده با این مطالب همراه است: «کاری که فاصله‌ها را کم می‌کند»، «خواندن، نهادی برای گفت‌وگو و مشارکت» (میزگردی با حضور زهره قائینی، فریبا اقدامی و علی‌اصغر سیدآبادی)، «آیا کتاب می‌میرد؟» نوشته مهدی حجوانی، «لزوم خواندن برای کودکان با نیازهای ویژه» نوشته سوده کریمی، «تجربه‌ای جدید در خواندن اجتماعی» نوشته اسماعیل یزدان‌پور، «طرح دوشنبه‌های کتابخوانی در مهدکودک‌های سراسر ایران» از شکوه حاجی‌نصرالله، «ترویج خواندن: باشد یا نباشد؟ مسئله این است» نوشته سیدکاظم حافظیان رضوی، و «ترویج ادبیات کودکان در کتابخانه‌های دانشگاهی» نوشته الن‌گاس هیرش با ترجمه نگار لطیفیان.

 
 فهرست تفصیلی لاک‌پشت پرنده؛ معرفی‌ها و یادداشت‌های بیش از صد کتاب که به فهرست بیست و یکم لاک‌پشت پرنده راه یافته‌اند و چکیده‌ انگلیسی از ثمین‌ نبی‌پور دیگر بخش‌های این فصلنامه هستند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ادبیات کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۴۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه محلات حاشیه نشین گلستان

قاسم غریب آبادی گفت: به منظور تحقق اهداف توافق نامه منعقده بین سازمان امور اجتماعی کشور و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر برنامه متمرکز فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه کودکان محلات حاشیه نشین استان با رویکرد آموزشی، فرهنگی و هنری در محل زمین چمن مصنوعی جمعیت هلال احمر گلستان برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: این فضای شاد و متنوع با مشارکت هلال‌احمر، استانداری گلستان، دفتر تحول اجتماعی محلات حاشیه نشین، آموزش وپرورش و کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان استان ایجاد شده است.

وی با اشاره به تلاش دستگاه‌ها در جهت کم کردن آسیب‌های مناطق مستعد آسیب‌های اجتماعی افزود: در این برنامه بیش از ۲۰۰ دانش آموز از ۵ محله حاشیه نشین گرگان در دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه، کارگاه‌های نقاشی، کاردستی و بازی و سرگرمی همراه با نمایش طنز کودکانه در فضای بهاری محوطه چمن ستاد جمعیت هلال‌احمر گلستان شرکت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • اعلام جدول اجرای نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر رضوی
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد
  • انتشار شماره پنجم سمرقند با ویژه‌نامه تاریخ و فرهنگ «بخارا»
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان اعلام شد
  • جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد
  • راه اندازی فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه محلات حاشیه نشین گلستان
  • «سر سفره خدا» در طول سال تولید و پخش می‌شود/ افتتاح باغ رسانه کودک و نوجوان در ۱۴۰۳
  • «بخوانیم و بسازیم»؛ شعار نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • کودکی در قرن بیست‌ویکم | ببینید
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان