Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رخ افروز روز یکشنبه در مراسم افتتاح همزمان برنامه آموزشی نیروی ماهر گلخانه در ۹ استان کشور که با تاکید بر مهارت افزایی و ایجاد اشتغال برگزار شد، با بیان اینکه آذربایجان شرقی با بیش از ۳۱۰ هزار نفر بهره بردار شاغل در بخش کشاورزی حدود ۲۱.۲ درصد از سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: این استان با دارا بودن تعداد ۴۹۰ واحد گلخانه ای فعال در سطح ۲۳۶ هکتار رتبه ۱۱ کشوری را از لحاظ مساحت و با تولید بیش از ۵۰ هزار تن انواع محصولات گلخانه ای رتبه چهارم کشوری را از حیث تولید به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بزرگ ترین پروژه کشت گلخانه ای شیشه ای خاورمیانه به روش هیدروپونیک نیز در استان آذربایجان شرقی قرار دارد، گفت: بیش از ۵۱۱ گلخانه کوچک مقیاس نیز در مرحله احداث و راه اندازی است.

رخ افروز تعداد نیروی کار فعال در سطح گلخانه های استان را در حال حاضر بیش از ۲۸۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود با راه اندازی گلخانه های در دست اجرا و تا سال ۱۴۰۴ این رقم به حدود ۱۰ هزار نفر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه با ابلاغ برنامه اجرایی همکاری مشترک برای تربیت نیروی کار ماهر گلخانه ای در سال ۱۳۹۹ کارگروه استانی در شهریور ماه تشکیل و همکاری مشترک بین اعضای کارگروه در تکمیل بانک اطلاعات گلخانه ها و ارتقایآموزشی استان آغاز شد، ادامه داد: تعداد ۶ مرکز توان افزایی از طرف سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و ۲ مرکز آموزش خصوصی از سوی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان به عنوان مجریان آموزشی معرفی شدند.

وی همچنین گفت: کمیته شهرستانی نیز در شهرستان های مرند، شبستر، هریس، مراغه، تبریز، اسکو، جلفا ، ملکان و عجبشیر تشکیل و مشخصات نیروی کار فعال در آن شهرستان ها احصا شد. 

رخ افروز با بیان اینکه ضمن صدور فراخوان استانی، تاکنون مشخصات تعداد ۵۰ نفر از نیروی کار شاغل در گلخانه ها جهت ارائه آموزش های مهارتی موردنظر، در سامانه سابک ثبت شده  است، گفت: از تعداد ۸۵ نفر متقاضیان جدید نیز ثبت نام شده است.

وی افزود: معتقد هستیم که تولید دانش بنیان در همه عرصه های کشاورزی راهکاری اساسی برای دست یابی به جهش تولید محصولات کشاورزی است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی کشاورزی بازار محصولات پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی کشاورزی بازار محصولات آذربایجان شرقی کشاورزی بازار محصولات اخبار کنکور آذربایجان شرقی گلخانه ها نیروی کار گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۵۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد

به گزارش خبرنگار مهر، داداش نصیری صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع اراضی که سال گذشته واگذار شد ۲۱۵ هکتار برای طرح‌های کشاورزی و وابسته به آن و ۱۸۰ هکتار برای طرح‌های غیرکشاورزی تعلق داشت.

وی ادامه داد: قرارداد طرح واگذاری زمین به طرح‌های کشاورزی و وابسته به آن در چهار فقره و قرارداد واگذاری زمین به طرح‌های غیرکشاورزی در ۱۰ فقره و در مجموع در ۱۴ قرارداد امضا و واگذار شد.

نصیری در مورد عملکرد مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان در ارتباط با حفظ کاربری اراضی تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری‌ها، گفت: با توجه به لزوم تغییر کاربری اراضی کشاورزی به فعالیت‌های غیرزراعی و باغی، ۱۵۶ هکتار زمین در سال گذشته در استان تغییر کاربری یافته و از این محل ۵۰۸ میلیارد ریال به حساب خزانه واریز شده است.

وی افزود: این تغییر کاربری‌ها در قالب ۵۸۵ فقره صادر شد.

نصیری اضافه کرد: در سال گذشته مجوز ۳۲ هکتار تغییر کاربری در قالب ۳۰۹ فقره که مشمول عوارض تبصره یک ماده یک بودند و ۱۲۴ هکتار در قالب ۲۷۶ فقره مجوز که معاف از عوارض بودند از سوی امور اراضی استان صادر شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی به عملکرد این واحد در تجمیع و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۸ مورد تجمیع به مساحت یک هزار و ۱۸۵ هکتار در استان انجام شد.

نصیری افزود: همچنین در این مدت چهار مورد اراضی به مساحت ۶۴۲ هکتار در استان یکپارچه سازی شد.

وی با تبیین عملکرد مدیریت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲، گفت: از مجموع سه هزار و ۹۰ روستایی که در استان وجود دارد تعداد یک هزار و ۲۳۴ روستا دارای تداخل شناسایی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هر هفته ۱۲ روستا در کمیسیون رفع تداخلات استان بررسی می‌شود در سال گذشته یک هزار و ۱۲۶ روستا تعیین تکلیف و به ادارات ذیربط ابلاغ شد.

نصیری افزود: ۱۰۸ روستای باقیمانده نیز در دست بررسی است.

وی تعداد پلاک‌های تعیین تکلیف شده در قالب این طرح را ۳۶۵ پلاک و مساحت این اراضی را ۴۳۸ هزار و ۷۸۱ هکتار اعلام کرد.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در مورد عمکلرد این واحد در مورد صدور سند اظهار کرد: سال گذشته برای ۱۹ هزار و ۸۷۹ قطعه زمین به مساحت ۹۰ هزار و ۸۱۰ هکتار سند زراعی صادر شد.

نصیری افزود: از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ نیز برای ۲۴ هزار و ۲۰۰ قطعه به مساحت ۲۸ هزار و ۴۴ هکتار سند صادر شده بود و در مجموع هفت سال گذشته نزدیک به ۶۰ هزار قطعه زمین به مساحت بیش از ۴۵۰ هزار هکتار، سند دار شد.

نصیری به آمار حفاظت و شناسایی و قلع و قمع تغییر کاربری‌های غیرمجاز در استان در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۲۱۸ هکتار در قالب پنج هزار و ۱۱۵ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در استان شناسایی شد که از این تعداد ۱۹۰ فقره به مساحت ۶.۳ هکتار با استناد به احکام صادره قلع و قمع شد.

وی ادامه داد: همچنین ۹۰ هکتار و به تعداد ۲ هزار و ۵۵ فقره با استناد به تبصره ۲ ماده ۱۰ قلع و قمع شد و ۳۸۱ فقره نیز در نوبت اجرای احکام است.

کد خبر 6086047

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • کشف حدود ۶ هزار ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر
  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی
  • یک شهرستان جدید به کشور اضافه شد | ترکمانچای کجاست و چرا شهرستان شد؟
  • کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان