Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ چندین روز از توقف فروش سهام عدالت گذشته است. یکی از علل اصلی برای توقف فروش سهام عدالت، فشار از سوی کارگزاری‌ها برای فروش سهام مشمولانی است که درخواست فروش را ارائه کرده بودند. بنابراین در نتیجه توقف فروش سهام عدالت، فشار از بازار سرمایه برداشته خواهد شد و به سمت تعادل پیش خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ارزش سهام عدالت

باوجود اینکه ارزش سهام عدالت در ماه‌های اخیر کاهش زیادی یافته و به زیر ۱۰ میلیون تومان رسیده بود، از ابتدای هفته معاملاتی گذشته تا شنبه (یکم آذرماه) به روند مثبت خود بازگشت. اما از روز جاری به میزان اندکی با افت مواجه شد. 

ارزش سهام عدالت در دومین روز معاملاتی هفته جاری به روند منفی بازگشت و با کاهش همراه بود. در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت درمقایسه با اولین روز معاملاتی در هفته جاری با کاهش همراه بود و ۰.۴ درصد (۴۴هزار تومان) افت کرد و ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی و یک میلیون تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۱ میلیون و ۵۶هزار تومان و ۲۰ میلیون و ۸۲۵هزار تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۶۳۳هزار تومان رسیده است.

سود سالانه سهام عدالت

یکی از جدیدترین اخبار مرتبط با سهام عدالت، نحوه واریز سود سالانه این سهام به حساب اشخاصی است که مدیریت غیرمستقیم سهام خود را انتخاب کرده‌اند. سهامدارانی که مدیریت غیرمستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده بودند، با شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سروکار دارند. اما روز گذشته، سامانه سهام عدالت اعلام کرد که: بنا بر اطلاعیه وزارت امور اقتصادی و دارایی ضروری است سهامداران سهام عدالت که روش «غیرمستقیم» را انتخاب کرده‌اند، جهت برخورداری از منافع آزادسازی سهام عدالت، نسبت به ثبت نام و احراز هویت از طریق سامانه سجام یا از طریق دفاتر خدمات الکترونیک اقدام کنند تا شرایط واریز سود در سال آینده برای آنها فراهم شود. 

اما سود سال ۱۳۹۸ از چه طریقی برای سهامداران عدالت واریز خواهد شد؟ طبق مصوبه شورای عالی بورس در مورد نحوه پرداخت سود سال مالی ۱۳۹۸، سهام متعلق به سهامداران مشمول سهام عدالت به اطلاع می‌رساند طبق مصوبه ۲۲ مهر ۹۹ شورای بورس، سود سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر متعلق به سهامداران مشمول سهام عدالت برای سال ۹۸ نسبت به مشمولانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند، به حساب‌های معرفی شده توسط سرمایه‌گذاران و برای مشمولانی که روش غیرمستقیم را برگزیده‌اند، به حساب شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در هر استان پرداخت می‌شود.

کارت اعتباری سهام عدالت

باوجود توقف در فروش سهام عدالت، اعطای کارت اعتباری به مشمولان آن هنوز در جریان است و تا اواسط آذرماه به دارندگان سهم عدالت اختصاص داده خواهد شد. طبق گفته بسیاری از مشمولان سهام عدالت، وجه حاصل از فروش سهام به حساب بسیاری از آنان واریز نشده یا در صورت واریز، مبلغ ناچیزی به حساب آنان واریز شده است. از سوی دیگر بسیاری از اقشار جامعه که دارنده سهام عدالت هستند، به پول آن احتیاج داشته و حال که فروش سهام عدالت متوقف شده، اعطای کارت اعتباری با وثیقه سهام عدالت راهکاری برای حمایت از مشمولان است و کارت‌های اعتباری سهام عدالت که قرار بود در پایان آبان ماه به دست سهامداران برسد به دلیل مشکلاتی اعم از منفی بودن بازار تا نیمه آذرماه به دست صاحبان خواهند رسید.

پربیننده ترین زمان اعطای کارت اعتباری سهام عدالت مشخص شد سقوط آزاد ارزش پالایش یکم/ گرفتاری خریداران پالایش یکم در منجلاب ناهماهنگی‌ها اوضاع بورس از این بدتر می‌شد؟ ارزش سهام عدالت من (۱۴ آبان ماه) صنعتی بهشهر: «روغن خام نداریم؛ تولید متوقف شد!»

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سهام عدالت بورس بازار سرمایه بازار سهام سهام عدالت متوفیان ارزش سهام عدالت فروش سهام عدالت کارت اعتباری سهام عدالت تغییر شماره شبا سهام عدالت ارزش سهام عدالت من سهام عدالت جاماندگان آزادسازی سهام عدالت وام سهام عدالت سهام عدالت من شماره شبا سهام عدالت وضعیت بورس وضعیت بورس امروز سهام عدالت ارزش سهام عدالت فروش سهام عدالت انتخاب کرده سهام عدالت کارت اعتباری سود سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۵۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در این منطقه سال گذشته به حدود ۷ هزار میلیارد ریال رسید.

محمدرضا عابدانی، مدیر شرکت ملی پخش فرآوده های نفتی منطقه خراسان جنوبی امروز ۵ اردیبهشت در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: با فروش مرزی فرآورده‌های نفتی که طی سال گذشته در ماهیرود انجام شد حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان به خزانه دولت واریز شد.

وی با بیان اینکه در نتیجه اقدامات مفید در این مرز، بیش از ۲۵ میلیون لیتر فروش مرزی فرآورده‌های نفتی تحقق یافته است، افزود این میزان ضمن انتفاع مرزنشینان و رونق بازارچه‌ مرزی، سهم بسزایی در کاهش قاچاق و عرضه خارج از شبکه سوخت داشته است.

وی تصریح کرد: از محل فروش یاد شده بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال به عنوان حق‌العمل سازمان همیاری‌های شهرداری استان پرداخت شده که در جهت تقویت بنیه مالی شهرداری‌ها و سایر مصارف مالی در سطح استان هزینه خواهد شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی اضافه کرد: با آغاز محاسبه میزان سوخت خروجی بر اساس باک پر در مرز ماهیرود، علاوه بر جلوگیری از قاچاق در مرز، کنترل باک کامیون‌ها تسهیل شده و در حداقل زمان ممکن، کار کامیون‌های صادراتی در زمینه کنترل و نظارت بر سوخت خروجی از طریق باک بررسی و بر اساس قیمت شناور مرزی غرامت به حساب خزانه واریز می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی
  • آغاز فروش تاکسی برقی از امروز در تهران | دارندگان تاکسی فرسوده تسهیلات می گیرند
  • فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • واریز پول؛ دقیقا یک روز پس از فروش پرسپولیس
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • فیلم/ اعلام ارزش سهام استقلال و پرسپولیس
  • خریداران پرسپولیس و استقلال تا فردا باید 10 درصد پول را واریز کنند
  • مبلغ کل فروش بلوک سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد