Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی 5 هزار و 633 نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید 19 بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ثابت شده که 4 هزار و 525 نفر از آن‌ها بعد از بهبود از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی به کووید 19 از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی 29 هزار و 524 مورد بوده است که 398 مورد از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به 35 هزار و 157 نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر 645 نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید 19 و یا مشکوک بودن بستری هستند که 45 مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید 19 و همچنین مشکوک 16 هزار و 149 نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا 853 نفر جان خود را از دست داده‌اند که هشت نفر از آن‌ها جزو آمار روزانه بوده‌اند.

اشغال 700 تخت بیمارستانی توسط بیماران کرونایی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان؛ فتح‌الله حقیقی در تشریح آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در سطح استان با بیان اینکه 150 شهر کشور در وضعیت قرمز قرار دارند و شهرستان‌های زنجان، ابهر و خدابنده نیز در استان زنجان در وضعیت قرمز قرار دارند، افزود: بر اساس تجربه‌ای که در شهرستان خرم‌دره داشتیم با اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای و رعایت مردم و اصناف دیدیم که آن شهرستان از وضعیت قرمز خارج شد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان زنجان گفت: نزدیک به 700 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و تا به امروز 850 نفر بخاطر ابتلا به این ویروس منحوس در استان جان باخته‌اند و این آمارها بیانگر آن است که اگر شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت نشود باید منتظر حوادث تلخ تری باشیم.

مقام عالی استان زنجان ادامه داد: اگر طی این دو هفته مردم رعایت اصول بهداشتی را جدی بگیرند قطعا شاهد کاهش تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا خواهیم بود.

استاندار زنجان به نمونه برداری و یا بستری شدن بیش از 16 هزار نفر از شهروندان استان بخاطر کرونا در استان اشاره کرد و افزود: هرچقدر زمان تشخیص بیماری سریع‌تر باشد روند درمان و مراقبت موثرتر خواهد بود و در استان نیز از کیت‌های تشخیص سریع بیماری بزودی استفاده خواهد شد.

وی با قدردانی از رعایت اصناف و مردم در روز نخست اعمال محدودیت‌های کرونایی، خاطرنشان کرد: اگر رعایت شیوه نامه‌ها به همین صوت ادامه داشته باشد ممکن است زمان اجرای محدودیت‌ها کمتر از دو هفته هم باشد ولی باید بدانیم رعایت اصول بهداشتی و شیوه‌نامه‌ها نباید مقطعی باشد بلکه تا درمان قطعی ویروس کرونا با جدیت باید رعایت شوند.

در حال حاضر شهرستان‌های زنجان، ابهر و خدابنده در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

همچنین شهرستان‌های خرم دره، طارم، ماهنشان و سلطانیه در وضعیت نارنجی و شهرستان ایجرود نیز در وضعیت زرد کرونا قرار دارد.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان بیماران بستری بستری استاندار زنجان وضعیت قرمز استان زنجان قرار دارند بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۷۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس برزگر از ارائه آمار نهایی سهمیه بگیران بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان خبر داد و اظهار کرد: ۵۵ نفر از جامعه ایثارگری در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۳ در قالب کاروان‌های مختلف اعلامی سازمان حج و زیارت ثبت نام کرده اند.

وی تصریح کرد: سهمیه اعزام به حج تمتع به والدین، همسر و فرزندان شهدا، کلیه جانبازان و آزادگان و همسران ایشان به ترتیب اولویت اعلامی از سوی مرکز تخصیص پیدا کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: بهره‌مندی جامعه ایثارگری از برکات سفر حج و جلب رضایتمندی خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر از مهمترین اهداف اعزام آنها به حج تمتع است.

کد خبر 6086171

دیگر خبرها

  • آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج
  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند
  • مشکلات بازاریان زنجانی به رئیس دادگستری چه بود؟
  • ۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند
  • ۶۷۸ کودک بهزیستی زنجان تحت حمایت حامیان قرار دارند
  • حمایت ۶۲ ایرانی ساکن خارج کشور از ایتام زنجانی
  • کمک ۷ میلیارد ریالی حامیان خارج از کشور به ایتام زنجانی
  • سروده ‌شاعر زنجانی برای غزه/ با عکس کهنه تو به آواز می‌رسد