Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@20:16:08 GMT

افزایش درآمدهای دولت به ۲۸۸ هزار میلیارد تومان

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۶۷۴۷۳

ساعت 24-مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی بودجه سال ۹۹ کل کشور را از حیث منابع و مصارف بودجه و بخش های مختلف آن را بررسی کرد و طی آن نوشت: درآمدهای پیش‌بینی شده دولت در سال ۹۹ از حدود ۲۶۱۰ هزار میلیارد ریال (در لایحه بودجه) پس از اصلاحات مجلس شورای اسلامی به رقم ۲۸۸۷ هزار میلیارد ریال افزایش یافت

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، دفتر مطالعات مالی عمومی و توسعه مدیریت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با عنوان «بودجه سال ۱۳۹۹ از لایحه تا قانون» آورده است: منابع عمومی دولت در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ معادل ۴۸۴۵ هزار میلیارد ریال بود که پس از اعمال تغییرات در مجلس شورای اسلامی افزایش یافته و به رقم ۵۷۱۰ هزار میلیارد ریال رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش افزود: درآمدهای پیش‌بینی شده دولت در سال ۱۳۹۹ از حدود ۲۶۱۰ هزار میلیارد ریال (در لایحه بودجه) پس از اصلاحات مجلس شورای اسلامی به رقم ۲۸۸۷ هزار میلیارد ریال افزایش یافت (۲۷۷ هزار میلیارد ریال افزایش نسبت به رقم لایحه). واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای نیز با ۸۶ هزار میلیارد ریال افزایش معادل ۱۰۷۴ هزار میلیارد ریال مصوب شد.دفتر مطالعات مالیه عمومی و توسعه مدیریت مرکز پژوهش‌های مجلس عنوان کرد: ردیف واگذاری دارایی‌های مالی از رقم ۱۲۴۷ هزار میلیارد ریال (در لایحه بودجه) به میزان۵۰۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت. شایان ذکر است بخش قابل توجهی از این افزایش (حدود ۴۲۰ هزار میلیارد ریال) به‌دلیل انعکاس برداشت از صندوق توسعه ملی (که در تبصره «۴» مجوز آن اخذ شد)، در منابع و مصارف قانون بودجه سال ۱۳۹۹ است.بر اساس این گزارش، با نگاهی دقیق‌تر به منابع بودجه سال ۱۳۹۹ در بخش منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای (عمدتاً منابع حاصل از صادرات نفت) می‌توان دریافت که پیش‌بینی منابع در قانون بودجه با همان فروض موجود در لایحه (مبنی ‌بر صادرات ۱ میلیون بشکه و قیمت نفت ۵۰ دلار) برآورد شده است. با توجه به میانگین فروش نفت در یک‌سال گذشته، از این محل بودجه کشور با کسری قابل توجهی همراه خواهد بود

براساس این گزارش، تحقق منابع حاصل از مولدسازی دارایی‌های دولت به مقدار تعیین شده در قانون بودجه سال ۱۳۹۹، با توجه به عملکرد بسیار پایین ردیف‌های مشابه پیش‌بینی شده در قوانین بودجه سال‌های گذشته و عدم تغییر قابل توجه در قوانین و ساختارهای مرتبط با موضوع مولدسازی دارایی‌های دولت، دور از انتظار است.

دفتر مطالعات مالیه عمومی و توسعه مدیریت مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد که مصارف عمومی دولت در مجلس شورای اسلامی حدود ۸۶۵ هزار میلیارد ریال افزایش یافت و معادل ۵۷۱۰ هزار میلیارد ریال به تصویب رسید. اعتبارات هزینه‌ای هم با افزایشی معادل ۶۸۸ هزار میلیارد ریال نسبت به لایحه بودجه، به رقم ۴۳۶۰ هزار میلیارد ریال رسید.گزارش مرکز پژوهش های مجلس حاکی است که اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیز درنتیجه تغییرات اعمال شده در مجلس شورای اسلامی به میزان ۱۷۶ هزار میلیارد ریال افزایش یافت و رقم اعتبارات تملک دارایی‌های مالی بدون تغییر باقی ماند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: هزار میلیارد ریال افزایش یافت مرکز پژوهش های مجلس مجلس شورای اسلامی بودجه سال ۱۳۹۹ لایحه بودجه پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۷۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذوالنوری: زنانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند

مجتبی ذوالنور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که ما در انتخابات گذشته شاهد حضور حدودا ۴۰ درصدی مردم در انتخابات بودیم. به نظر شما در جهت افزایش سرمایه اجتماعی چه کارهایی باید صورت بگیرد، گفت: با همه تلاش‌هایی که دشمنان ما کردند تا مردم را مأیوس کنند و سعی کردند حوادث امنیتی رقم بزنند تا مردم وحشت کرده و پای صندوق نیایند و رسانه‌های بیگانه و ضدانقلاب از ماه‌ها قبل، هزینه کردند که مردم را از حضور در انتخابات مأیوس کنند، اما با همه ناراحتی‌ها و فشارهای اقتصادی که روی دوش مردم است، مشارکتی که به وجود آمد دنیا را به تعجب وادار کرد و این جای خوشحالی است. اما از طرفی ما نباید به این میزان مشارکت راضی باشیم. مشارکت‌های ما باید در سطوح بالا باشد.

وی در گفتگو با ایلنا، افزود: این نوع مشارکت نشان می‌دهد که اولا مردم نارضایتی‌هایی دارند؛ دوما وقتی پای صندوق می‌آیند یا رأی سفید می‌دهند، می‌خواهند بگویند من نظام جمهوری اسلامی، کشور، انقلاب و رهبری را قبول دارم،‌ اما شماها را قبول ندارم. معنای رأی سفید این است که شما شایسته نیستید، کم‌کار و بی‌عرضه هستید و خواسته ما را عملی نکردید. لذا باید این موضوع را درک کرده و این مشکلات را رفع کرد؛ به این صورت که ببینیم مردم چرا ناراحت هستند و عامل ناراحتی را از بین ببریم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: فشار اقتصادی روی دوش مردم است، سفره‌شان کوچک شده است. زندگی و معیشت‌شان سخت شده است. این کار دولت و مجلس است که این مسائل و مشکلات را رفع کند و زمینه را برای نشاط، امید به آینده و مشارکت مردم در سرنوشت خودشان آماده کند. مردم ما هم مردم خوبی هستند و اگر این عواملی که باعث ناراحتی‌شان است را مجلس و دولت بتوانند برطرف کنند؛ این مردم همیشه پای کار انقلاب، نظام و کشور بوده‌اند، بار را به دوش کشیده و بهتر از گذشته هم پای کار خواهند آمد. لذا راه رفع دغدغه‌ها درخصوص کاهش سرمایه اجتماعی، ایجاد امیدواری در مردم با زدودن علت‌هایی است که آن‌ها را ناراضی کرده که باید هدف‌گیری مجلس و دولت در این خصوص اتفاق بیفتد.

ذوالنور در پاسخ به سوالی درباره آخرین جزئیات لایحه حجاب و اینکه برخی می‌گویند همین مساله ممکن است باعث کاهش سرمایه اجتماعی در کشور شود، گفت: باید عرض کنم که خیر. این قانون و لایحه حجاب طوری دیده شده که پلکانی است. یعنی کسانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند بلکه رفتار در مورد آنها متنبه‌کننده، ارشادی و اصلاحی است. تندی برخورد با کسانی است که هنجارشکن متعمد هستند. مثل برخی از سلبریتی‌ها و کسانی که می‌خواهند تعمدا با هنجارها، اصول و ارزش‌ها و اعتقادات مردم مقابله کنند و بجنگند.

وی افزود: تفاوت این لایحه با لایحه قبلی آن است که این برخوردها را تفکیک و ملایم کرده است که زمینه اصلاح عیوب و نواقصی که هست، فراهم شود. بچه‌های ما در دامن دشمن نیفتند و دچار عقده نشده و زده نشوند و کار اصلاحی باشد. خود مقام معظم رهبری فرمودند که همه ما نقص داریم. لذا باید با کمک به همدیگر تلاش کنیم تا آن نواقص را برطرف کنیم. چیزی که در قانون حجاب و عفاف دیده می‌شود، جنبه ارشادی و اصلاحی‌اش بیش از داغ و درفشی‌ است که متوجه هنجارشکنان با عناد، عقده، غرض و مرض است.

tags # بی حجاب ، مجلس سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • بودجه ۱۴۰۳ چه زمانی نهایی می‌شود؟
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی از مالیات
  • ببینید| تاجگردون: هیچکس حاضر نیست لایحه عفاف و حجاب را گردن بگیرد /کسی از دولت نمی‌پرسد این چه لایحه‌ای بود!
  • ذوالنوری: زنانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند
  • کاهش درآمدهای مالیاتی به میزان ۸۵ همت در بخش دوم بودجه ۱۴۰۳
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • وزن یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۳