Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان خواربار و کشاورزی (فائو) ملل متحد اعلام کرد: چهارمین محموله از تجهیزات کنترل ملخ صحرایی شامل سم‌پاش را به منظور تقویت ظرفیت ملی ایران برای مقابله با گسترش این آفت مهاجر، دراختیار سازمان حفظ نباتات قرارداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(فائو) در ایران در چارچوب اقدام های بین‌ منطقه‌ای خود در حمایت از کنترل آفت ملخ‌های صحرایی در پنج کشور پاکستان، کنیا، اوگاندا، اتیوپی و جمهوری اسلامی ایران، چهارمین محوله از تجهیزات کنترل آفت را تحویل سازمان حفظ نباتات کشورمان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بیانیه مطبوعاتی دفتر نمایندگی فائو در ایران، این محموله شامل ۲۸ دستگاه سمپاش با کاربرد فرمولاسیون غلظت بسیار کم به ارزش تقریبی دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان است.

 کمک تجهیزاتی مزبور که از سوی دولت جمهوری خلق چین تأمین مالی شده، بخشی از همکاری گسترده‌تر فائو و چین موسوم به «پروژه برنامه مشترک همکاری‌های جنوب-جنوب فائو-چین برای حمایت از اقدام جهانی فائو در زمینه کنترل ملخ‌های صحرایی» است. هدف این پروژه مهار گسترش ملخ‌های صحرایی در کشورهای هدف از طریق به اشتراک گذاشتن فناوری‌های مدرن، تکنیک‌های مؤثر و راه‌حل‌های تأییدشده برای کنترل این آفت است.

فائو  در حال اجرای یک پروژه برنامه همکاری‌های فنی دیگر در ایران به‌منظور کمک به سازمان حفظ نباتات کشور برای مقابله با این آفت مهاجر است. در چارچوب این پروژه، فائو دانش و مهارت‌های فنی و همچنین تجهیزات لازم را برای تشخیص، رهگیری، پایش، گزارش‌دهی و پاسخ‌دهی سریع به ریزش ملخ‌های صحرایی در کشور، در اختیار طرف ایرانی قرار می‌دهد.

به گزارش ایرنا، پارسال در تاریخ ۳۰ بهمن  هجوم ملخ صحرایی توسط دیده بانی سازمان حفظ نباتات کشور در استان‌های جنوبی کشور مشاهده شد و نزدیک به یک میلیون هکتار تحت مبارزه قرار گرفت.

ملخ‌های صحرایی در مسیر حرکت شان تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف‌های هرز را می‌خورند، این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه روز می‌تواند تا ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند.

ملخ صحرایی از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر می‌تواند مهاجرت کند.

این نوع از ملخ‌ها در مسیر عبور خود با تغذیه از سبزینه‌های مختلف جنگل‌ها، باغ‌های میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می‌برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند باعث قحطی در منطقه مورد هجوم می‌شوند.

سال ۹۷ مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۷۵۰ هزار هکتار از ۹ استان جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و خراسان جنوبی عملیاتی شد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: هجوم ملخ های صحرایی مبارزه با ملخ ملخ سازمان حفظ نباتات ملخ های صحرایی ملخ صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۷۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۰ کشور به اسرائیل در رهگیری پهپاد‌ها و موشک‌های ایران

منابع مطلع خبر دادند که آمریکا، انگلیس، فرانسه و اردن در حال کمک به اسرائیل هستند و با پهپاد‌ها و موشک‌های ایران مقابله می‌کنند.

یک منبع آمریکایی نیز اعتراف کرد ۱۰ کشور در حال کمک به اسرائیل برای رهگیری پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی هستند.

همزمان شماری از صدا‌های انفجار که در سوریه شنیده شده ناشی از مقابله پدافند آمریکا، انگلیس و فرانسه است.

خبرگزاری رویترز نیز ادعا کرده که جنگنده‌های اردن ده‌ها پهپاد ایران را در شمال و مرکز آسمان اردن که در راه اسرائیل بودند، هدف قرار داده است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان
  • بازنگری محدوده‌های ترافیکی شهر تهران با مشارکت محققین و پژوهشگران دانشگاهی
  • هرمزگان برای مقابله با قاچاق نیازمند تجهیزات الکترواپتیک است
  • کنترل و مبارزه با آفات و بیماری های فضای سبز شهر یزد
  • لحظه اصابت موشک‌های های ایران به پایگاه هوایی اسرائیل | در این پایگاه چه تجهیزاتی نگهداری می شد؟ | ببینید
  • پرهیز از هرگونه تعجیل بی‌مورد در واگذاری اراضی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین
  • چین تجهیزاتی با کاربرد نظامی به روسیه می فروشد
  • ◄ بازنگری محدوده‌ های ترافیکی شهر تهران با مشارکت محققین و پژوهشگران دانشگاهی
  • برگزاری چهارمین ستاد گیاهپزشکی در راستای بررسی بیماری زنگ زرد گندم
  • کمک ۱۰ کشور به اسرائیل در رهگیری پهپاد‌ها و موشک‌های ایران