Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت:‌با شیوع این ویروس منحوس بارها در ستاد استانی و جلسات مختلف، آمادگی طلاب و نیروهای جهادی برای حضور در بیمارستان‌ها و عرصه‌های مختلف را اعلام کرده‌ام. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، جلسه شورای تبلیغ استان امشب با حضور اعضا اصلی و ابراهیم جلیلی معاون درمان استان با دستور کار بررسی نحوه حضور طلاب جهادی در بیمارستان‌های استان و چگونگی فعالیت آن‌ها تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در این جلسه با تاکید بر اهمیت روحیه‌دهی در بین بیماران اظهار داشت: در برخی از نظریه‌هایی که درباره نحوه درمان بیماری‌ها مطرح شده این طور بیان شده که حتی برخی از بیماری‌های صعب العلاج از طریق تلقین و روحیه‌دهی به بیمار درمان شده است و این موضوع گواه نقش و اهمیت روحیه در روند درمان بیمار است.

وی با گرامیداشت یاد شهدای مدافع سلامت استان و تقدیر از اقدامات کادر درمان، مطرح کرد: با شیوع این ویروس منحوس بارها در ستاد استانی و جلسات مختلف، آمادگی طلاب و نیروهای جهادی برای حضور در بیمارستان‌ها و عرصه‌های مختلف را اعلام کرده‌ام و این آمادگی امروز نیز در بین طلاب به خوبی وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان افزود: در روزهای اول میدان مبارزه با این ویروس، بسیاری از گروه‌ها و نهادها حضوری جدی داشتند که با گذشت زمان، آرام آرام این حضور کم‌تر شد، اما کادر درمانی ما در تمام این مدت با تمام قدرت و توان حضور داشته و دارند و در اینجا است که مجاهدت‌های آنان مشخص می‌شود.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی نیز حضور طلاب در بیمارستان‌ها و خدمت به مردم را فرصتی مغتنم برای طلاب دانست و اظهار داشت: همانگونه که حضور روحانیت در دوران 8 سال دفاع مقدس دارای اثرات فراوانی بود، حضور طلاب در عرصه مقابله با کرونا نیز می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی با بیان اینکه حضور در جبهه و خط مقدم نبرد، جز وظایف طلاب نبود، مطرح کرد: بزرگانی چون آیت الله مدنی(ره)٬ آیت الله فاضلیان(ره) و دیگر بزرگان به همراه بسیاری از طلاب در کنار ارتش و سپاه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حاضر شدند و توانستند با شرکت در جمع رزمندگان و روحیه دهی به آنان، زمینه ساز حرکت عموم مردم به سمت جبهه‌ها باشند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مشاهده حضور طلاب در بیمارستان‌ها، همراهی بیشتر جامعه با کادر درمان را به همراه خواهد داشت، گفت: امکان دارد این حضور مدت زیادی طول بکشد، بنابراین به جهت تداوم حضور طلاب در میدان مقابله با کرونا، بهتر است برنامه ریزی‌ها به گونه ای صورت گیرد که برای نفرات خستگی ایجاد نشود و این راه ادامه دار باشد.

وی با اشاره به نقشه‌های دشمن برای ایجاد شکاف بین روحانیت و مردم، عنوان کرد: همراهی و همگامی مردم و جامعه با طلاب و روحانیون در سال‌های گذشته، اجازه موفقیت به دشمنان را نداده و هر بار آنها را با شکست مواجه کرده است.

در این جلسه حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی معاون تبلیغ حوزه استان نیز گزارشی جامع از نحوه گروه‌بندی‌ها و وظایف هر یک از افراد در قرارگاه جهادی طلاب ارائه کرد و سپس از مسئولان کارگروه‌ها خواست تا به دغدغه‌ها و مشکلات خود در این زمینه بپردازند.

پس از بیان نقطه نظرات چند نفر از مسئولان کارگروه‌ها، جلیلی معاون درمان استان با تقدیر از اعلام آمادگی طلاب برای حضور در بیمارستان و کمک به کادر درمانی، اظهار داشت: در روند درمانی و پیک‌های گذشته شیوع این ویروس، نیاز چندانی به کمک و حضور نیروهای داوطلب در بیمارستان‌ها نبود اما شرایط در پیک سوم متفاوت از دوره‌های گذشته است.

وی افزود: در پیک سوم شیوع کرونا به دلیل افزایش آمار ابتلا و مرگ و میرها، پرسنل درمانی استان با تمام ظرفیت و توان خود در مراکز مختلف در حال خدمت رسانی هستند.

جلیلی با بیان اینکه در شرایط فعلی حضور نیروهای داوطلب و بخصوص طلاب جهادی می‌تواند کمک کار کادر درمان باشد، مطرح کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان، با استقبال از پیشنهاد حوزه علمیه استان برای حضور طلاب در مراکز درمانی، در جلساتی نحوه این فعالیت‌ها را تدوین کرده است.

حجت‌الاسلام سید‌حسن فاضلیان از اساتید حوزه علمیه همدان نیز به حضور خود در بیمارستان اشاره کرد و گفت: در ایامی که پدر بنده در بیمارستان بستری بود، بسیاری از کادر درمان را مشاهده کردم که علیرغم ابتلا چند باره به کرونا بازهم به کار خود بازگشته بودند و با جدیت و قدرت بیشتر در حال خدمت رسانی به بیماران بودند.

وی با بیان اینکه حضور مبلغان در بیمارستان‌ها به جهت افزایش روحیه بیماران می‌تواند اثرگذار باشد، عنوان کرد: دفتری با عنوان نمایندگی ولی‌فقیه در بیمارستان بقیه الله(عج) تهران وجود دارد که وظیفه اصلی آن رسیدگی به مسائل معنوی و روحی بیماران است و حتی در برخی از اوقات به جسم بیماران هم رسیدگی می‌کنند.

77 گروه جهادی دانشجویی در گیلان فعالیت می‌کنندسپاه استان قزوین برای مقابله با کرونا بیش از 800 گروه جهادی را بسیج کرد«رزمایش خدمت» با مشارکت 1000 گروه جهادی در خراسان رضوی برگزار می‌شود

فاضلیان با گلایه از اینکه در دیگر بیمارستان‌ها چنین دفاتری وجود ندارد، اظهار داشت: وجود این دفتر با اثرات خوبی در مسیر درمان بیماران همراه بوده و بنابراین این کار می‌تواند به عنوان الگویی در دیگر بیمارستان‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی تصریح کرد: توجه به بعد معنوی جامعه وظیفه اصلی طلاب است و در این مسئولیت باید بدانیم که نسبت به هر یک از مخاطبان خود از جمله بیماران، پزشکان، پرستاران و همراهان بیماران، باید نسخه‌ای خاص را ارائه دهیم.

در پایان این جلسه نیز مصوب شود تا در جلساتی بین معاونین حوزه علمیه استان و معاونین دانشگاه علوم پزشکی ساز و کار حضور طلاب مشخص شود و از ظرفیت حضور طلاب در مراکز درمانی به بهترین نحو استفاده شود.

 انتهای یپام/741/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمارستان ها حضور طلاب ولی فقیه کادر درمان برای حضور آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۷۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور به تولید واقعی نیاز دارد نه مونتاژکاری!

نماینده ولی فقیه در استان یزد با انتقاد از رویکرد برخی صنایع که فقط به مونتاژکاری می‌پردازند، گفت: کشور به تولید واقعی نیاز دارد، نه مونتاژکاری! - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری صبح امروز در دیدار معاون امور طلاب حوزه علمیه کشور و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه باید طلاب اثرگذار برای جامعه در حوزه‌های علمیه تربیت شود، گفت: باید قدرت تفکر و اندیشه را در تمام مراکز آموزشی از مدارس گرفته تا دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه طلاب خود باید در این زمینه نقش‌آفرین باشند، افزود: طلاب باید با اثرگذاری در مدارس در قالب طرح‌های مختلف، قدرت تدین، اندیشه و تفکر را در دانش آموزان تقویت کنند. 

 ناصری با اشاره به اینکه تولید علم، دغدغه رهبر معظم انقلاب است، عنوان کرد: اینکه مونتاژکاری انجام شود، تولید علم اتفاق نمی‌افتد بلکه تولید علم، ساخت محصول از صفر تا صد با تفکر و اندیشه و استفاده از ابزارهای داخلی است. 

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه اگر دانش آموز و دانشجوی ما متفکر و خلاق بار بیاید، در آینده مدیرانی خلاق خواهیم داشت، یادآور شد: مدیری که در سیستم آموزشی سطحی‌نگرانه رشد کرده باشد، در دوران مدیریت خود با کوچکترین تلاطمی دچار بحران می‌شود و قدرت تصمیم‌گیری برای عبور از مشکلات ندارد. 

وی تصریح کرد: سیستم آموزشی که سطحی نگری را در کودکان ما نهادینه کرده، آنها را به جایی نمی‌رساند و همه از دانش آموزان و دانشجویان گرفته تا طلاب باید آموزش های عمقی ببینند.

ناصری تاکید کرد: القاء تفکر، تدین و تعقل از مواردی است که طلاب باید در آن پیشتاز باشند و در این زمینه با دغدغه پیش بروند. 

وی تصریح کرد: اگر افراد جامعه تفکر و تعقل و تدین نداشته باشند، قدرت تشخیص حق از باطل را نخواهند داشت و در این صورت دشمن می‌تواند به هر شکلی که می‌خواهد بر کشور تسلط یافته و با دروغ پردازی‌های خود، به اهدافش دست پیدا کند. 

امام جمعه یزد بر لزوم کار جدی در دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و گفت: طلاب باید به این دانشگاه ورود کنند، زیرا دانشجویان این دانشگاه، معلمان جامعه هستند و اگر آموزش آنها صحیح باشد، آنگاه می‌توانند شاگردانی تربیت کنند که به واقع آینده‌ساز این کشور باشند. 

حجت الاسلام رفیعی، معاون امور طلاب حوزه علمیه کشور و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این دیدار به بیان آماری از طلاب متاهل، وضعیت سربازی طلاب، شرکت طلاب در جشنواره‌های ورزشی و فرهنگی، جذب طلاب در ارگانها و ... پرداخت.

انتهای پیام/781

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار با اعضای شورای تأمین استان همدان
  • بانک‌ها و بیمارستان‌ها در روز پنج‌شنبه تعطیل نخواهند بود
  • پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در استان در پی درگذشت حاج محمد کیانی
  • طلاب باید به بحث تولید علم ورود کنند
  • کشور به تولید واقعی نیاز دارد نه مونتاژکاری!
  • آماده‌باش شبکه بهداشت و درمان هرمزگان در پی هشدار هواشناسی
  • بیش از ۱۶ هزار همدانی در تعطیلات نوروز به سینما رفتند
  • حمایت دانش آموزان همدانی از عملیات مقتدرانه سپاه
  • ارتش آماده‌تر از همیشه برای دفاع از کشور
  • زوج همدانی ۲ زندانی را آزاد کردند