Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@03:39:40 GMT

وعده کاهش قیمت مرغ از هفته آینده

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۶۷۸۸۸

وعده کاهش قیمت مرغ از هفته آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی در حاشیه بازدید از انبارها و سردخانه های شرکت پشتیبانی امور دام در گفتگو با خبرنگاران در ارتباط با گران شدن مرغ در طول چند روز گذشته  اظهار داشت: متاسفانه به دلیل آزاد نشدن نهاده های دامی در بنادر مرزی و نوسان ارز در مهرماه سال جاری تامین نهاده ها با مشکل مواجه بود و این باعث افزایش در قیمت مرغ و سایر محصولات وابسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اصلاح و بروز رسانی سامانه بازارگاه و آزاد شدن نهاده های دامی اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود از دهم آذر ماه تعدیل قیمت اتفاق بیافتاد و قیمت مرغ کاهش خواهد یافت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی  تاکید کرد: مردم باید در جریان باشند که ظرفیت جوجه ریزی در استان حدود 3 تا 3.5 میلیون قطعه جوجه در ماه است و در سطح کشور این ظرفیت 115 میلیون قطعه می باشد اما متاسفانه در مهر ماه میزان ظرفیت جوجه ریزی با کاهش مواجه شد که نتیجه آن در حال حاضر باعث افزایش قیمت مرغ در بازار شده است.

مهندس فتحی در ادامه به افزایش ظرفیت جوجه ریزی در آبان ماه تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه در آبان ماه جوجه ریزی به حدود ظرفیت تولید رسیده است، امیدواریم با برنامه ریزی و نظارت دقیق تر، قیمت ها کاهش یابد.

وی در ارتباط با وضعیت بازار مرغ منجمد و قیمت این محصول گفت: خوشبختانه ذخیره سازی مرغ منجمد در وضعیت مطلوب قرار دارد و این به دلیل افزایش ظرفیت جوجه ریزی در شهریور ماه می باشد که با ورود به موقع شرکت پشتیبانی دام و خرید مازاد نیاز بازار و ذخیره سازی آن ، امروز می تواند این محصول را با قیمت مناسب وارد بازار کند و ستاد تنظیم بازار، سازمان جهاد کشاورزی را مکلف کرده است تا 800 تن از مرغ منجمد را به بازار عرضه کند که با توجه به شرایط و نیاز بازار، روزانه حدود 50  تا 60 تن و در مواقع ضروی تا 100 تن وارد بازار می شود و نگرانی از بابت عرضه مرغ منجمد وجود ندارد.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: بسیج اصناف و بازاریان قیمت مرغ آذربایجان شرقی کاهش قیمت مرغ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی دلار ارز قیمت دلار خبرگزاری فارس فارس تبریز تخم مرغ جوجه ریزی تبریز نهاده های دامی جهادکشاورزی ظرفیت جوجه ریزی مرغ منجمد قیمت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۷۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۴ درصدی جوجه ریزی در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ حسین لاری کمان گفت: نیمه دوم پارسال جوجه رزی در استان با ۲۲ میلیون قطعه افزایش درمقایسه با دوره مشابه سال قبل از آن، به ۸۹ میلیون قطعه رسید.

وی همچنین گفت: فرودین امسال نیز ۱۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان داشتیم که در مقایسه با فرودین پارسال که ۱۱ میلیون قطعه بود، ۲۶ درصد بیشتر شد.

لاری کمان افزود: تامین و عرضه نهاده باکیفیت که ضریب تبدیل را بالا بُرد و همچنین پشتیبانی از تولیدکننده را، می‌توان عامل این افزایش دانست.

وی، خرید مرغ منجمد با قیمت هرکیلوگرم ۸۴ هزار و ۵۰۰ تومان و برنامه ریزی برای خرید مرغ زنده به قیمت هرکیلوگرم ۵۸ هزار تومان را نیز از اقدامات کمکی، تشویقی و ترغیبی برشمرد.

استان گلستان پس از تهران، تولیدکننده عمده گوشت مرغ مصرفی کشور است.

دیگر خبرها

  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد / احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد | احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد/ احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم
  • طلا و سکه در میانه روز رنگ عوض کرد؛ قیمت جدید طلا و سکه امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تداوم کاهش نرخ ارز و طلا با اقدامات بانک مرکزی
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی در مازندران
  • میزان جوجه ریزی در مازندران از ۱۷ میلیون قطعه گذشت
  • مجوزی برای صادرات دام صادر نشده است
  • افزایش ۲۴ درصدی جوجه ریزی در استان گلستان