Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، هفته گذشته دولت تصمیم گرفت برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا دور جدیدی از تعطیلی گسترده در سراسر کشور را اجرا کند. با  تعطیلی‌ کسب و کارها رییس جمهوری اعلام کرد که مساعدت‌های مالی برای گروهی از مردم در نظر گرفته است. 

این حمایت مالی شامل پرداخت چهارماه کمک هزینه بلاعوض و امکان دریافت وام بانکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مبلغ کمک هزینه ۱۰۰ هزارتومان است که به مدت چهارماه (از ماه جاری تا پایان سال) به حساب ۳۰ میلیون نفر واجد شرایط پرداخت خواهد شد. 

طبق گفته رییس جمهوری برای  ۱۰ میلیون خانواده نیز وام یک میلیون تومانی با بازپرداخت ۳۰ ماهه پرداخت می‌شود. البته دولت پیش از این نیز وام یک میلیون تومانی به ۲۳ میلیون خانوار یارانه بگیر در ۳۰ قسط پرداخت کرد و تا کنون پنج قسط آن از خانوار کسر شده است. 

تا کنون مشخصات دریافت‌کنندگان این کمک‌ها اعلام نشده است اما به طور معمول زنان سرپرست خانوار، کارگران روزمزد که درآمد ثابت ندارند و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در لیست افراد تحت حمایت طرح‌های دولتی قرار دارند. 

اگر برای ۳۰ میلیون نفری که برای پرداخت یکصد هزار تومانی گزینش شده‌اند یارانه نقدی و کمک معیشتی هم پرداخت شود که احتمالا اینگونه خواهد بود پرداختی آنها از بابت یارانه نقدی دولت بین ۲۰۰ تا بیش از ۹۰۰ هزار تومان است.

بر این اساس، برای خانوار یک نفره که ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه نقدی، ۵۵ هزار تومان کمک معیشتی و ۱۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض کرونا دریافت می‌کند در مجموع تا پایان سال هر ماه حدود ۲۰۰ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت خواهد شد.

پربیننده ترین چه کسانی یارانه ۱۲۰هزار تومانی می‌گیرند؟ زمان اعطای کارت اعتباری سهام عدالت مشخص شد ۳میلیون خانواده فقیر ایرانی هیچ تراکنش بانکی ندارند/ مخالفت ضمنی شورای نگهبان با طرح تامین کالاهای اساسی تصمیم مهم درباره دورکاری کارمندان تهرانی/ تعطیلی ۳گروه شغلی در ۴۳شهر بحرانی جزییات پرداخت وام قرض الحسنه یک میلیونی/ بانک‌ها با نصف کارکنان فعالیت دارند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شیوع بیماری کرونا کمک معیشتی تسهیلات بانکی یارانه نقدی وام بانکی کمک معیشتی ویروس چینی کرونا ویروس اخبار کرونا سهام عدالت هزار تومان یک میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۸۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۳ میلیونی مرحله مصاحبه برای استخدام آموزگار!

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار برای سال ۱۴۰۳ امروز دوشنبه سوم اردیبهشت اعلام شد.

متقاضیان پس از دریافت نتیجه آزمون، در صورتی که جزو معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت برای شرکت در مرحله ارزیابی تکمیلی و گزینش (بررسی اسناد و مدارک خوداظهاری، معاینات اولیه پزشکی، بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش و در نهایت فرآیند سنجش و ارزیابی تکمیلی) وزارت آموزش و پرورش باشند، موظفند برای اقدامات بعدی، ۳ روز پس از اعلام نتایج اولیه از سوی سازمان سنجش یعنی از روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت به بعد، با مراجعه به درگاه my.medu.ir بخش جذب و استخدام (کارا) نسبت به اعلام آمادگی جهت حضور در فرایند مذکور و تکمیل اطلاعات نمون‌برگ‌های مورد درخواست، با رعایت مفاد دفترچه آزمون و این اطلاعیه اقدام کنند.
پذیرفته‌شدگان در مرحله اولیه باید در مراحل ارزیابی تکمیلی، معاینات پزشکی و گزینش شرکت کنند.

قرار است ۲۸ هزار نفر از طریق این آزمون برای مدارس ابتدایی استخدام شوند و با اعلام نتایج اولیه تا سه برابر ظرفیت برای مرحله مصاحبه و گزینش معرفی شده‌اند.

طبق مصوبه دولت، سقف هزینه ارزیابی تکمیلی به ازای هر داوطلب، ۱۴۰۰۰۰۰۰ ریال و سقف هزینه بررسی صلاحیت‌های عمومی و سلامت پزشکی ۱۴۵۰۰۰۰۰ ریال به ازای هر داوطلب است.

پیگیری برای تعیین مبلغ دریافتی از پذیرفته شدگان اولیه

پیگیری خبرنگار تسنیم برای بررسی این موضوع که آیا قرار است از پذیرفته شدگان مرحله اولیه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در مجموع سه میلیون تومان برای ارزیابی تکمیلی و معاینات پزشکی دریافت شود؟ نشان داد که قرار نیست از داوطلبان ۳ میلیون تومان دریافت شود و وزارت آموزش و پرورش در حال پیگیری موضوع است، تیمی از این وزارتخانه با دولت مذاکره خواهند کرد تا میزان رقم دریافتی از پذیرفته شدگان مشخص شود.

پیش از این درآمد حاصل از برگزاری آزمون‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش خبر ساز شده بود.

این وزارتخانه برای سال ۱۴۰۳، تعداد ۳ آزمون استخدامی برگزار می‌کند؛ در آزمون استخدامی ویژه شغل آموزگار ابتدایی ۲۸ هزار نفر، در آزمون استخدام دبیر و هنرآموز ۲۴ هزار و ۹۶۱ نفر و در آزمون استخدام مشاغل کیفیت بخش (مشاور، مربی پرورشی، مربی بهداشت و معلم ورزش) ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر استخدام می‌شوند.

با این احتساب آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳، بیش از ۷۲ هزار نفر معلم برای مدارس کشور استخدام می‌کند.

طبق اطلاعات منتشر شده در دفترچه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش، هزینه ثبت‌نام در این آزمون‌ها ۳۶۸ هزار تومان بود و درآمدی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان از محل برگزاری این آزمون‌ها برای وزارت آموزش و پرورش به دست می‌آید.

دیگر خبرها

  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • جریمه 238 میلیونی برای 3 باشگاه
  • جریمه 100 میلیونی برای رایگان کردن بلیت‌فروشی!
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟
  • اعلام جزییات یارانه جدید ۶٠٠ هزار تومانی
  • هزینه ۳ میلیونی مرحله مصاحبه برای استخدام آموزگار!
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه امامی هفت میلیونی شد
  • زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه
  • پرداخت یارانه به کشت پنبه راهکاری برای تحقق خودکفایی