Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@11:08:25 GMT

ترکیه شمال استان «الرقه» را بمباران کرد

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۶۸۷۴۶

ترکیه شمال استان «الرقه» را بمباران کرد

به گزارش افکارنیوز،

ارتش ترکیه با یک هواپیمای شناسایی، مناطق مسکونی پیرامون شهر «عین عیسی» در شمال استان الرقه را بمباران کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از منابع محلی اعلام کرد: «نظامیان اشغالگر ترکیه با یک هواپیمای شناسایی، مناطق مسکونی پیرامون شهر عین عیسی در شمال استان الرقه را بمباران کرد که منجر به وارد آمدن خسارات مالی به چندین خانه و اراضی کشاورزی آنجا شد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری سوریه افزود: «نظامیان اشغالگر ترکیه و مزدوران  آن روستاها، شهرک‌ها و شهرهایی را که اکتبر سال گذشته اشغال کرده بود، پایگاهی برای حملات بی وقفه خود به غیرنظامیان قرار داده است به گونه‌ای که طی این مدت هزاران غیرنظامی از محل زندگی خود آواره شدند و اموال و دارایی آنها به سرقت رفته است.»

دو هفته پیش برخی منابع سوری اعلام کردند که ارتش ترکیه ساخت یک پایگاه نظامی در نزدیکی جاده بین‌‌المللی در شمال غربی شهر «عین عیسی» در شمال استان الرقه در شمال سوریه را آغاز کرده است.

ارتش ترکیه اکتبر ۲۰۱۹ (مهر ۱۳۹۸) پس از بیرون راندن شبه‌نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکا موسوم به «قسد» از این منطقه، بر آن سیطره یافته است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: الرقه سوریه ترکیه بمباران ترکیه سوریه بمباران الرقه شمال استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۸۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است

برخی از فرماندهان ارشد نظامی پاکستان می‌گویند که گروه‌های مخالف دولت این کشور مستقر در افغانستان، منافع اقتصادی اسلام‌آباد را هدف قرار می‌دهند.

فرماندهان نظامی پاکستان این اظهارات را طی نشستی که به ریاست جنرال سید عاصم منیر، رییس ارتش این کشور در مرکز فرماندهی ارتش پاکستان در شهر راولپندی برگزار شده است، بیان کرده‌اند.

ارتش پاکستان در بیانیه‌ای نگاشت این نشست به‌منظور رسیدگی به تهدیدات احتمالی «گروه‌های تروریستی» از خاک افغانستان برگزار شده است.

مقام‌های نظامی پاکستان بدون نام گرفتن از گروه مشخصی گفته‌اند که شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان، امنیت منطقه و جهان را با خطر روبه‌رو می‌کنند.

از دید اسلام‌آباد تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی)، ارتش آزادی‌بخش بلوچستان و داعش گروه‌ تروریستی هستند.

براساس گزارش پاکستان‌تودی، آنان با محکوم کردن حمله اخیر شبه‌نظامیان بر ماشین حامل مهندسان چینی در ایالت خیبر پختون‌خواه و حمله بر یک ماشین حامل غیرنظامیان در ایالت بلوچستان پاکستان گفته‌اند که شبه‌نظامیان به‌عنوان نیروهای نیابتی منافع اقتصادی این کشور، به‌ویژه کریدور اقتصادی چین و پاکستان را هدف قرار می‌دهند.

این در حالی است که پیش از این نیز دولت پاکستان از فعالیت شبه‌نظامیان مخالفش در خاک افغانستان ابراز نگرانی کرده بود.

طالبان تا کنون در مورد این اظهارات واکنشی نشان نداده‌اند، اما پیش از این، مقام‌های این گروه حضور شبه‌نظامیان مخالف دولت پاکستان در افغانستان را رد کرده و گفته بودند که خاک افغانستان بر ضد هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • عملیات نیروهای فلسطینی در کرانه باختری و غزه علیه اشغالگران
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است
  • روز ۱۹۴ طوفان‌الاقصی|بمباران ۳ خانه مسکونی
  • ۷ شهید در بمباران خانه‌ای در جنوب غزه
  • حمله آمریکا و انگلیس به غرب یمن
  • حمله جدید حزب الله لبنان به مرگیلوت در شمال فلسطین اشغالی
  • حمله جدید حزب الله به مرگیلوت در شمال فلسطین اشغالی
  • حملات شدید ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات
  • بمباران شدید بخش‌های مسکونی نوار غزه
  • کاهش قیمت نفت پس از بمباران مواضع رژیم کودکش/ برنت ۹۰ دلار