Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@02:29:58 GMT

حضور زنان روح استقامت را به کالبد جامعه می‌دمد

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۶۸۷۵۴

حضور زنان روح استقامت را به کالبد جامعه می‌دمد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ملیحه ضیایی شامگاه یکشنبه در آیین معارفه دبیر جدید جامعه زینب(س) اصفهان با تاکید بر اینکه زنان نیمی از جمعیت جامعه را دربرگرفته و نقش مهمی در جایگاههای اجتماعی و فرهنگی دارند، اظهار کرد: زنان در مبارزات علیه رژیم ستم شاهی و ۸ سال دفاع مقدس با پیروی از مکتب عاشورا نقشی پررنگ و سرشار از ایثار، اثرگذار و آگاهانه داشته و حماسه‌های فراموش نشدنی آفریده‌اند، زنان برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی به یاری رزمندگان شتافته و با ایثار و فداکاری وصف‌ناپذیر روحیه رزمندگان را تقویت کردند و شاهد رشادتهای رزمندگان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر جامعه زینب(س) اصفهان اضافه کرد: این زنان حاضر بودند در راه آرمانهای خود از عواطف خود چشم پوشی کنند تا جایی که امام خمینی(ره) نقش زنان را پررنگ تر، باارزش تر و پیشقدم نسبت به مردان می‌دانستند، نقش زنان در جامعه در چند برهه تاریخی از جمله نهضت تنباکو، نهضت مشروطه، کشتار فیضیه و قیام ۱۵ خرداد نقش زن‌ها اگر بالاتر از مردان نبود کمتر هم نبود، آنان در میادین مختلف حاضر شدند و به واسطه حضورشان قوت مردان بیشتر و دوچندان می‌شد. 

وی خاطرنشان کرد: در این نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی نقش بانوان از مردان بالاتر بود، در شرایط فعلی هم زنان بسیار تاثیرگذار هستند و فعالیت پررنگی در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و علمی دارند؛ زنان علاوه بر نقش آفرینی در اجتماع به نقش اصلی خود به عنوان همسر و مادر می‌پردازند.

ضیایی تصریح کرد: امروزه مشارکت زنان نسبت به ابتدای انقلاب در عرصه‌های مختلف بیشتر شده است و نقش خود را به خوبی ایفا می‌کنند، رهبر معظم انقلاب در راستای اینکه انقلاب وارد دومین مرحله خودسازی و تمدن سازی شده است فرمودند که باید برای همه اقشار و آحاد  جامعه رسالت خاص خود تعریف شود تا همگان به صورت ید واحده و در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی گام بردارند.

دبیر جامعه زینب(س) اصفهان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه همه امت مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب هستند اما توجه ویژه به حوزه زنان و خانواده به عنوان ارکان پایه باید تعیین شود، نقش پررنگ زنان قابل چشم‌پوشی نیست، به طوری که امام خمینی(ره) فرمودند که اگر زنان انسان‌ساز از ملت‌ها گرفته شود آن‌ها دچار شکست خواهند شد.

وی ادامه داد: نهضت تاثیرگذاری مانند نهضت عاشورا گواهی شایسته بر این موضوع است و در عصر ما حضور زنان در عرصه‌های مختلف مبارزات انقلاب و مبارزه با استعمار روح استقامت را به کالبد اجتماع میدمد، امروز زن مسلمان پرچمدار حق و عدالت در جامعه بوده و در گام دوم انقلاب باید تمدن نوین اسلامی را تا رسیدن به مرزهای مطمئن ظهور باید دنبال کند.

ضیایی در ادامه در بیان اهداف خود گفت: همواره با چراغ راه قرار دادن فرامین گهربار رهبر انقلاب، اهتمام جدی و محکم کار تشکیلاتی خود را با خلوص نیت و تقوا و پرهیز از بازی‌های سیاسی و به دور از سیاست‌زدگی و خود محوری و حرکت در مسیر استوار ولایت و مطابق با منویات رهبر معظم انقلاب و با تعامل سازنده با همه گروه‌ها و نیروهای درون جبهه انقلاب اسلامی، برای پیشبرد اهداف انقلاب و فراهم‌سازی زمینه‌های ظهور آقا امام زمان( عج )گام خواهیم برداشت. 

دبیر جامعه زینب(س) اصفهان تاکید کرد: به منظور توسعه فرهنگ اصیل اسلامی و تربیت زنان زینبی با تفکر ولایی و انقلابی تلاش می‌کنیم از تمامی ظرفیت‌های بانوان ولایی، انقلابی، مومنه، پژوهشگران، دانشجویان، طلاب حوزوی، محققان و تمام دغدغه‌مندان انقلاب و نظام برای احیای جامعه حضرت زینب(س) در تمامی شهرستان‌های استان اصفهان و فعال‌سازی دفاتر در تمامی شهرستان‌ها استفاده خواهیم کرد. 

وی اضافه کرد: در جهت پیشبرد تحقق اهداف جامعه حضرت زینب(س) جوان‌گرایی و سرمایه‌گذاری برای جوانان و تشکیل اتاق فکر و هیات‌های اندیشه‌ورز بانوان برای تربیت مدیران نخبه و موفق برای آینده کشور، جذب نیروهای جوان، انقلاب، ولایی، مستعد و علاقمند به فعالیت‌های تشکیلاتی در دستور کار خود قرارداده و در این راه تلاش خواهیم کرد. 

ضیایی همچنین بیان کرد: در راستای سیاست‌گذاری در جهت پرورش نخبه‌های فرهنگی سیاسی اجتماعی جوانان برای آینده ایران اسلامی نسبت به آموزش کار تشکیلاتی و تلاش برای پرورش مدیران توانمند و انقلابی و موفق با در نظر گرفتن شایسته سالاری و تقویت خودباوری و عزت نفس در بین بانوان و نخبگان جامعه گام برخواهیم داشت.

به گزارش فارس، جامعه زینب(س) یکی از گروه‌های سیاسی اصولگرا در کشور است که جزو نخستین احزاب زنان به شمار می آید و اعضای آن را زنان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ج۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: زنان جامعه اصفهان امام خمینی جامعه زینب س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۸۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام حضرتعالی مایه دلگرمی و اطمینان خاطر جامعه کشتی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، متن پیام به شرح زیر است:

«با سلام و احترام خدمت رهبر معظم و فرزانه انقلاب اسلامی (دامه برکاته)؛

پیام شما در پی قهرمانی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در رقابت های آسیایی قرقیزستان، مایه دلگرمی و اطمینان خاطر جامعه کشتی است.

به عنوان عضو کوچکی از ایران بزرگ اسلامی، برایمان مایه مباهات و افتخار است که توانستیم بار دیگر دل رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و مردم عزیز را شاد کنیم و امیدواریم که با دعای خیر حضرتعالی و مردم شریف، در میادین بین المللی آینده موفق باشیم.»

کد خبر 6081368

دیگر خبرها

  • رویکرد حساب ۱۰۰ امام محرومیت زدایی از جامعه است
  • شادی زائران حرم حضرت زینب از اقدام تنبیهی
  •  چرا در شرایط جنگی گشت ارشاد بازگشت؟
  • عملیات وعده صادق روح تازه‌ای به کالبد مجاهدان طریق القدس دمید
  • صبر و استقامت شهید حجازی در برابر مشکلات ستودنی بود
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • قدردانی جامعه کشتی از رهبر انقلاب
  • پیام حضرتعالی مایه دلگرمی و اطمینان خاطر جامعه کشتی است
  • قدردانی جامعه کشتی از رهبر معظم انقلاب
  • حضور متفاوت زنان پلیس در مراسم رژه ارتش | تصاویر