Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۴۰ از مسئولان بسیج دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور طی بیانیه‌ای ضمن انتقاد از ضعف مدیریتی در این دانشگاه تاکید کردند: دانشگاه فنی و حرفه‌ای سنخیتی با هدف تربیت «پنجه‌های کارآمد» ندارد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ۱۴۰ از مسئولان بسیج دانشکده های فنی و حرفه ای سراسر کشور طی بیانیه ای ضمن انتقاد از ضعف مدیریتی در این دانشگاه تاکید کردند: دانشگاه فنی و حرفه ای سنخیتی با هدف تربیت «پنجه‌های کارآمد» ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  متن این بیانیه به شرح زیر است: محافظه کار نشوید و همواره دانشجو و بسیجی- به همان معنای مثبت و پرخون و پرتپش- باقی بمانید.
امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

دانشگاه فنی و حرفه‌ای با ۱۸۱ دانشکده و تعداد بیش از ۱۸۴٬۱۷۹ دانشجو، بزگترین دانشگاه در سطح کشور است که هدف اصلی آن بفرموده مقام عظمای ولایت" تربیت پنجه‌های کارآمد" برای نقش آفرینی و کمک برای از حرکت نیفتادن چرخ پیشرفت در حوزه صنعت میباشد.

مع الاسف عملکردی که امروز از بدنه مدیریتی بزرگترین دانشگاه کشور دیده میشود، نه تنها سنخیتی با هدف " تربیت پنجه‌های کارآمد" ندارد، بلکه خواسته یا نا خواسته به نوعی کمک به سکولاریزه کردن محیط و ایجاد مانع بر سر راه پرورش عنصر تعهد در کالبد دانشجویان این دانشگاه است.
آقای صالحی عمران! امروز دانشگاه تحت مدیریت جنابعالی هم در سطح معاونین و مدیران ستادی سازمان مرکزی دانشگاه و هم در سطح مدیریتی واحدها، جولانگه مدیرانی گردیده است که تنها به پاس برخی خوش خدمتی‌های سیاسی و نه صرفا بدلیل سبقه‌ی علمی، هدایت امر تعلیم و تربیت را بدست گرفته اند و چنان فضای خشک و دیکتاتوری را در اکثریت واحد‌ها پدید آورده اند که دانشجویان حتی توان بیان خواسته‌های صنفی خود را ندارند چه رسد به اینکه بخواهند در قالب تشکل‌ها یا انجمن‌های صنفی حس مسئولیت پذیری و کار تشکیلاتی را فرا بگیرند.
بنا به فرموده مقام عظمای ولایت" بسیج یعنی آن عنصر دلسوزی که کشور را متعلق به خود و آینده را وابسته‌ی به تلاش خود میداند؛ نگران است، چون صاحبخانه است. اگر در خانه یک شیشه بشکند، ممکن است مهمان‌ها و تماشاکن‌ها خیلی اهمیتی ندهند، اما برای صاحبخانه فرق نمیکند که شیشه‌ی کدام اتاق بوده و نگران میشود؛ صاحبخانه است دیگر. " بسیجیان این دانشگاه با لبیک به این فرمان فرمانده معظم کل قوا، تمام تلاش خود را بر همراهی با روسای واحد‌ها برای حل مشکلات و معضلات و رفع مشکل عمده ارتباط با صنعت انجام دادند، اما متاسفانه بی مهری‌های زیادی را از سوی مسئولین دانشگاه متحمل شدند.
روسای واحد‌ها و معاونین آن‌ها در سال‌های اخیر بنابر توصیه‌های سازمان مرکزی بنای خود را بر برخورد سلبی با هرگونه فعالیت تشکلی و صنفی در سطح دانشگاه گذاشتند تا جایی که با زیرپا گذاشتن آشکار قانون تشکیل، تقویت و توسعه بسیج دانشجویی مصوبه جلسه ۱۷۹ مورخه ۵/۳/۱۳۸۸ شورای اسلامی شدن و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و همچنین سند دانشگاه اسلامی مصوب جلسه ۷۳۵ مورخه ۲۵/۴/۱۳۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی، با کارشکنی و زمینگیر کردن برنامه‌های مصوب بسیج، نقش بسزایی در به انزوا کشاندن بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ایفا کرده اند و حتی در جلسات شورای فرهنگی دانشکده ها، از ورود فرمانده بسیج ممانعت بعمل می‌آورند حال انکه بنا به نص صریح آیین نامه تشکیل شورای فرهنگی دانشگاه مسئول بسیج دانشجویی عضو حقوقی شورای مذکور میباشد.
به راستی اقای دکتر، پویایی بسیج در سطح دانشگاه منافع چه کسانی را در این نهاد علمی به خطر میاندازد که جنابعالی و مدیران زیر دستتان این چنین به مقابله با آن پرداخته اید؟ معاون یکی از واحد‌های مطرح دانشگاه، که هنوز به خود زحمت مطالعه قانون تشکیل، تقویت و توسعه بسیج دانشجویی را نداده، در پاسخ به نامه درخواست همکاری برای برگزاری تریبون ازاد دانشگاه برای حل مسائل صنفی توسط بسیج دانشجویی، برگزاری آنرا فقط مختص انجمن‌های صنفی میداند و با کارشکنی اجازه برگزاری تریبون ازاد را نمیدهد. این تنها مشتی از خروار‌ها مشکلاتیست که شما و مدیرانتان در راه فعالیت‌های بسیج ایجاد کرده اید.
آقای صالحی عمران! تنها جرم بسیج دانشگاه تلاش برای حل مشکلات دانشجویان ارتقای بصیرت سیاسی و ایجاد نشاط سیاسی در محیط دانشگاه بوده است. حال که در دانشگاه تحت امر شما از بیان مطالبات صریح دانشجویان ممانعت بعمل می‌آید، حال ما از شما سوال میپرسیم آیا از وضع رفاهی دانشجویان دانشگاه خبر دارید؟ وضع غذا و خوابگاه دانشجویان شهرستانی چطور؟ به محکمه‌ی وجدان خود رجوع کنید، ایا حاضرید فرزند یا بستگان خود در چنین شرایطی به تحصیل بپردازند؟ آیا حاضرید روز‌ها اغلب غذای بی کیفیت سلف را بخورند و در بعضی واحد‌ها شب‌ها طبخ غذا به عهده خودشان باشد؟ جناب دکتر. دیر یا زود کرونا از سطح کشور رفع زحمت میکند، دوباره دانشجویان شهرستانی به خوابگاه برمیگردند. البته اگر خوابگاهی به آنان داده شود. چون دانشجوی نو ورود کاردانی یا کارشناسی ما مجبور است بعد از یک یا دو ترم بدیلی کمبود اتاق ناشی از عدم مطابقت ظرفیت ورودی و امکانات رفاهی، یا راهی خوابگاه‌های خود گردان با اجاره‌ بسیار بالا شود یا با سکونت در خانه‌ی مجردی، در معرض آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، فساد اخلاقی و... باشد.

آقای صالحی عمران! امروز که اکثر دانشگاه‌ها با رفع تقریبی مشکلات سامانه‌های آموزش انلاین، دسترسی با کیفیتی را برای دانشجویان در این حوزه رقم زده اند، سامانه آموزشی سمیاددانشگاه تحت امر شما هزار و یک درد بی درمان دارد و عملا فاقد بازدهی مثمرثمر آموزشی است. چندین سال است شب انتخاب واحد در سامانه‌ی آموزشی "ناد"، شب عزای دانشجوست، چرا که اگر حتی موفق به انتخاب واحد هم بشود، بعضا بدلیل پرش سیستم باید یک هفته بدنبال تثبیت انخاب واحد باشد و اگر هم که موفق به انتخاب واحد نشود که وامصیبتا. یک ماه در چرخه باطل مدیر گروه، واحد آموزش و سامانه ناد گرفتار خواهد شد. اینکه بسیج دانشگاه بدنبال کمک به حل این مشکل باشد، خدایی نا کرده چه ضرری را به سیستم مدرن مدیریتی! دانشگاه تحت امر شما وارد میسازد؟
اگر بخواهیم مشکلات دانشگاه را یک به یک بشماریم، مثنوی هفتاد منی نوشته خواهد شد که بیان آن روز‌ها زمان خواهد برد. اما جناب دکتر... ذکر این نکته خدمت جنابعالی ضروریست که بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای، با انواع و اقسام تهدید‌ها و توهین‌هایی که توسط جنابعالی و سایر مدیران زیر دست شما و روسا و معاونین واحد‌ها انجام میشود، هرگز علم مطالبه گری مطالبات دانشجویان عزیز دانشگاه فنی و حرفه‌ای را بر زمین نخواهد گذاشت. این مهم را بدانید که دیگر دوران اداره ناکارآمد دانشگاه و پنهان کردن مشکلات مدیریتی به بهانه کمبود بودجه گذشته است و ما ۱۴۰ نفر از فرماندهان بسیج دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای اخطار میدهیم که رفتار جنابعالی و مدیرانتان در قبال بسیج دانشگاه بایستی تغییر کند در غیر اینصورت ما حق پیگیری در مراجع قانونی دیگر را برای حفظ شان و استقلال شجره طیبه بسیج برای خود محفوظ میدانیم. در پایان نظر جنابتان را به این سخن از مقام عظمای ولایت در دیدار با بسیجیان جلب مینمایم:

((انکار بسیج و بی‌احترامی به آن، یا نابخردانه است، یا خائنانه است.))


والعاقبه للمتقین

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خوابگاههای دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای پنجه های کارآمد بسیج دانشجویی دانشگاه تحت دانشکده ها واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۰۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کنفرانس ملی مهارت اردیبهشت سال جاری برگزار می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عرفان خسرویان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از برگزاری نخستین کنفرانس ملی مهارت خبر داد و گفت: اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای سوم و چهارم اردیبهشت ماه در سطح ملی در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای عنوان کرد: در این کنفرانس شخصیت‌های علمی و صاحب‌نظران حوزه مهارت و فنی‌وحرفه‌ای حضور پیدا می‌کنند؛ همچنین در حال حاضر ۲۰۰ مقاله علمی- پژوهشی نیز پذیرش و داوری شده است.

خسرویان به محور‌های این کنفرانس اشاره کرد و گفت: کنفرانس ملی مهارت اشکال مختلفی دارد و بخش خصوصی، حوزه مهارت و فنی‌وحرفه‌ای و اسناد بالادستی برنامه هفتم توسعه و حوزه مهارتی و ذی‌نفعان حوزه دولتی فنی‌وحرفه‌ای و حکمرانی حوزه مهارت محور‌های این کنفرانس است که ان‌شاءالله با حضور وزیر علوم و سایر مقامات کشوری و لشکری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در حمایت از پاسخ قاطع سپاه ایران علیه رژیم صهیونیستی +تصاویر
  • رونمایی از بزرگ‌ترین دیوارنگاره دانشگاهی با موضوع عملیات «وعده صادق» +عکس
  • پورکمالی: عملیات «وعده صادق» تبلور غیرت ملّی و مبیّن پیشرفت‌های فناورانه کشور است
  • رتبه اول جهانی طراحی معماری آینده غذا برای دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس
  • طهرانچی: معاونت فرهنگی باید نقش هدایت‌گری و جهت‌دهی در تربیت عالم داشته باشد
  • لزوم استفاده از ظرفیت مولدسازی اموال مازاد در راستای تأمین تجهیزات مدارس
  • افتتاح ۳ هزار واحد مسکن مهر «مهستان» در اردیبهشت‌
  • نخستین کنفرانس ملی مهارت اردیبهشت سال جاری برگزار می‌شود
  • بیانیه دانشگاه تربیت مدرس در حمایت از عملیات «وعده صادق»
  • اشتغال ۲ هزار دانشجو در دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اهواز / فارغ‌التحصیلان در مدارس سما جذب می‌شوند