Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

غلامحسین خانی در خصوص وضعیت ساخت  مسکن محرومان  استان اصفهان گفت: در تیرماه سال ۹۹ تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان برنامه و بودجه، استانداری و بنیاد مسکن و منقد شد که براساس آن مقرر گردید ۳ هزار واحد مسکونی در قالب تفاهم‌نامه تأمین مسکن محرومان توسط بنیاد مسکن ساخته شود.

مدیرکل بنیاد مسکن اصفهان گفت: در قالب این تفاهم‌نامه سازمان برنامه و بودجه برای هر خانوار ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و بنیاد مسکن برای هر خانواده ۵۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعداد واحد‌های ارزیابی و شناسایی شده در استان تا تاریخ اول آذر ۹۹ بالغ بر ۴ هزار و ۱۲ واحد بوده و در حال حاضر سهمیه درنظر گرفته شده برای استان ۳ هزار واحد مسکونی است.

خانی در توضیح جزئیات تشکیل پرونده متقاضیان گفت: تاکنون پرونده ۲ هزار و ۶۴۲ واحد تشکیل شده است و از این تعداد ۲ هزار و ۲۱۲ واحد به بانک‌های عامل معرفی شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن اصفهان گفت: از میان واحد‌های معرفی شده به بانک حدود ۸۳۰ قرارداد با بانک‌ها منعقد گردیده است.

وی با بیان جزئیات ساخت واحد‌های مسکن محرومان به پی کنی ۸۰۵ واحد اشاره کرد و گفت: تاکنون اجرای فوندانسیون ۶۸۴ انجام شده که از این تعداد ۲۹۸ واحد در مرحله اجرای ستون و ۲۰۸ واحد به مرحله اجرای سقف رسیده است.

خانی در زمینه رقم بلاعوض پرداختی به واجدین شرایط گفت: تا اول آذر ۹۹ بالغ بر ۵۵ هزار و ۲۳۵ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مسکن محرومان بنیاد مسکن مسکن تسهیلات بلاعوض مسکن بنیاد مسکن مسکن محرومان تسهیلات بلاعوض بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۰۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۵۵ واحد مسکن روستایی در گیلان افتتاح می شود

حامد دائمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه استان گیلان در مقاوم سازی خانه‌های روستایی از متوسط کشوری بالاتر است، اظهار کرد: طی چند دهه‌ی اخیر، اجرای برنامه‌ها و اقدامات متنوع توسط نهادهای مختلف از یک سو و روندهای نوگرایی در عرصه‌های اجتماعی- اقتصادی از دیگر سو، زمینه ساز دگرگونی‌هایی در محیط‌های روستایی شده است.

وی با بیان اینکه اثر این دگرگونی‌ها در زیر نظام‌های مختلف روستا از جمله مساکن روستایی خود را متجلی ساخته است، افزود: نیاز روستاها به مسکن مناسب سبب اجرای اقداماتی از سوی ارگان‌های دولتی مرتبط از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی (طرح‌های نوسازی و بهسازی) و طرح نهضت ملی مسکن در روستاها طی چند دهه پس از انقلاب شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان درصد خانه‌های مقاوم در سطح روستاهای استان بر اساس آمارگیری مسکن روستایی معادل ۵۹ درصد اعلام کرد و ادامه داد: این شاخص در کشور ۵۴ درصد است.

وی افزود: در قالب طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای استان و همچنین مقاوم سازی خانه‌های روستایی سهمیه ابلاغی ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به استان تعداد ۲۲۴۷۲ واحد مسکونی می‌باشد که تا کنون تعداد ۲۲۰۵۰ نفر متقاضی واجد شرایط به صورت خود مالکی شناسایی و ۲۱۰۵۳ واحد مسکونی جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی و ۱۴۴۸۹ متقاضی موفق به عقد قرارداد به مبلغ ۲۱,۶۱۰ میلیارد ریال گردیده‌اند که از این تعداد ۵۱۰۷ واحد به مرحله بهره برداری رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان گفت: در دهه گرامیداشت افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تعداد ۹۵۵ واحد مسکن روستایی با اعتباری بالغ بر ۷,۱۵۳ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

وی افزود: از ابتدای دی ماه سال جاری تسهیلات با کارمزد پنج درصد تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان از اعتبار سال ۱۴۰۲ در راستای نهضت ملی مسکن در روستاها به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به استان ابلاغ شده است.

دائمی تصریح کرد: در همین راستا با توجه به همکاری خوب بانک‌های عامل با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان این نهاد انقلاب تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ موفق به کسب رتبه برتر در سطح کشور در شاخص تعداد پرونده‌های انعقاد قرارداد شده با بانک‌های عامل از محل اعتبار سال ۱۴۰۲ مسکن روستایی شد.

کد خبر 6080107

دیگر خبرها

  • پرداخت ویژه به روستاهای هدف گردشگری در استان اصفهان
  • ۹۵۵ واحد مسکن روستایی در گیلان افتتاح می شود
  • تسهیلات مسکن در خوزستان بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است
  • رشد بیش از 300 درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان
  • ۲ هزار واحد مسکن روستایی در مازندران افتتاح شد
  • ساخت ۱۱ هزار مسکن روستایی مازندران در دولت سیزدهم
  • انعقاد ۲۲ هزار قرارداد بانکی در نهضت ملی مسکن خراسان رضوی
  • تعیین محدوده ۱۵۰ روستا در استان اصفهان
  • تشکیل ۳۰ هزار پرونده در طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • نظرآباد و اشتهارد دارای بیشترین بافت فرسوده روستایی در البرز هستند