Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامیاب گفت: زمامی طرح‌های فرهنگی کانون شهید مطهری بابل با خضور بیش از ۱۰۰ نفر اجرا می شد،اما اوضاع بد اقتصاد به همه حوزه‌ها ضربه وارد کرد و مساجد ما خلوت شدند، وجوانان در قلیان سراها با موبایل بازی می‌کنند.

«محمدرضا کامیاب» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، در خصوص طرح شنبه‌های کتاب بیان کرد: هدف ترویج مطالعه برای قشر خاکستری جامعه است، ولی ساماندهی و توجیه و شبکه‌سازی جذابی نداشت و حامی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید مطهری مسجد خراسانی رودگر محله شهرستان بابل افزود: یکی از کارهایی که انجام می‌دهیم تشکیل تیم مسابقه کتابخوانی است، در راستای این طرح طرح های «هر خانه یک هدیه کتاب» به این صورت که کسانی که کتاب داشتند به کسانی که نداشتند هدیه می دادند،اجرا شد که ۱۰۰ جلد کتاب با این طرح وقف کتابخانه مسجد شد‌.

 

کامیاب تصریح کرد: با توجه به فضای غم انگیز کرونا و محدودیت برگزاری برنامه های فرهنگی در مساجد، اعضای کانون فرهنگی هنری شهید مطهری کار خود را در بحث ترویج کتابخوانی ادامه می دهند، پیگیر معرفی کتاب در فضای مجازی هستیم، حدود ۱۰ کلیپ برای ۱۰ هفته تهیه کردیم و پخش کردیم.

 

وی با بیان اینکه در ایام گذشته قبل از شیوع کرونا، مسجد رودگر محله شهرستان بابل به جهت حضور جوان تر ها فعالیت های خوبی در عرصه های فرهنگی هنری داشت و با توجه به شیوع این ویروس منحوس فعالیت این مسجد با محدودیت هایی مواجه شد، اظهار کرد: از سال ۹۲، تیم‌های مختلف در حوزه‌های فرهنگی، هنری، دینی، آموزشی و... 7- ۱۰ نفره دانشجویی و مسجدی در کانون فرهنگی هنری شهید مطهری فعالیت می کنند و اکنون تا مهار کرونا فعالیت این تیم ها بیشتر غیر حضوری شده است.

 

این فعال مسجدی عنوان کرد: یک سری از کتاب ها گران است، اقتصاد کشور ما فلج است ما هر چقدر هم در خصوص کتاب صحبت کنیم طرف در معیشت خود مانده است چه کند.

 

وی یادآور شد: یک زمامی طرح‌های فرهنگی داشتیم بیش از ۱۰۰ نفر را درگیر می‌کردیم، ولی اقتصاد به همه حوزه‌ها ضربه وارد کرد نتیجه این شد که مساجد ما خلوت شدند، فعالان دستشان از نیرو خالی شد، جوانان متاسفانه به جهت کم رنگ شدن برنامه های فرهنگی، در قلیان سرا با موبایل بازی می‌کنند.

 

کامیاب به فعالیت کانون شهید مطهری بابل درحوزه تئاتر و نمایش‌های صحنه ای اشاره کرد و گفت: محرم امسال با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نمایش «سفینه نور» به همت بچه های مسجد خراسانی رودگر محله بابل روی صحنه رفت.

 

وی اذعان کرد: این نمایش با ماجرای مکه تا شام و با جلوه‌های ویژه خاص منشوری از نور با استقبال خوب مردم مواجه شد.

 

این فعال فرهنگی و مسجدی در پایان اظهار کرد: مهم‌ترین چیزی که می‌تواند دلگرمی باشد حمایت مسئولان است، این روزها سربازان جبهه فرهنگی در سنگر مسجد و به صورت خودجوش و بدون چشم داشت در این عرصه فعالیت دارند اما احساس می‌کنم برخی از فرماندهان ما این سربازان را نمی‌بیند در حالی که سربازان نیاز به حمایت دارند.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: شنبه های کتاب اوضاع بد اقتصادی جبهه فرهنگی محرم کرونا تئاتر فرهنگی هنری شهید مطهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۰۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم

معاون سیاست گذاری اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از سیاست‌های مهم دولت در حوزه اقتصاد، نگاه بین بخشی و ایجاد ثبات در برنامه‌ها برای هرچه بهتر شرایط و حمایت از تولید است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید علی روحانی در همایش ملی «اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران» در دانشگاه قم اظهار داشت: ایجاد توازن و تعادل میان مصرف کنندگان و تولیدکنندگان یک ضرورت است، از این طریق هم انگیزه تولیدکننده برای فعالیت بیشتر حفظ می‌شود و هم مصرف کننده می‌تواند محصول مورد نیاز خود را با قیمت مناسب‌تر تهیه کند.

وی افزود: از سیاست‌های مهم دولت در حوزه اقتصاد، نگاه بین بخشی و ایجاد ثبات در برنامه‌ها برای هرچه بهتر شرایط و حمایت از تولید است.

معاون سیاست گذاری اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در همین راستا از تغییر مکرر سیاست‌ها جلوگیری کرده و با کاهش دستورالعمل‌ها به دنبال ایجاد آرامش هرچه بیشتر در فضای فعالیت‌های اقتصادی هستیم، همچنین در این دولت موضوع تسهیل مجوزهای کسب‌وکار با جدیت پیگیری و برای محدود کردن فعالیت‌های غیرمولد تلاش جدی شد.

وی با اشاره به اهمیت مسئله مدیریت نرخ ارز در کشور، ادامه داد: کوتاه کردن فرآیند تامین و تخصیص ارز، موضوع مهم دیگری است که با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود دنبال می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد تامین مالی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی با همکاری بانک‌ها به خوبی انجام شود.

روحانی تاکید کرد: در موضوع رشد اقتصادی و مبارزه با بیکاری وضعیت بهتری از قبل داریم و تلاش می‌کنیم با افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مسیر تحقق شعار سال گام برداریم، البته در این راستا نیازمند مولفه‌های دیگری همچون تامین انرژی مورد نیاز فعالیت‌های تولیدی نیز هستیم.

به گزارش تسنیم، همایش ملی «اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران» در دو نوبت صبح و عصر توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با حضور اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی و برخی مقامات کشوری در دانشگاه قم درحال برگزاری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • دستگیری ۴۰۰ نفر مجرم فعال آزمون سراسری در فضای مجازی + فیلم
  • اختصاص فضای بیشتر به نمایشگاه کتاب با توسعه مصلی
  • معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • شناسایی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • شناسائی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • هنرمندان؛ مشکلات خود را با استاندار در میان گذاشتند