Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روانپزشک درباره اختلالاتی که سلامت روان نوجوانان و جوانان را تهدید می‌کنند، توضیح داد.

به گزارش شریان نیوز،بهزاد قربانی روانپزشک و عضو هیئت علمی پژوهشگاه ابن سینا درباره میزان شیوع اختلالات روانپزشکی در نوجوانان و جوانان اظهار کرد: این اختلالات در نوجوانان و جوانان نسبت به کودکان و سالمندان شایع‌تر هستند به طوری که نوجوانان و جوانان بیشترین تعداد مراجعان به کلینیک‌های روانپزشکی را به خود اختصاص می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قربانی افزود: در جوامعی همچون جامعه ایران که تا حدودی فرهنگ مرد سالاری وجود دارد و ممکن است به طور خواسته یا ناخواسته دختران در خانه، اجتماع و محیط‌های آموزشی مورد کم توجهی قرار بگیرند، به طوری که سلامت روانی یا اجتماعی کامل را نداشته باشند، بیماری‌های روانپزشکی در دختران بیشتر دیده می‌شود.

انواع اختلالات روانپزشکی

او اختلالات روانپزشکی را به سه دسته اختلالات خلقی، اضطرابی و سایکوتیک تقسیم‌بندی کرد و ادامه داد: از جمله اختلالات خلقی می‌توان به انواع افسردگی‌ها (افسردگی ماژور یا شدید، افسردگی تک قطبی (فاز‌های افسردگی و طبیعی) و دو قطبی (فاز‌های افسردگی، طبیعی و شیدایی) اشاره کرد و فوبیا، وسواس، PTSD (اضطراب پس از سانحه)، حملات پانیک و اختلال اضطرابی منتشر (مبتلایان به اختلال اضطرابی منتشر، به طور دائم بدون هیچ علت خاصی از دلشوره و نگرانی رنج می‌برند.)، نمونه‌هایی از اختلالات اضطرابی هستند. اختلالات سایکوتیک هم توهم و هذیان را در فرد به دنبال دارند. اختلالات سایکوسوماتیک (روان‌تنی) هم در نوجوانان و جوانان شایع هستند که از جمله این اختلالات می‌توان به اختلال بد ریختی بدن و تریکوتیلومانیا (وسواس کندن مو‌های بدن) اشاره کرد.

این روانپزشک بیان کرد: خانواده‌ها باید به فرزندان دختر و پسر خود به میزان مساوی توجه کنند و بین آن‌ها فرق نگذارند. در جامعه هم باید حقوق یکسانی را برای هر ۲ جنس قائل شد.

قربانی درباره سندروم پیش از قاعدگی (PMS) یادآوری کرد: علائم این سندروم از چند روز قبل از قاعدگی در دختران بروز پیدا می‌کند که از جمله این نشانه‌ها می‌توان به بدخلقی، عصبی و زود رنج بودن، درد‌های بدنی، احساس سنگینی و رخوت اشاره کرد که این علائم تا حدودی طبیعی هستند و با آغاز قاعدگی فروکش می‌کنند، البته در موارد شدید مراجعه به پزشک برای تسکین نشانه‌ها ضروری است.

منبع: شریان

کلیدواژه: نوجوانان و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۰۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست تیم‌های ملی والیبال نوجوانان و جوانان پسر معرفی شدند

رئیس فدراسیون والیبال ایران در حکمی سرپرست تیم‌های ملی والیبال زیر ۱۸ و ۲۰ سال پسر ایران را منصوب کرد. - اخبار ورزشی -

در راستای سیاست‌های جدید فدراسیون والیبال در خصوص انتخاب و انتصاب سرپرست به صورت مستقیم از سوی رئیس فدراسیون و استفاده و بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت و پتانسیل مدیران بخش‌های مختلف فدراسیون که تجربه و مهارت کافی برای ایفای نقش در این حوزه را دارند و همچنین با عنایت به افزایش چابک سازی ساختار فدراسیون والیبال، ظهر امروز (دوشنبه 27 فروردین) سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال مهدی اسلامی را به عنوان سرپرست تیم ملی نوجوانان پسر ایران منصوب کرد.

در متن ان حکم  آمده است:

«به موجب این ابلاغ به سمت سرپرست تیم ملی والیبال نوجوانان پسر جمهوری اسلامی ایران اعزامی به مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا – بحرین 2024 منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند متعال و بکارگیری تمامی مساعی ارزنده خویش و تعامل با سرمربی تیم مذکور در انجام وظایف محوله موفق و موید باشید.»

گفتنی است، رقابت‌های والیبال قهرمانی زیر 18 سال پسر آسیا از 7 تا 14 مرداد در بحرین برگزار خواهد شد و تیم ایران در گروه C مرحله مقدماتی با چین، تیم دوم غرب آسیا و فیلیپین هم‌گروه است.

در راستای سیاست‌های جدید فدراسیون والیبال در خصوص انتخاب و انتصاب سرپرست به صورت مستقیم از سوی رئیس فدراسیون و استفاده و بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت و پتانسیل مدیران بخش‌های مختلف فدراسیون که تجربه و مهارت کافی برای ایفای نقش در این حوزه را دارند و همچنین با عنایت به افزایش چابک سازی ساختار فدراسیون والیبال، ظهر امروز (دوشنبه 27 فروردین) سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال، مهدی احمدی آذر  را به عنوان سرپرست تیم ملی جوانان پسر ایران منصوب کرد.

در متن این حکم آمده است:

«به موجب این ابلاغ به سمت سرپرست تیم ملی والیبال جوانان پسر جمهوری اسلامی ایران اعزامی به مسابقات قهرمانی جوانان آسیا – اندونزی 2024 منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند متعال و بکارگیری تمامی مساعی ارزنده خویش و تعامل با سرمربی تیم مذکور در انجام وظایف محوله موفق و موید باشید.»

گفتنی است، رقابت‌های والیبال قهرمانی زیر 20 سال پسر آسیا 2024 از دوم تا نهم مرداد در شهر سورابایا اندونزی برگزار خواهد شد و تیم ملی جوانان ایران با تیم‌های چین‌، چین تایپه و قطر در گروه دوم این مسابقات قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «ناآگاهی» بزرگ‌ترین تهدید سلامت روان
  • فراخوان نام نویسی در همایش روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد
  • «ناآگاهی» بزرگترین تهدید سلامت روان است
  • افسردگی شایع‌ترین اختلال روان/ تدوین پیش نویس سند سلامت روان
  • حقیقت جالب درباره تاثیر کار کردن بر سلامت روان که احتمالاً نمی‌دانید
  • سرپرست تیم‌های ملی والیبال نوجوانان و جوانان پسر معرفی شدند
  • تدوین راهنمای درمان و کاهش آسیب اختلالات مصرف مواد افیونی
  • ۷۰ درصد مردم توانایی مراجعه به رواشناس را ندارند / پوشش بیمه‌ای پاسخگوی نیازها نیست
  • انتشار کتابی درباره اختلالات روانپزشکی در جهاددانشگاهی قزوین
  • پارک ها و جنگل ها سلامت روان کودکان را تقویت می کنند