Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان مسئول کارگروه عمران و زیرساخت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: ایجاد گفتمان‌سازی در حوزه‌های مشارکت‌های مردمی، پیشرفت، آبادانی و محرومیت‌زدایی، از جمله مهم‌ترین اهداف این کارگروه است.

علیرضا بازرگان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره اینکه کارگروه عمران و زیرساخت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان به ساخت و اجرای طرح‌های مشارکتی عمران و بهسازی مناطق محروم می‌پردازد، اظهار کرد: در اجرای همه پروژه‌ها، از احصا تا پایان پروژه‌ مردم باید بیشترین نقش و مشارکت را داشته باشند؛ چرا که مشارکت مردم باعث رفع محرومیت در روستاهای هدف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همه فعالیت‌هایی که در راستای محرومیت‌زدایی انجام می‌شود باید در چرخه مردم باشد، یعنی از مردم، با مردم و برای مردم باشد تا موجب شکوفایی و آبادانی روستاها شود، تصریح کرد: فعالیت‌های انجام شده باید موجب راه‌گشایی گفتمان قرارگاهی و زمینه‌ساز امور کارگروه‌های دیگر شود.

بازرگان با اشاره به پروژه‌های مختلفی که طی هفت ماهه امسال توسط کارگروه عمران و زیرساخت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان انجام شده است، یادآور شد: احداث راه‌ روستای چاراویماق به طول ۳.۲ کیلومتر واقع در روستای خیرآباد شهرستان ماه‌نشان، اجرای پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب روستای پری، تامین آب شرب روستای کلیسا در شهرستان ماه‌نشان و پروژه آب‌رسانی و مرمت منابع آب روستاها، از جمله پروژه شهید بیگدلی که شامل ۹ روستا از جمله روستاهای ارقین‌بلاق، غلام‌ویس، سراب، مصرآباد، قزل‌بلاغ، قمچقای، امیرلو و خلیفه قشلاق در دست اجرا است.

این مسئول با یادآوری اینکه همه این فعالیت‌ها که توسط کارگروه‌های مختلف عملیاتی ‌می‌شود باید موجب تقویت گفتمان انقلاب اسلامی و دلگرمی مردم به نظام باشد، ادامه داد: همه پروژه‌ها باید دارای مشخصات فنی و طراحی کامل و با نظارت کامل و با کیفیت بالا اجرایی شوند.

بازرگان با اشاره به اینکه آبادانی روستاها مهم‌ترین هدف این کارگروه است، خاطرنشان کرد: ایجاد گفتمان‌سازی در حوزه‌های مشارکت‌های مردمی، پیشرفت، آبادانی و محرومیت‌زدایی، ایجاد و تربیت هسته‌های جهادی در روستاهای هدف، ایجاد فضای مناسب برای فعالیت جوانان مومن و ... از جمله اهداف کارگروه عمران و زیرساخت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان محرومیت زدایی سپاه پاسداران محرومیت زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۰۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟

 استان سیستان وبلوچستان با اختلاف بسیار بالایی، محروم‌ترین استان ایران شناخته شده است.   به گزارش روزنامه اعتماد، مرکز پژوهش‌های مجلس تصویری از محرومیت در استان‌های کشور را ترسیم کرده است.     در بخشی از این گزارش می‌خوانید؛  مرکز پژوهش‌های مجلس با استفاده از شاخص فقر چندبعدی جهانی و با استفاده از داده‌های پرسشنامه درآمد و هزینه خانوار در سال 1401 تصویری از وضعیت موجود محرومیت در کشور ارایه کرده که بر مبنای آن، استان سیستان وبلوچستان با اختلاف بسیار بالایی، محروم‌ترین استان ایران شناخته شده است.   پس از سیستان و بلوچستان، استان‌های کرمان و خراسان جنوبی بیشترین درصد محرومیت را داشته‌اند و سمنان، اصفهان و قزوین کمترین درصد محرومیت در بین خانوارها را دارا هستند.   مطابق این رتبه‌بندی از وضعیت محرومیت در کشور نزدیک به 30 درصد از خانوارهای سیستان و بلوچستان در محرومیت به سر می‌برند که در مقایسه با سایر استان‌ها، عدد بسیار بالایی است. چرا که مثلا اختلاف سطح محرومیت سیستان و بلوچستان با استانی مانند تهران 28 درصد است!  کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • حکم سنگین علیه دروازه‌بان استقلال چگونه صادر شد؟
  • بیمارستان صحرایی در منطقه محروم «میربگ» دلفان برپا می‌شود
  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • دهمین نشست شورای راهبری برنامه ملی آبادیران برگزار شد
  • اتصال زیست‌بوم فناوری به عرصه آبادانی با «آبادیران»
  • عملیات آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم