Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@06:05:19 GMT

افزایش تورم در انگلیس

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۰۷۵۲

به گزارش ایسنا به نقل از تریدینگ اکونومیکس، همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا در اروپا و انگلیس که منجر به توقف بخش بزرگی از فعالیتهای اقتصادی در این کشور شده، نرخ تورم سالانه این کشور تا پایان ماه اکتبر با ۰.۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه منتهی به ماه قبل به ۰.۷ درصد رسیده است.

این نرخ تورم که بالاترین نرخ تورمی انگلیس در طول سه ماه اخیر محسوب می‌شود، بیش از همه تحت تأثیر افزایش نرخ تورم فرهنگ و آموزش قرار گرفته است که تورم آن به دو درصد در ماه اکتبر افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرخ تورم در بخش حمل و نقل به ۱.۲ درصد رسیده است. بانک مرکزی انگلیس دستیابی به تورم دو درصدی را هدف گذاری کرده است و باقی ماندن تورم در این محدوده کار را برای سیاست گذار در ادامه دشوار خواهد کرد.

هسته تورمی که تغییرات قیمت مواد غذایی و انرژی را به دلیل نوسانات بالای آن در نظر نمی گیرد، تا پایان این ماه با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل خود به ۰.۴ درصد رسیده است. آب و برق با تورم منفی ۱.۳ درصدی و لوارم منزل با ۰.۱ درصد از محرکه های کاهشی تورم بوده اند.

نرخ تورم ماهانه در انگلیس نیز با ۰.۴ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به صفر درصد رسیده است. متوسط نرخ تورم انگلیس در بازه زمانی ۱۹۸۹ تا ۲۰۲۰ معادل ۲.۵۶ درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به ماه آوریل ۲۰۱۵ با ۸.۵ درصد و کمترین تورم نیز مربوط به آوریل ۲۰۱۵ با منفی ۰.۱ درصد بوده است.

نیل بریل، کارشناس ارشد مدیریت دارایی در موسسه پریمیر میتون گفت: در حال حاضر نرخ تورم خیلی مایه نگرانی بانک مرکزی نیست و برعکس هنوز فضای مانور زیادی با توجه به فاصله نرخ تورم از سطح هدفگذاری شده وجود دارد، به نظر نمی رسد تا پایان سال شاهد نزدیک شدن تورم به محدوده دو درصدی باشیم. 

منبع: تابناک

کلیدواژه: رضا ملک زاده چنگیز جلیلوند محدودیت های کرونایی افزایش تورم تورم انگلیس رضا ملک زاده چنگیز جلیلوند محدودیت های کرونایی درصد رسیده نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۰۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی ۱۴ درصد افزایش یافت

آزاد توحیدی رئیس اداره تحقیق و پژوهش اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بارش‌ها در شمال استان نسبت به بلند مدت افزایش چشمگیری دارد و بیشترین افزایش در شهرستان ماکو با ۵۳ درصد رشد است.

وی اضافه کرد: میزان بارندگی ثبت شده در ماکو ۱۹۳.۶ میلی‌متر است که در مقایسه با سال‌زراعی‌گذشته که ۱۲۵.۶ میلی‌متر بوده ۵۴ درصد و نسبت به بلندمدت ۵۳ درصد افزایش دارد.

رئیس اداره تحقیق و پژوهش اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به میزان بارندگی‌ها در جنوب استان، ادامه داد: در شهرستان پیرانشهر حدود ۴۱۴ میلی‌متر بارندگی ثبت شده که نسبت به سال‌زراعی‌گذشته ۳۰ درصد افزایش بارش و نسبت به بلند مدت ۵ درصد افزایش داشته است.

توحیدی افزود: شهرستان سردشت نیز به عنوان پربارش‌ترین شهر استان در سال‌زراعی‌جاری ۶۳۶ میلی‌متر بارندگی داشته که ۸ درصد نسبت به سال‌زراعی‌گذشته افزایش دارد ولی نسبت به بلند مدت زراعی تغییر چندانی برای آن ثبت نشده است.

وی گفت: بارندگی‌ها در مرکز آذربایجان‌غربی، ارومیه ۱۶۶ میلی‌متر است که در مقایسه با سال‌زراعی‌گذشته ۲۸ درصد افزایش و نسبت به بلندمدت نرمال ۳۲ درصد کاهش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • گزارش‌ها از افزایش بهای نفت در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد جهان
  • وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت 50 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت
  • واردات ۸۰۰ میلیون دلاری قطعات موتورسیکلت با رشد ۴۰ درصدی
  • ثبت ۲۴۶ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان غربی
  • رشد ۲.۵ برابری بازرسی های بهداشت محیط
  • میانگین بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • حجم سد زاینده‌رود به ۳۶۸ میلیون متر مکعب رسید
  • فعالان اقتصادی در انتظار اعلام تورم سال ۱۴۰۲