Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@06:32:27 GMT

رقابت کارآفرینان همدانی با تولیدات بازار خارجی

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۱۰۲۲

رقابت کارآفرینان همدانی با تولیدات بازار خارجی

ایسنا/همدان کارآفرینان به علت قابلیت اشتغالزایی از نقش مؤثری در کاهش نرخ بیکاری که از اهداف کلان اقتصادی، اجتماعی دولت‌ها بوده، برخوردار هستند.

امروزه روحیه کارآفرینی به شدت در میان جمعیت جوان کشور در حال گسترش بوده و از طرفی با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی کشور، در حال حاضر توجه به کارآفرینی بیش از پیش حائز اهمیت شده است ضمن اینکه اعمال سیاست‌ کاهش تصدی‌گری دولت کارآفرینی سرمایه گذاران در بخش خصوصی را ضرورت دوچندان می بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارآفرینان پیشگامان تحول، رشد و توسعه اقتصادی هستند که ثمره تفکر، تدبر، اقدامات و مدیریت آنها دستمایه خلق ثروت، بهبود مناسبات اشتغال و تولید می‌شود و اگر قرار است در سالی که با عنوان «جهش تولید» نام گرفته اقدامی ماندگار صورت بگیرد، باید این قشر به عنوان یکی از ستون‌های کلیدی اقتصادی حمایت شوند.

مرکز متالوژی فنی‌وحرفه‌ای شهرستان اسدآباد با نیازسنجی های لازم حدود ۱۰ سال پیش با دو کارگاه متالوژی و جوش در راستای مهارت و آموزش راه اندازی شد. در سال گذشته به همت و پیگیری های مدیرکل اداره آموزش فنی‌وحرفه ای استان، مدیر اداره فنی‌وحرفه ای شهرستان و فرمانداری اسدآباد تصمیم بر آن شد تا با جذب سرمایه گذار و کارآفرین متخصص در بخش خصوصی نسبت به تولید و اشتغال در کنار آموزش توسط این مرکز با ایده و خلاقیتی جدید اقدام شود که در سال «جهش تولید» این امر محقق شد و مرکز تخصصی متالوژی اسدآباد به عنوان یکی از بی نظیرترین مراکز متالوژی غرب کشور توسط یک کارآفرین متخصص در حال حاضر از اواسط مردادماه با تولید دسته های سرامیکی کابینت راه اندازی شده و کارآفرین طرح درصدد است تا با رقابت تولیدات خود با بازار دیگر کشورها عرصه را برای ورود کالای ایرانی به بازار کشور و حتی دیگر کشورهای همسایه رقم زند.

کارآفرین راه اندازی مرکز متالوژی شهرستان اسدآباد با تحصیلات کارشناسی ارشد در رشته مصونیت دارویی(شاخه ای از داروسازی) در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مرکز متالوژی شهرستان اسدآباد برای نخستین بار ریخته گری فشرده و ریخته گری سرامیک را در حال اجرا دارد و در این رابطه دسته های سرامیکی کابینت تولید می کند.

کیانوش احمدی افزود: راه اندازی مرکز متالوژی شهرستان دارای پنج خط بوده که تاکنون سه خط طرح با سرمایه گذاری ۲.۵ میلیارد تومان راه اندازی شده و برای راه اندازی دو خط باقیمانده به اعتباری افزون بر سه میلیارد تومان نیاز است.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی سه خط تولید طرح تاکنون از هیچ تسهیلاتی استفاده نشده و این میزان سرمایه از محل سرمایه گذاری شخصی خود بوده است، تصریح کرد: برای راه اندازی دو خط دیگر پیگیر اخذ تسهیلات لازم از طریق اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان هستیم.

احمدی با اشاره به اینکه در مردادماه امسال مرکز متالوژی شهرستان به عنوان یکی از بی نظیرترین مراکز متالوژی غرب کشور راه اندازی و فعالیت خود را با سه خط تولید و به صورت اولیه با تعداد ۱۰ نفر نیروی انسانی آغاز کرد، افزود: در این مرکز ابتدای امر تعداد ۳۰ نفر را آموزش داده و از بین این افراد تعداد ۱۰ نفر را برای همکاری و کار در مرکز متالوژی گزینش و انتخاب کردیم که با تکمیل طرح توسعه مرکز به تعداد ۲۵ نفر دیگر نیز برای اشتغال در متالوژی نیازمند خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به شعار سال به نام «جهش تولید» طرح تخصصی مرکز متالوژی اسدآباد از نقش مؤثری در آموزش به همراه اشتغال برخوردار خواهد بود، گفت: مرکز تخصصی متالوژی غرب کشور علاوه بر حوزه آموزش در بخش تولید نیز فعال بوده و علاوه بر آموزش، قطعات کوچکی از جنس فلز، سرامیک و تلفیق فلز و سرامیک تولید می کند که از این نوع تولیدات در غرب کشور وجود ندارد.

احمدی ادامه داد: فاز ریخته گری، پرداخت کاری فلزات، رنگ آمیزی قطعات با دو خط مجزا و فاز سرامیک پیشرفته را از جمله پنج فاز مرکز متالوژی شهرستان برشمرد و یادآور شد: در حال حاضر فاز پرداخت کاری، سرامیک پیشرفته و خط اول رنگ آمیزی قطعات فعال شده و در دو فاز باقیمانده نیز باید دستگاه ها نصب جایگزین و نصب شوند.

وی با بیان اینکه با راه اندازی کامل خطوط تولیدات این مرکز متالوژی حدود ۱۰ درصد نیاز بازار کشور را تأمین خواهد کرد و کیفیت محصولات تولید شده توان رقابت با کشورهای خارجی را دارد، یادآور شد: برای فروش داخلی تولیدات هیچ گونه مشکل و دغدغه نداریم و برای صادرات تولیدات خود به دیگر کشورهای اطراف نیز  قیمت تمام شده محصول ما به مراتب برای مصرف کنندگان خارجی پایین تر بوده و توان رقابت با محصولات خارجی را خواهد داشت.

این کارآفرین که خود را اصالتاً نهاوندی معرفی کرد، یادآور شد: در رابطه با بحث سرامیک پیشرفته و طراحی فرمولاسیون طرح یک کار تحقیقاتی یکساله انجام داده ایم که باید از طریق پیگیری با پارک علم و فناوری ثبت اختراع شود.

وی با اشاره به مسئله بیکاری به عنوان یکی از چالش های مهم جوانان خاطرنشان کرد: امروز باید سیاست های کاری را در حوزه ایجاد اشتغال تغییر داد و راه اندازی و توسعه صنایع تولیدی کوچک، خُرد و متوسط و واحدهای تولیدی کوچک را با کمک کارآفرینان و سرمایه گذاران بخش خصوصی مدنظر داشت.

این کارآفرین با تأکید بر اینکه راه اندازی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط کمک بسیاری به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال به ویژه در شهرهای کوچک خواهد کرد، گفت: قطعاً علاوه بر توسعه واحدهای تولیدی مختلف با کمک بخش خصوصی، صیانت از واحدهای تولیدی موجود و حفظ اشتغال راهی برای جهش تولید است.

رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان اسدآباد هم در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با طرح مرکز تخصصی متالوژی فنی و حرفه ای اسدآباد به عنوان یکی از بی نظیرترین مراکز تخصصی متالوژی غرب کشور با سرمایه گذاری و کارآفرینی بخش خصوصی تصریح کرد: این طرح جزء طرح‌های جهش تولید اداره کل آموزش فنی حرفه ای استان و اداره فنی و حرفه ای اسدآباد به شمار می رود.

محمود خزائی با بیان اینکه با فعالیت این طرح تخصصی در مرکز متالوژی فنی و حرفه ای علاوه بر «جهش تولید»، برای نخستین بار جهش مهارت و آموزش نیز شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: از اواسط تابستان امسال فعالیت خود را در طرح فوق آغاز کرده که دو هفته پیش با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان قرار بر افتتاح رسمی طرح فوق بود که به علت وضعیت کرونا افتتاح رسمی آن فعلاً به تأخیر افتاده است.

وی با اشاره به مرکز متالوژی فنی و حرفه ای اسدآباد گفت: مرکز متالوژی فنی وحرفه ای اسدآباد ۱۰ سال پیش در راستای مهارت و آموزش با دو کارگاه متالوژی و جوش راه‌اندازی شد که در سال گذشته   با پیگیری مدیرکل فنی و حرفه ای استان، فرماندار اسدآباد و اداره فنی و حرفه ای شهرستان نسبت به جذب کارآفرین و سرمایه گذار متخصص در راستای آموزش و مهارت توأم با تولید و اشتغال در این مرکز اقدام شد و با این پیگیری ها طرح فوق از اواسط مرداد فعال شده و آماده افتتاح رسمی است.

خزائی با بیان اینکه طرح تخصصی مرکز متالوژی اسدآباد به عنوان یکی ۳۳ طرح ملی استان بوده که برای آن ۲.۵ میلیارد تومان تسهیلات در راستای ارتقاء و به روز رسانی تجهیزات موجود مرکز از طرف استانداری مصوب شده است، یادآور شد: با پیگیری هایی که استانداری، فرمانداری، اداره کل فنی حرفه ای استان و اداره فنی و حرفه ای شهرستان داشته اند، با تصویب این میزان تسهیلات نیاز است کارآفرین طرح فوق نسبت به جذب اعتبار مصوب شده اقدام کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فضا و زیرساخت های لازم را اداره فنی وحرفه ای شهرستان در حدود ۱۴۰۰ متر در مرکز متالوژی به این کارآفرین خلاق به مدت سه سال تا سال ۱۴۰۲ واگذار کرده و در صورتی که طرح فوق در تولید و آموزش در بلندمدت مؤثر واقع شود، این مدت زمان را تمدید خواهیم کرد، گفت: ارزش ریالی این میزان زیرساخت و فضای واگذار شده به کارآفرین و سرمایه گذار برای ترغیب و تشویق کارآفرینان و سرمایه گذاران بخش خصوصی در بحث توسعه اشتغال پایدار و آموزش به همراه تولید و تحقق جهش تولید ۱۰ میلیارد تومان بوده و حدود ۳۰ درصد از تجهیزات نیز مربوط به فنی و حرفه ای است.

به گزارش ایسنا، خلق عرصه‌های کسب و کار نوین نیروهای کارآفرین ماهر و ریسک پذیر را می‌طلبد که در سایه حمایت مسئولان تربیت شده و سکان تحولات اقتصادی کشور را به دست بگیرند و به عنوان تکه حیاتی پازل جهش تولید موجی از رونق تولید را با نوآوری و خلاقیت به ارمغان بیاورند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کارآفرینی کارآفرینان اشتغال شغل سال جهش تولید رونق تولید اقتصاد بیکاری متالوژي سازمان فنی و حرفه ای اداره فنی و حرفه ای شهرستان اسدآباد حرفه ای اسدآباد حرفه ای شهرستان واحدهای تولیدی عنوان یکی میلیارد تومان تخصصی متالوژی حرفه ای استان راه اندازی شد فنی وحرفه ای حرفه ای بخش خصوصی یادآور شد جهش تولید طرح فوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۱۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق تامین امنیت غذایی در کشور با اتکا بر تولیدات داخلی

مقوله امنیت غذایی در شرایط کنونی جهان، به عنوان یکی از مؤلفه‌های امنیت ملی کشور‌ها مطرح است. تولید غذای کشور از مهم‌ترین فعالیت‌ها در همه کشور‌ها است. بر همین اساس تامین امنیت غذایی و تولید غذای سالم، باکیفیت و متناسب با نیاز کشور، جزو استراتژیک‌ترین فعالیت‌های بنیاد مستضعفان است که در سال‌های اخیر با توسعه سرمایه‌گذاری در این بخش، تلاش شده تا امنیت غذای مردم در شرایط مختلف کشور تامین شود و در این راستا تولید شیر و گوشت به عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های غذایی مردم ایران، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شرکت کشت و صنعت و دامپـروری دشت آذر نگین در راستای تامین امنیت غذایی کشور به تولید انبوه شیر و گوشت گوساله می‌پردازد و تامین بخشی از سبد غذایی کشور شامل تولید فراورده هـای لبنـی و پروتئینی، پرورش و نگهداری طیور، زنبور عسل، بخشی از فعالیت‌های این شرکت در حوزه تامین امنیت غذایی است.
عکاس: پوریا ترابی  

دیگر خبرها

  • کمبود تولیدات هنری در زمینه کاهش طلاق ملموس است
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه
  • ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دنبال اثرگذاری در تولید است
  • قیمت تولیدات سایپا در بازار +جدول
  • قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • تحقق تامین امنیت غذایی در کشور با اتکا بر تولیدات داخلی
  • رقابت نابرابر صادرکنندگان با قاچاقچیان زعفران
  • میزان تولیدات کشاورزی دهلران در سال ۴۲۵ هزار تن است