Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، احمد جمالی زاده عصر  یکشنبه در نخستین نشست هماهنگی قرارگاه عملیاتی طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی ستاد مقابله با کرونای شهرستان رفسنجان افزود: این طرح در راستای مبارزه با شیوع کرونا جامع ترین و کامل ترین طرح است.

وی اظهار داشت: اگر طرح شهید سلیمانی به طور کامل در رفسنجان اجرا شود به طور صد درصد در کنترل بیماری کرونا موفق خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان کرد: با اجرای این طرح به طور قطع آمار افراد بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش خواهد یافت.

 وی ادامه داد: کاهش آمار افراد سرپایی و بستری ناشی از بیماری کرونا در رفسنجان طی هفته اخیر نتیجه اجرای بخشی از این طرح در رفسنجان است.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم موفق شویم باید به طور کامل این طرح را اجرا کنیم و همه دستگاه ها پای کار بیایند پیشنهاد کرد: مساجد، هیات های مذهبی و موکب ها در این طرح باید فعال باشند.

جمالی زاده افزود: هفت اقدام مهم را باید در طرح شهید سلیمانی انجام دهیم که شامل تشدید و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی؛ انجام تست های بیشتر برای بیماریابی و حمایت از افراد بیمار در قرنطینه خانگی است.

وی ادامه داد: موضوع بعدی اطلاع رسانی و آموزش به منظور افزایش سطح آگاهی مردم ساکن محله ها است.

وی تاکید کرد: موضوع بعدی حفاظت از گروه های آسیب پذیر از جمله افراد دارای بیماری زمینه ای و سالمندان است.

جمالی زاده همچنین راهبرد بعدی را اعمال محدودیت های کرونایی به صورت هوشمند عنوان و تصریح کرد: این امر را طی ۲ هفته قبل در رفسنجان انجام دادیم و  تا ۸۰ ، ۹۰ درصد توانستیم نتیجه بگیریم.

وی تاکید کرد: تقویت درمان سرپایی از دیگر راهبردهای این  طرح است در این طرح اگر افرادی در منزل دچار علائم کرونا می شوند باید رهگیری شوند و نباید بیماری در آن ها گسترده شود و نبادی تعداد بیشتری از اهالی خانه گرفتار این ویروس شوند، همچنین اگر کسی بیمار شد نباید دیر به مرکز درمانی مراجعه کند که مراجعه دیرهنگام مرگ و میر را افزایش می دهد.

وی با برشمردن کمیته های عملیاتی، مراقبت رهگیری، آموزش همگانی، پایش و نظارت و کمیته عملیاتی محله و منطقه گفت: ما رفسنجان را به ۲ بخش روستایی و شهری تقسیم کردیم در بخش ها نیز برای اجرای طرح محله محور حاج قاسم سلیمانی از همان ابتدا تشکیل کمیته های مقابله با کرونا را با حضور بهورز، دهیار و بهیار داشتیم.

وی گفت: در این طرح رفسنجان را به ۸ منطقه تقسیم بندی کردیم، در هر منطقه کمیته محله ای با حضور مسئول مرکز خدمات جامع سلامت آن محله، یک نفر ناظر از ستاد مقابله با کرونا، یک نفر از بسیج و یک نفر از هلال احمر تشکیل خواهیم داد.

جمالی زاده خاطرنشان کرد: تیم حمایتی تشکیل خواهد شد و  با همکاری کمیته امداد، هلال احمر، هیات های مذهبی و موکب ها در جهت توزیع بسته های اقلام بهداشتی و معیشتی بین اقشار ضعیف و آسیب پذیر انجام خواهد شد.

اقدام کوچک مردم آثار میدانی مثبتی را به دنبال خواهد داشت

فرماندار رفسنجان نیز با اشاره به اینکه مردم بدانند که اگر یک اقدام حتّی کوچکی در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا انجام دهند ما آثارش را میدانی خواهیم دید.

مجید فصیحی هرندی بیان کرد: این طرح مقابله با کرونا به صورت محله محور و با  اهداف کلانِ کنترل و اپیدمی بیماری از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از نیروهای بسیج و داوطلبان مردمی اجرا می شود.

وی ادامه داد: اهداف اختصاصی این طرح هم شامل مواردی از جمله افزایش و رعایت پروتکل های بهداشتی حداقل به میزان ۸۰ درصد در یک ماه و ۹۰ درصد طی سه ماه، کاهش بستری حداقل به میزان ۳۰ درصد در یک ماه و ۵۰ درصد در سه ماه، کاهش مرگ حداقل ۱۰ درصد در یک ماه و ۴۰ درصد در سه ماه، پوشش و حمایتی از گروه های در معرض خطر به میزان ۵۰ درصد در یک ماه و ۹۰ درصد در سه ماه باشد.

وی افزود: برای اینکه ما بتوانیم زنجیره انتقال این ویروس را کُند کنیم و کاهش دهیم در هرجایی که ممکن است این اهداف را دنبال  و رصد کنیم و با این اتفاق میزان افراد سرپایی و به همان میزان بستری و مرگ کاهش می یابد و محلات باید سازماندهی شوند تا این طرح به درستی و با دقت و به سرعت اجرا شود و نتایج خوبی در بر داشته باشد.

آموزش به خانواده ها میزان ابتلا به کرونا را کاهش می دهد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی در راستای کاهش و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا موثر است تأکید کرد: خانواده بخش مهمی است و باید در این طرح به سراغ خانواده ها برویم و به آن ها آموزش و تذکر بدهیم که از دروهمی های خانوادگی پرهیز کنند.

علی اسماعیلی نیز با اشاره به اینکه میزان شیوع گسترده بیماری کرونا در رفسنجان به دلیل برداشت پسته و کارگران و نیز دورهمی های خانوادگی ایجاد شد بیان کرد: اگر فردی در خانواده ای به این ویروس گرفتار بود در خانواده بدون محافظت شخصی حضور پیدا می کرد که موجب می شد سایر افراد خانواده نیزدرگیر این بیماری شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: ما منبع و کارخانه بزرگی از تولید ویروس را در جامعه به راه انداختیم و مردم با رفتارهای غیر بهداشتی خود موجب افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا شدند؛ همچنین سرایت این بیماری ۱۰ برابر شده است.

وی ادامه داد: از ۲ هفته قبل تاکنون مقررات سختگیرانه نسبتاً خوبی در رفسنجان ایجاد شد و به تدریج آمار سرپایی رو به کاهش رفت منتها آمار بستری ها هنوز وضعیت مطلوبی ندارد، ولی روند کاهشی در میزان بستری هم داریم به طوری که از ۲۷ آبان تا به امروز از ۱۲۸ مورد بستری به ۱۰۴ نفر بستری رسیده ایم.

اسماعیلی ندیمی گفت: وضعیت اکسیژن رسانی در بیمارستان رفسنجان مطلوب نبود که با همت مجتمع مس سرچشمه این بیمارستان به تانکر هشت تنی اکسیژن و منبع تولید ۶۰۰ لیتری اکسیژن مجهز و وضعیت اکسیژن رسانی به بیماران بهتر شد.

وی افزود: متأسفانه تعداد زیادی از خانواده ها در این مدت به دلیل ابتلا به کرونا عزادار شدند و این برای ما سخت و دردناک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به سیاست های دنیا که مبنی بر سختگیری، جریمه و رها کردن است گفت: این ها جواب نمی دهد، سختگیری و کمی فشار به جامعه آوردن و سپس اوضاع که کمی بهتر شد رها کردن موجب برگشت پذیری اپیدمی و افزایش میزان ابتلا می شود.

اسماعیلی ندیمی خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم رفتار مردم با برداشته شدن محدودیت ها تغییر قابل توجهی نکند لذا باید در چند ماه پایان سال سخت بگیریم زیرا ممکن است اوضاع در زمستان بدتر از پائیز باشد پس باید این تغییر رفتار را با آموزش در خانواده ها و تذکر ها و هشدارهای لازم پایدار کنیم.

برچسب‌ها کرونا خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان رفسنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان رفسنجان کرونا خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان رفسنجان اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی درصد در یک ماه مقابله با کرونا طرح محله محور خانواده ها جمالی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۱۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدرضا ثبوتی گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، مراسم بزرگداشت شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور فرزندان شهید، در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراسم از ساعت ۹و۳۰ تا ۱۱و۳۰ دقیقه در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • ریزش سنگ در محور سرچشمه/ رانندگان احتیاط کنند
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا