Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالیت های قرآنی کانون های مساجد قم در شرایط کرونا نه تنها کاهش نیافته است بلکه با قوت بیشتری به صورت مجازی و آنلاین برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، با شیوع ویروس کرونا بسیاری از شئونات زندگی فردی و اجتماعی را تحت تاثیر قرار گرفت و سبک های جدید زندگی،شغلی، آموزشی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی پیش روی جامعه بشری قرارگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت های فرهنگی، آموزشی و قرآنی یکی از بخش هایی است که از وضعیت و شرایط کرونایی کم تاثیر نگرفت.

 

برنامه ها، طرح ها و فعالیت های قرآنی در ایام کرونا نه تنها تعطیل نشد بلکه با جدیت بیشتری مورد توجه و پیگیری فعالان در این عرصه قرار گرفت. برگزاری دوره های آموزشی قرآنی و مسابقات قرآن، برپایی نمایشگاه های قرآنی و فرهنگی با رویکرد و در قالب جدیدی در فضای مجازی آغاز شد. هیات ها و بچه های مسجد زمینه برنامه های متنوعی شامل برگزاری مسابقات قرآنی حفظ و قرائت برای گروه های سنی مختلف فراهم آوردند و از مخاطبان خواستند تا از قرائت قرآن فیلم بگیرند و برای شرکت در مسابقات ارسال کنند. تجلیل از نفرات برتر در فضای مجازی و بسیاری فعالیت ها و برنامه هایی که در این قالب انجام گرفت توانست حال و هوای خوبی به فضای قرآنی کشور ببخشد.

 

موسسات و مراکز قرآنی و فعال در این عرصه با تقویت زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری خود تلاش کردند تا بتوانند فقدان دوره ها و کلاس های حضوری را جبران کنند و با بسترسازی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی رضایت مخاطبان را جلب و با توجه به سلایق و علایق آنها برنامه هایی را تهیه و در فضای مجازی بارگزاری کنند.

 

برگزاری مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم به صورت مجازی، برگزاری نمایشگاه های مجازی خوشنویسی با مضامین قرآنی، برگزاری دوره های آموزش حفظ و قرائت قرآن، احکام و سایر فعالیت های قرآنی از برنامه هایی است که این روزها در فضای مجازی رونق گرفته است و مخاطبان می توانند از طریق این فضا و با استفاده از گوشی همراه در دوره های آموزشی قرآنی شرکت کنند.

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز از این قاعده مستثنی نبوده و فعالبت های مختلفی را در این زمینه داشته است. در همین ارتباط گفتگویی انجام داده ایم با حجت الاسلام والمسلمین سعید روحانی مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم.

 

                                                   

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در این خصوص گفت: با توجه به شرایط کرونا فعالیت های کانون ها کمرنگ نشده بلکه با خلاقیت و و استفاده از فضای مجازی با قوت در حال انجام است به طور مثال در بحث تفسیر قرآن تا زمانی که کلاس ها حضوری برگزار می شد 6هزار مخاطب داشتیم اما امروز که به صورت مجازی برگزار می شود 36 هزار مخاطب داریم.

 

وی در ادامه به برگزاري دوره هاي مجازي آموزش مهارت هاي تلاوت قرآن در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم اشاره کرد و افزود: با مشارکت مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها دوره هاي مجازي آموزش مهارت هاي تلاوت قرآن در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم به صورت مجازي و آنلاين برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در خصوص برگزاری جلسات قرآنی، ادامه داد: راه اندازی جلسات قرآن در مساجد پویا و حمایت از فعالیت های قرآنی مساجد از اهداف این دوره هاست.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی تصریح کرد: همچنین جلسه هم اندیشی و هم افزایی با موضوع گسترش فعالیت‌های قرآنی با محوریت نخبگان قرآنی نوجوان و با حضور مدیران قرآنی آستان مقدسه کریمه اهل بیت(س) و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار شد.

پایان پیام/78

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد قرآن کریم کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم فعالیت های قرآنی فضای مجازی صورت مجازی برنامه ها فعالیت ها کانون ها دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۱۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، زهرا آبسوران  افزود: این طرح در شهرهای تکاب، شاهیندژ، پیرانشهر، سلماس، نقده، سردشت، پلدشت، چایپاره، چالدران، براساس تفاهم نامه موجود اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح با هدف آموزش استفاده کودکان و نوجوانان از فعالیت‌های فرهنگی، ادبی هنری و کتابخانه کانون هر هفته به ظرفیت ۲ کلاس در مدارس دولتی اجرا می‌شود و طی اجرای این طرح دانش آموزان ۲ تا سه ساعت در کانون حضور خواهند داشت.

آبسوران اضافه کرد: بیش از ۲٠ هزار کودک و نوجوان عضو کانون پرورش فکری استان هستند و از کارگاه‌های تخصصی و فعالیت‌های عمومی به صورت حضوری و برخط استفاده می‌کنند.

مدیرکل کانون استان به تشریح جزییات و وظایف مراکز و کارشناسان ستادی در طی فرآیند اجرای طرح اشاره کرد و آشنایی کودکان و نوجوانان و والدین با مراکز فرهنگی هنری کانون، کسب تجربه‌های جدید در یادگیری، ترغیب به مطالعه و کتابخوانی و فراهم آوردن زمینه‌ جذب اعضای جدید در مراکز کانون را از اهداف این طرح برشمرد.

 

آبسوران همچنین گفت:  ساخت ساختمان جدید کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان نیز در سلماس اجرایی می شود.

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در آذربایجان غربی
  • جلسات شورای فرهنگ قرآنی باید در صدر فعالیت دستکاه‌ها باشد / قمی: قرآنیان پای کار روز قدس باشند
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • آیات قرآنی در دل و جان شهر
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • ۴۱ متهم فضای مجازی اردستان به مراجع قضایی معرفی شدند
  • توسعه فعالیت‌ های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • ماه مهمانی خدا و تلاوت قرآن در مساجد استان همدان
  • تولیدات و آسیب‌های علم‌گرایی قرآنی در هند