Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@12:43:39 GMT

تردد به تالاب میقان اراک ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۱۹۵۸

تردد به تالاب میقان اراک ممنوع شد

«رضا میرزایی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس مصوبات کارگروه مخاطرات زیست محیطی و مدیریت بحران استان مرکزی و با توجه به احتمال ناقل بودن پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، هرگونه تردد به تالاب میقان ممنوع است.
وی بیان کرد: با توجه به گزارش و پایش‌های صورت گرفته در تالاب میقان اراک مبنی بر تلفات پرندگان، چندین نمونه موجود در منطقه، نمونه برداری شده و با تشکیل نشست هماهنگی، تمهیدات لازم برای پیش بینی شرایط و اقدامات در نظرگرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: محیط بانان و کارشناسان محیط زیست شهرستان‌های استان در خصوص نحوه برخورد با لاشه‌ها آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند و تجهیزات انفرادی و بهداشتی آنها نیز تامین شده است.

میرزایی عنوان کرد: در پی پایش‌ها و گزارشات چند روز اخیر، تلفات در این تالاب در حدی نیست که اقدام به جمع آوری لاشه‌ها در سطح وسیع صورت گیرد و شرایط به طور کامل تحت کنترل است.
وی افزود: این تالاب تجربه تلخ شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را در سال ۹۵ دارد که در آن سال بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ لاشه پرنده از سطح تالاب جمع‌آوری شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اضافه کرد: سال ۹۶ نیز این بیماری در کمین تالاب میقان و پرندگان بود و در سال ۹۷ و ۹۸ نیز هیچ موردی از وجود این بیماری مشاهده نشد.
میرزایی توصیه کرد: مردم و گردشگران تا اطلاع ثانوی از حضور در تالاب میقان خودداری کرده و در صورتی که با لاشه پرندگان مواجه شدند، از دست زدن به آن خودداری کرده و مراتب را به دامپزشکی و محیط زیست اعلام کنند تا دفن و امحای لاشه به صورت بهداشتی توسط نیروهای آموزش دیده صورت گیرد.

تالاب کویری میقان اراک در ۱۵ کیلومتری شمال شرق اراک واقع شده و به عنوان یکی از زیستگاه‌های مهم کشور است که دارای ۱۴۰ گونه پرنده است.
دریاچه فصلی آن علاوه بر نقش محوری در حوزه تنوع زیستی، اثرات مستقیم در مهار کانون‌های تولید شن، نمک و آلایندگی هوای اراک دارد.
کنگر، خوتکا، اردک نوک پهن، فلامینگو، غاز خاکستری، هوبره، تنجه، حواصیل، اردک سبز از جمله پرندگان مهاجر استان مرکزی هستند.
درنای خاکستری از گونه‌های خاص و مهم تحت حمایت بین‌المللی است که تالاب میقان هر ساله با آغاز فصل سرما میزبان کوچ موقت این گونه ارزشمند است.
تالاب کویری میقان اراک در مجموع ۲۵ هزار هکتار وسعت دارد که سطح آبگیر آن ۱۰ تا ۱۲ هکتار برآورد می‌شود.

برچسب‌ها آنفولانزای پرندگان اراک استان مرکزی تالاب میقان اراک آنفولانزای فوق حاد پرندگان یگان حفاظت محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آنفولانزای پرندگان اراک استان مرکزی تالاب میقان اراک آنفولانزای فوق حاد پرندگان یگان حفاظت محیط زیست آنفولانزای پرندگان اراک استان مرکزی تالاب میقان اراک آنفولانزای فوق حاد پرندگان یگان حفاظت محیط زیست اخبار کنکور تالاب میقان استان مرکزی میقان اراک محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۱۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور

پلیس راه کشور با صدور اطلاعیه‌ای از محدودیت‌های ترافیکی از روز چهارشنبه ۳۰ فروردین تا شنبه ۰۱ اردیبهشت ماه در جاده‌های شمالی کشور خبر داد.

۱- تردد موتورسیکلت:

تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲۰۰ ظهر روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ الی ساعت ۰۶۰۰ روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ از محور‌های کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع می‌باشد.

تبصره- تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

۲- محور کرج – چالوس:

الف ـ تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج- چالوس کماکان ممنوع می‌باشد.

ب ـ روز جمعه مورخ ۱۴۰۳ /۰۱/۳۱ ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه در به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

- از ساعت ۱۴۰۰ آزادراه تهران ـ شمال اعمال محدودیت تردد برای خودرو‌های به مقصد چالوس انجام می‌شود.

- از ساعت ۱۵۰۰ ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد بصورت کامل.

- از ساعت ۱۷۰۰ از مرزن آباد به سمت تهران یک‌طرفه اجرا می‌گردد. (شمال به جنوب)

- از ساعت ۲۴۰۰ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.

- تردد از مسیر جاده قدیم کرج ـ چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد می‌باشد.

تبصره: تردد از مسیر جاده قدیم کرج ـ چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودرو‌هایی که قصد عزیمت به چالوس در روز‌های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۲۰۰ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع می‌باشد.

۳- محور هراز:

الف- تردد کلیه تریلر‌ها ازمحور هراز کماکان ممنوع می‌باشد.

ب- تردد کلیه کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲۰۰ الی ۲۴۰۰ روز چهارشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ و همچنین از ساعت ۰۶۰۰ الی ۲۴۰۰ روز‌های پنجشنبه و جمعه تاریخ‌های ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ و ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ از محور هراز ممنوع می‌باشد.

ج- در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مأمورین پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی روز جمعه تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.

*ملاحظات*

۱ـ مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با شماره تلفن ۱۲۰ و ۸۸۲۵۵۵۵۵۵ (ده خط) به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و امداد رسانی احتمالی به هموطنان عزیز کشورمان میباشد. 

۲ـ در سایت www.rahvar ۱۲۰.ir آخرین اطلاعات ترافیکی قابل دسترس می‌باشد.

۳ـ شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور می‌باشد.

۴ـ در سایت www.۱۴۱.ir آخرین اطلاعات ترافیکی قابل دسترس می‌باشد.

منبع: خبرگزاری پلیس

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور
  • راه اندازی پویش حفاظت از محیط زیست
  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • بازگشت فلامینگو ها پس از چند سال به تالاب گاو خونی
  • تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود
  • بارندگی‌های اخیر جان تازه‌ای به تالاب‌های کرمانشاه بخشید
  • کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب
  • شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده