Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-محققان با استفاده از یکی از دستاوردهای علم شیمی موسوم به چارچوب‌های آلی فلزی یا ماف توانستند ابزار دستکاری ژنتیک ویژه‌ای را برای مقابله با سرطان به درون بدن بفرستند.

 ابزار دستکاری ژنتیک CRISPR/Cas۹ توانسته با ایجاد تغییراتی در دی ان ای سلول‌های سرطانی کارایی خود برای مقابله با سرطان را نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما انتقال این ابزار به درون بدن بدون هشیار کردن تومورهای سرطانی کار ساده ای نیست.

محققان استرالیایی برای حل این مشکل ابزار یادشده را در درون چارچوب‌های آلی فلزی یا ماف مخفی کرده و آن را در درون چای سبز قرار دادند و از این روش برای از کار انداختن ژن‌های کلیدی عامل تکثیر سلول‌های سرطان پروستات استفاده کردند.

این روش ماهیت تهاجمی اندکی دارد و باعث می‌شود به شیوه‌ای ساده و کم هزینه بتوان برای مقابله با سلول‌های سرطانی اقدام کرد. همچنین بدین شیوه می‌توان به سادگی برای انتقال حجم زیادی از ابزار دستکاری ژنتیک CRISPR/Cas۹ به درون بدن اقدام کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد چارچوب‌های آلی فلزی به خوبی ابزار دستکاری ژنتیک CRISPR/Cas۹ را در درون خود جابجا می‌کنند و تنها با استفاده از یک قاشق چای سبز می‌توان برای مقابله با کل سلول‌های سرطان پروستات اقدام کرد. کاهش درد و رنج مبتلایان به این نوع سرطان نیز مزیت دیگر آن است. بررسی‌ها نشان می‌دهد با استفاده از این روش درمانی مقدار سلول‌های سرطان پروستات در بدن بیماران در عرض ۲۴ ساعت تا ۶۶ درصد کاهش می‌یابد.

مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سلول های سرطان برای مقابله سرطان پروستات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۲۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره بین‌المللی پژوهشگاه رویان اعلام شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیست و پنجمین کنگره بین‌المللی پزشکی تولید مثل و بیستمین کنگره فناوری سلول‌های بنیادی، ۷ تا ۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ توسط پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در شهر تهران برگزار می‌شود.

تاکنون بیست و چهار دوره از این کنگره علمی- بین‌المللی که زمینه ساز پژوهش‌های مشترک علمی است با حضور گسترده دانشمندان از سراسر جهان با موفّقیت انجام شده است.

دو کنگره بین‌المللی پزشکی تولید مثل و فناوری سلول‌های بنیادی به زبان انگلیسی و سمینار پرستاری و مامایی به زبان فارسی با امتیاز بازآموزی خواهند بود.

علاقمندان می‌توانند چکیده مقاله‌های علمی خود را تا نیمه اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ به پژوهشگاه رویان ارسال کنند. بهترین مقاله‌ها، پس از داوری نهایی ۱۵ تیرماه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولد فرزند سالم از والدینی با بیماری ژنتیکی + فیلم
  • تولد فرزندی سالم از والدینی با بیماری ژنتیک
  • چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟ (فیلم)
  • هوش مصنوعی در شناسایی منشاء سرطان‌‌‌ بهتر از انسان است
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ چگونه تلفن هوشمند چرخه زیستی را مختل می‌کند؟
  • تجربه ها ؛ ابزار تحقق شعار سال
  • آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره بین‌المللی پژوهشگاه رویان اعلام شد
  • درمان MS با کمک نانومواد ممکن شد