Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، چندین ماه از شیوع کووید ۱۹ در کشور گذشته و دولت طرح‌های مختلف کوتاه‌مدت و بعضاً میان‌مدتی را برای کنترل این ویروس اعمال و در برخی مواقع شاهد اثرات مثبت و کاهش شمار فوت‌شدگان و افراد مبتلا شده و کرونا بودیم‌.

موج اول و سنگین کرونا در نزدیک ایام نوروز به بیشترین میزان خود رسیده و ستاد ملی مبارزه با کرونا در ایام و به‌منظور رفع زنجیره انتقال کرونا در میان مردم طرح‌هایی ازجمله فاصله‌گذاری اجتماعی، تعطیلی مشاغل و غربالگری را آغاز و با جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی به گیلان وضعیت کرونا در کشور و به‌ویژه در استان‌های قم و گیلان رو به بهبودی پیش رفته و نوید روزهای خوب گذشته را می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از کاهش افراد مبتلا شده به ویروس کرونا مسؤولان وزارت بهداشت نسبت به عادی انگاری کووید ۱۹ توسط مردم براثر بازگشایی مسیرها، کسب‌وکار و مشاغل هشدار داده و آن را مثل یک بمب ساعتی تشبیه کردند ولی مردم به این هشدارها بی‌توجه و دیگر مانند روزهای ابتدایی کرونا از آن ترسی نداشته و با آن به‌نوعی کنار آمدند.

هر سه دقیقه یک نفر می‌میرد

همین عادی انگاری در کنار نوع برخی سو مدیریت‌ها منجر شد تا دوباره کرونا در کشور اوج گرفته و میزان کشتار ناشی از آن به ۴۵۰ تن در روز برسد زیرا میزان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پروتکل‌های بهداشتی به زیر ۵۰ درصد رسیده و با کوچک‌ترین تعطیلی مردم بار سفر را بسته و به استان‌های شمالی سفر می‌کردند.

متأسفانه این روزها کووید ۱۹ دوباره بلای جان ایرانی‌ها شده و هرروز در هر سه دقیقه جان یک ایرانی را گرفته و خانواده‌ای را داغدار می‌کند به همین دلیل و به علت جولان افسارگسیخته کرونا در کشور ستاد ملی مبارزه با کرونا بار دیگر محدودیت‌های دوهفته‌ای کرونایی را در سراسر کشور و به امید تکرار روزهای کاهش ابتلا به کرونا در فروردین‌ماه اعمال کرده و تبعه مشاغل بسیاری شهرستان‌های کشور تعطیل اعلام شد.

شناسایی ۶۰ بیمار جدید کرونایی در گیلان

این ابراز امیدواری نه در بین مردم بلکه در بین مسوولان دانشگاه علوم پزشکی هم وجود داشته و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌گوید  

حال حاضر اصناف با تعطیلی واحدهای صنفی خود مشارکت خوبی برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در استان گیلان داشته و ابراز امیدواری کرد با اجرای محدودیت‌های جدید و در خانه ماندن شهروندان شاهد کاهش آمار ابتلاهای روزانه کرونا در گیلان کاهش پیدا کند.

به گفته آبتین حیدرزاده در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ بیمار جدید کرونایی در استان شناسایی و در بیمارستان‌های گیلان بستری شده و مجموع کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های استان به ۴۲۲ نفر برسد.

این مقام مسؤول دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مردم مناطق زرد نارنجی و قرمز گیلان خواست تا از شرکت در دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات غیرضروری در اماکن سرپوشیده خودداری کنند.

یکی از ایرادت این طرح در کنار مزیت‌های آن عدم شفاف‌سازی درست و صریح در خصوص جزئیات چگونگی تردد خودروهایی که محل سکونت و کارشان با یکدیگر متفاوت بوده است و همین امر سبب شد تا در دو روز اول اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان گیلان شده و مردم و کارکنان دچار سردرگمی بسیار شوند.

یقیناً یکی از اهداف اعمال محدودیت‌های کرونایی در کشور کاهش افراد ابتلا شده به این ویروس و قطع کامل زنجیره انتقال است ولی عدم اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع از سوی فرمانداری‌های گیلان در اعلام کارکنان دستگاه‌های اجرایی در خصوص صدور کارت تردد منجر به ازدحام شدید در اکثر فرمانداری‌های گیلان و به‌ویژه رشت شد که می‌تواند محلی مناسب برای انتقال زنجیره کرونا باشد.

بسیاری از مراجعات مردم برای کارت تردد بی‌مورد است

در همین‌ خصوص یکی از شهروندان گیلانی می‌گوید بنده کارمند یکی از یکی شهرستان‌ها و محل زندگیم شهرستان دیگر بوده و برای رفت‌وآمد نیاز به داشتن برگه تردد و اعلام شماره پلاک به پلیس‌راه داشتم ولی به دلیل عدم اطلاع‌رسانی دقیق محل  کار مربوطه به‌صورت جداگانه کارت تردد برای من صادر کرد در حالی روز بعد متوجه عدم اعتبار این کارت‌ها شدم.

یکی دیگر از شهروندان رشتی می‌گوید دولت این‌همه سال از دولت الکترونیک صحبت می‌کند ولی درست درزمانی که باید از این ظرفیت استفاده کند نکرده و این امر منجر به ایجاد ازدحام شدید جمعیت در فرمانداری رشت در دو روز گذشته شده است.

ولی بااین‌حال فرماندار شهرستان رشت بسیاری از موارد مراجعه به فرمانداری برای صدور کارت تردد را بی‌مورد دانسته و می‌گوید برای ترددهای داخل شهرستانی نیاز به دریافت برگ تردد نیست مگر اینکه فرد دارای خودرویی با پلاک غیربومی باشد که در آن صورت با ارائه مدارک و مستندات به پلیس از جریمه جلوگیری به عمل می‌آید.

صدور الکترونیکی کارت تردد

پس از انتشار عکس‌های مربوط به ازدحام شدید افراد در فرمانداری‌های استان به‌ویژه شهرستان رشت و ابراز نگرانی مردم در خصوص احتمال خیز دوباره کرونا در گیلان، جانشین رئیس ستاد مبارزه با کرونا گیلان اعلام کرد از امروز صبح هیچ حضوری توسط مردم در فرمانداری برای دریافت کارت تردد انجام‌نشده و شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت فرمانداری رشت به بخش صدور کارت تردد رفته و پس از انجام مراحل لازم شماره پیگیری خود را دریافت و پس از بررسی‌های ساعت و زمان حضور در فرمانداری را به او اعلام می‌کند.

یکی از مطالبی که مردم و کارکنان دولت با خبرنگاران خبرگزاری فارس در سراسر استان در میان گذاشتند اعمال جریمه حتی با داشتن کارت تردد بوده و به همین دلیل به سراغ محمود قاسم نژاد رفته و علت این اتفاق را از او پرسیده و جانشین رئیس ستاد مبارزه با کرونا گیلان گفت: تمامی افرادی که برای آنان کارت تردد صادرشده است اسامی آنان با هماهنگی‌های صورت گرفته با ستاد ملی مبارزه با کرونا کشور به پلیس اعلام و در صورت اعمال جریمه در دو روز گذشته و یا روزهای آینده رفع اثر خواهد شد.

ولی علیرغم تمامی این موارد اصناف در طی این دو روز همکاری بسیار خوبی با ستاد مبارزه با کرونا برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی داشته و به گفته قاسم نژاد مشاغل یک، دو، سه و چهار در شهرستان‌های قرمز، زرد و نارنجی استان تعطیل و بر اساس مشاهدات موجود مردم و صنوف تا این لحظه نهایت همکاری را داشتند.

بازرسی از ۱۴۲۲ واحد صنفی در گیلان

جانشین ستاد مبارزه با کرونا استان گیلان می‌گوید از روز گذشته تاکنون هزار و ۴۲۲ مورد بازرسی در سطح استان انجام و ۱۴ واحد پلمپ، ۴۳ مراسم عزاداری و ۱۸ مراسم جشن و عروسی لغو و با تمامی خودروهای ورودی به استان برخورد جدی می‌شود به‌طوری‌که در این دو روز سه خودرو توقیف و از ورود سه هزار و ۳۰۰ خودرو به استان و شهرستان گیلان ممانعت به عمل آمد.

البته ناگفته نماند علیرغم گفته جانشین ستاد مبارزه با کرونا در استان گیلان در خصوص لغو محدودیت تردد در شهرهای قرمز بین ساعت‌های ۲۱ الی چهار صبح ولی ارسلان زارع استاندار گیلان در جلسه روز شنبه مبارزه با کووید ۱۹ بار دیگر تردد خودرو در شهرهای قرمز مابین ساعت‌های ۲۱ الی چهار صبح را ممنوع اعلام کرد و باید دید تکلیف آن افرادی که در روز اول آذر به علت اعلام عدم ممنوعیت تردد در این ساعات جریمه شدند چه خواهد شد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: اعمال محدودیت در گیلان کرونا در گیلان پ ستاد مبارزه با کرونا صدور کارت تردد استان گیلان کووید ۱۹ دو روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۲۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران

رئیس پلیس راه استان مازندران از اعمال محدودیت‌های ترافیکی از چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین تا ساعت شش صبح روز شنبه یکم اردیبهشت در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یدالله جهان‌تاب بعدازظهر امروز_پنجشنبه سی‌ام فروردین _ در جمع خبرنگاران با اشاره به اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته این استان در محورهای مواصلاتی اظهار کرد: به منظور ارتقای ایمنی و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه، محدودیت‌های ترافیکی از روز چهارشنبه تا ساعت شش صبح روز شنبه یکم اردیبهشت ماه سال‌جاری در محورهای مواصلاتی استان به اجرا درمی‌آید.

وی با بیان اینکه به همین منظور تردد انواع موتورسیکلت به غیر از موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام مأموریت‌های ضروری در مسیر مجاز ترافیک تا ساعت شش صبح روز شنبه آتی در تمامی محورهای مواصلاتی استان ممنوع است، افزود: همچنین تردد تریلر، کامیون و کامیونت در محور کرج- چالوس و اعمال محدودیت قطعی تردد در این محور در روز جمعه سی ویکم فروردین ماه ۱۴۰۳ از ساعت دو بعدازظهر از آزاد راه تهران- شمال اعمال محدودیت تردد برای خودروهای به مقصد چالوس انجام می‌شود.

رئیس پلیس راه مازندران ادامه داد: از ساعت سه بعد از ظهر از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد کامل، از ساعت پنج بعدازظهر از مرزن آبان به سمت تهران (مسیر شمال به جنوب) یک‌طرفه شده و از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و مسیر از پل زنگوله تا مرزن آباد دوطرفه می‌شود.

جهان تاب با اشاره به اینکه ضمن اینکه در طی این مدت، تردد از مسیر قدیم تا محدوده پل زنگوله برای ساکنان و افراد محلی آزاد است، گفت: طی این مدت، تردد از مسیر قدیم تا محدوده پل زنگوله برای ساکنان و افراد محلی آزاد بوده ولی تردد خودروهای که قصد عزیمت به چالوس را دارند از ساعت ۱۲ ظهر از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های ترافیکی و ممنوع بودن تردد کلیه تریلرها چون انواع کامیون و کامیونت به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت شش صبح تا ساعت ۲۴ روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه از این محور ممنوع است، تصریح کرد: در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مأموران پلیس راه محدودیت یک طرفه مقطعی در روز جمعه ۳۱ فروردین ماه به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام می‌شود.

رئیس پلیس راه مازندران از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی این استان را دارند، خواستار شر تا ضمن مدیریت سفر خود و رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۲۱۸۲۴۴۲۰ و ۲۱۸۲۴۴۳۴ پلیس راه استان با پیش شماره ۰۱۱ تماس بگیرند.

کد خبر 745809

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران
  • محدودیت ترافیکی در راه‌های مازندران
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  •  اطلاع‌رسانی نقش مهمی در ترغیب مالکین به اخذ سند دارد
  • محدودیت‌های ترافیکی به مناسبت روز ارتش در رشت اعمال می شود
  • برگزاری جشنواره رسانه‌ای روایت خدمت در سمنان
  • اعمال تدریجی محدودیت دریافت خدمات برای اصناف بدون شناسه یکتا
  • محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج
  • محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج اعمال می‌شود