Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-18@06:09:21 GMT

انتخاب دبیرکل جدید الحشد الشعبی

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۲۳۹۶

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، العبودی پیش از این و در جریان حمله داعش در سال ۲۰۱۴ مسؤول عملیات الحشد الشعبی در جنگ برای آزادسازی علیه این گروهک تروریستی بوده است.

العبودی فارغ التحصیل دانشکده جنگ عراق در سال ۱۹۸۱ و از دانشگاه بغداد نیز مدرک حقوق دارد.

وی در سال ۲۰۰۵ به عنوان مشاور امنیتی وزارت کشور عراق و نیز به عنوان عضو جمعیت ملی عراق فعالیت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دیگر مناصب العبودی می‌توان به عضو کمیته امنیت و دفاع در دوره اول مجلس عراق و معاون کمیسیون عدالت پارلمان عراق تا سال ۲۰۱۰ اشاره کرد.

در زمان حمله گروهک تروریستی داعش برای اشغال شهرهای عراق، العبودی از همان روز نخست به همراه الحشد الشعبی و در پاسخ به فتوای مرجع دینی عراق برای مقابله با این گروهک شرکت کرد و تا سال ۲۰۱۹ به عنوان مدیر کل عملیات الحشد الشعبی فعالیت داشت و تا پیش از این نیز و در سال ۲۰۲۰ نیز مشاور رییس سازمان الحشد الشعبی بود.

العبودی دارای ده‌ها پژوهش در حوزه نظامی و امنیتی است و تجربه شرکت در بسیاری از کنفرانس‌ها و همایش‌های علمی در داخل و خارج عراق را داراست.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: الحشد الشعبی تروریسم عراق الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۲۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل سازمان ملل: جهان در ۴۸ ساعت گذشته بر تنش‌ها در خاورمیانه متمرکز شده است

به گزارش قدس آنلاین، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در سازمان ملل افزود: امروز سالگرد شروع جنگ بین نیروهای مسلح سودان و نیروهای پشتیبانی سریع در سودان است. این جنگ بیش از یک درگیری بین دو طرف متخاصم است. این جنگی است که علیه مردم سودان به راه افتاده است.

او تصریح کرد: این جنگی است که در آن هزاران غیرنظامی کشته و ده ها هزار نفر دیگر مادام العمر معلول شده اند. این جنگ علیه ۱۸ میلیون نفری است که با گرسنگی شدید روبرو هستند، و جوامع این کشور اکنون به تهدید وحشتناک قحطی در ماه های آینده مواجه هستند.

دبیرکل سازمان ملل اضافه کرد: این جنگ علیه روستاها، خانه‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس و سیستم‌های حیاتی است که در کانون‌های درگیری به ویرانه تبدیل شده‌اند و این جنگ علیه حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی در سودان است.

او گفت: حملات بی ملاحظه که باعث کشته شدن، مجروح شدن و وحشت غیرنظامیان می شود، می تواند جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت باشد.

گوترش افزود: کاروان های امداد رسانی در سودان هدف قرار گرفته اند. فعالان بشردوستانه و انبارها مورد حمله قرار گرفته اند. زنان و دختران در معرض خشونت های جنسی بی پایان قرار دارند. در همین حال، تأثیر درگیری از مرزها فراتر رفته است.

وی یادآور شد: بیش از ۸ میلیون نفر از مردم سودان در جستجوی امنیت خانه های خود را ترک کرده اند. ۱.۸ میلیون نفر به کشورهای همسایه گریخته اند.یک سال از این جنگ می گذرد و حدود ۲۵ میلیون نفر که نیمی از جمعیت سودان هستند به کمک حیاتی نیاز دارند.

دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: مردم سودان به شدت به حمایت و سخاوت جامعه جهانی برای کمک به آنها برای عبور از این کابوس نیاز دارند.

او گفت: بودجه ۲.۷ میلیارد دلاری طرح واکنش بشردوستانه برای سودان تنها ۶ درصد تامین شده و طرح ۱.۴ میلیارد دلاری کمک به پناهندگان منطقه ای بحران سودان تنها ۷ درصد تامین شده است.

گوترش تصریح کرد: همه طرف‌ها باید دسترسی کامل بشردوستانه را تضمین کنند تا کمک‌های حیاتی بتوانند به افراد مورد نیاز برسند. آنها باید به درخواست شورای امنیت سازمان ملل برای تضمین دسترسی سریع، ایمن و بدون مانع به کمک های بشردوستانه و محافظت از غیرنظامیان توجه کنند.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: ما به یک فشار جهانی هماهنگ برای برقراری آتش بس در سودان و سپس یک روند صلح جامع نیاز داریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه
  • قانون جدیدی که دانش‌آموزان باید ان را بدانند
  • دبیرکل اتاق ایران و عراق: دلار می‌ریزد
  • ارتش در مقابل رژیم بعثی و همچنین گروهک‌ها ضدانقلاب ایستاد و خوش درخشید
  • جهان در ۴۸ ساعت گذشته بر تنش‌ها در خاورمیانه متمرکز شده است
  • رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری شانگهای
  • گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی
  • دبیرکل سازمان ملل: جهان در ۴۸ ساعت گذشته بر تنش‌ها در خاورمیانه متمرکز شده است
  • منافقین به اشد مجازات محکوم شوند
  • هدف گروهک جیش الظلم جلوگیری از توسعه سواحل مکران است